/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
opgradere 3310 v04.35
Fra : Uffe29
Vist : 490 gange
145 point
Dato : 13-04-03 20:29

hvilke muligheder er der for at opgradere en 3310
V04.35
NHM-5

Kommentar
Fra : Telemobil

Dato : 13-04-03 20:36

Vi skal først have opgraderet tlf til nyere software derefter kan vi opdaterer til 3315

Venlig Hilsen WWW.Tele-mobil.dk

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-04-03 20:44

PS. Jeg er gør-det-selv mand

Kommentar
Fra : Telemobil

Dato : 13-04-03 20:51

det regnede jeg også med men hvad er det så du spørger om .

Du skal først have opgraderet din software til mindst 5.57
der næst kan du via knok opd til 3315

var det bedre WWW.Tele-mobil.dk

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-04-03 21:08

Hvad skal jeg bruge til det, og hvad får man ud af det...... jeg har lige fået den for 2 timer siden, og har bare set mange herinde som har gjort det, så nu skal det måske prøves

Kommentar
Fra : Telemobil

Dato : 13-04-03 21:34

du skal først bruge et dongle kabel til opgra fra din ver til min ver 5.57
dernæst skal du bruge alm data kabel til knok til opgra fra 3310 til 3315

du er velkommen til at ringe til mig i morgen formiddag der om tlf 40402050

Accepteret svar
Fra : NKSDK

Modtaget 155 point
Dato : 13-04-03 21:49

Hej Uffe29

Du behøver ikke et dongle-kabel, men du skal bruge et flash-kabel, som du slutter til din LPT-port. Du skal endvidere bruge et program - Rolis Flasher 4.77 eller 4.78 b6 - samt de rigtige filer til din telefon.

Det er korrekt, at du mindst skal have version 5.57 for at telefonen kører ordentligt (5.47 kan også bruges, men den er berømt og berygtet for at "fryse" mm), men der findes en endnu nyere version, 5.79, fra november 2002. Du kan finde det hele på nettet med lidt ihærdighed. På nettet - og her på kandu.dk - finder du også vejledning i fremgangsmåde.

Når du har flashet din telefon med den nye software (du tog selvfølgelig en backup af din 4.35 først) skal du bruge et datakabel, som du tilslutter en COM-port. Med telefonen tændt opgraderer du til 3315 vha kNok Phoenix b 1; det sker, at en telefon låser ved opgradering og flashing, men du kan også bruge kNok til at unlocke med (ellers finder du bare Eeprom Tools ver. 3.21 - det er uhyre simpelt at anvende).

Som skrevet: Alt findes på nettet - det var den måde, jeg kom ind i "branchen" på. Man lærer allermest af selvstudier (og fejl , og skulle det gå galt, vil der næsten altid være en løsning, hvis det blot er sw, der er gået kuk i.

Rigtig god fornøjelse med det hele.

Mvh

NKSDK

Nokia unlocking og sw-opdatering i Viborg

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-04-03 22:25

mister man alle data på telefonen under processen ??? (tlf-numre, billedbeskeder, osv.)

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 13-04-03 22:39

Hej igen

Ikke dine telefonnumre, for de ligger på dit sim-kort. Alle øvrige data må du forvente forsvinder, medmindre du har et simkort, som også kan rumme sms etc. Jeg har været ude for opgradering af telefoner, hvor diverse beskeder var intakte efter "indgrebet".

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : markdkk

Dato : 19-04-03 12:56

Du kan aflevere din telefon i butikken Bluetel, og så kan du hente den en halv time senere - så er den opgraderet til den nyeste version gratis!!!

Derefter tager du batteriet ud af din mobil, sætter et datakabel i istedet (som du kan købe på thansen.dk for 150 kr.) -Det skal sættes i din computer i en COM-port og så er din 3310 opgraderet til en 3315.

God påske
Mvh. mark

Kommentar
Fra : Criis

Dato : 20-04-03 23:04

I Bluetel er det gratis! De giver dig den nyeste version på kort tid!

Hygge......

Kommentar
Fra : Criis

Dato : 20-04-03 23:04

I Bluetel er det gratis! De giver dig den nyeste version på kort tid!

Hygge......

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-04-03 23:22

Øhh....hvordan kan man forsvarligt køre en forretning hvis man gør tingene gratis ???
der må være en "hvis" eller "men"

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 23-08-03 16:21

Tak for svaret NKSDK..... jeg fik det aldrig afprøvet, og køber snart en ny......

Kommentar
Fra : Fuzzton

Dato : 07-08-05 12:25

Jeg har et spørgsmål. Jeg elsker min gamle 3310, sådan som den er. Eneste der irriteret mig er ordbogen der ikke vælger de mest brugte ord først.
Er det muligt at opgradere sig til den?