/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
System Security
Fra : ppk
Vist : 628 gange
500 point
Dato : 27-07-09 21:52

Hej

Jeg har fået denne virus på min bærbare computer med Windows XP installeret.

Er der nogen som kan anbefale et godt lille program som kan fjerne denne virus ? og også gerne med en vejledning til hvordan det skal gøres.

Har prøvet at ville fjerne det med TILFØJ/FJERN programmer, men det kan jeg ikke få lov til da programmet stadig kører.

Har også prøvet CTRL/ALT/DEL for at stoppe programmet, men heller ikke det kan jeg få lov til.

Men det ser ud til at jeg kan komme i stifinder og så måske denne vej med USB key kan gøre et eller andet.

På forhånd tak for hjælpen.

PPK

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-09 21:54
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 22:09
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-07-09 22:15

Hej stl_s

Har lige prøvet at hente Super Anti Spyware, og lagt det in på den bærbare. Men jeg kan ikke få lov at installere det

Når jeg dobbelklikker på EXE-filen blinker den lige engang og så sker der ikke mere.

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-07-09 22:19

Hej heller22

Den kan desværre ikke komme på nettet, det er kun den stationære her der kan det.

Den bærbare nægter stort set alt !

Og da der er en hel del der helst ikke skal sættes til, ville det være godt hvis det kan fjernes uden formatering o.s.v.

PPK

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 22:20

Prøv at køre Windows Defender. Den må du ha på din pc. Der står, på den side jeg henviste til, at W.D. skulle fjerne System Security!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 22:21

Det er bedst for dig og din computer rensning at oprette sig som bruger på Malwarecheck og stille spørgsmålet i kategorien HiJackthis, der bliver i ikke forstyrret af andre mens rensninger står på, og der flere avancerede værktøjer som kan tages i brug, det er gratis at få ekspert hjælp på Malwarecheck:
http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 22:23

Og kan den ikke køre sådan lige, så genstart din pc i fejlsikret tilstand og prøv derfra

Held med det

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 22:25

Kære ovn.

Den stakkels ppk kan altså ikke komme på nettet. Derfor må ppk prøve Windows Defender, som gerne skal være på pc-en

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-09 22:26

Højreklik på installationsfilen og vælg omdøb. Giv den et andet navn, f,eks fjernskidt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 22:30

Citat
Jeg har fået denne virus på min bærbare computer med Windows XP installeret
Windows Defender er ikke på XP computere medmindre brugeren selv har installeret det, men klap nu lige gællerne i Heller22, ppk får den bedste som kan ønskes af Stl_s

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-07-09 22:32

Kan altså ikke få nogle programmer til at starte på den

PPK

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 510 point
Dato : 27-07-09 22:33

Hov, ser lige den ikke kan komme på nettet. Så prøv at hente denne scanner på den der kan, og kopier den over. Den er opdateret, så du ikke behøver netforbindelse http://sptlarsenserious.googlepages.com/dr.webcureit

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-07-09 22:36

Har også CCleaner på maskinen men dette kan heller ikke startes.

PPK

NB: tror jeg venter til imorgen, med at rode mere med det.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-09 22:37

Hvis den heller ikke vil starte, så prøv omdøbningstricket på den.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 22:38

Citat
men klap nu lige gællerne i Heller22
Jawohl, mein Fürer
Citat
ppk får den bedste som kan ønskes af Stl_s
Ski fint, men man skal sgu da lige se det først . Tjæk tider for indlæg . Så klap du lige hesten, inden du beder andre om at klappe noget som helst i .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 22:40

Citat
Kan altså ikke få nogle programmer til at starte på den
Heller ikke opstartet i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 22:45

Citat
og kopier den over
Og pas på at System Security ikke kommer på et eventuelt USB-stick. Brænd programmet på en CD og derfra ind i den syge pc

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-09 22:46

Hvis din exe filassociation er røget, så prøv dette fix http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/exefix.reg

Download den til skrivebordet, dobbeltklik på den, og klik ok til regeditor.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-09 22:48

Citat
Og pas på at System Security ikke kommer på et eventuelt USB-stick. Brænd programmet på en CD og derfra ind i den syge pc [Waaauw]

Det er en rogue scanner. Den "smitter" ikke

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-07-09 22:49

heller22

Har lige haft genstartet i fejsikker tilstand, og prøvet at ville installere Super Anti Spyware som er blevet omdøbt.

Men jeg får så beskeden at ADMINISTRATOR har forhindret denne installation, selv om jeg har logget på i fejlsikker tilstand som administrator.

Tror jeg imorgen vil prøve om det er muligt at genstarte i fejlsikker tilstand med netværk, tror jeg det hedder.

Foreløbig tak til jer alle sammen for venlig deltagelse i mit problem.

Nu er det sengetid.

PPK

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-09 22:54

Superantispyware kan ikke installeres i fejlsikret.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 22:54

Citat
Tror jeg imorgen vil prøve om det er muligt at genstarte i fejlsikker tilstand med netværk, tror jeg det hedder
Ser fornuftigt ud. God nat og sov godt .

Mvh

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 28-07-09 07:42

Har du prøvet at gendanne fra før du fik virus

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 28-07-09 22:32

Tak for svaret stl_s.

Dr. Webcureit ! Dette program blev det program der fik fjernet virusen, det hele fik jeg gjordt i fejlsikker tilstand.

Derefter inst. jeg Super Anti Spyware, og kørte det ! så nu er alt ved det "gamle".

Mange tak for mange gode forslag

PPK

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-07-09 22:37

Selv tak, og godt det lykkedes