/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar Compaq bliver varm
Fra : Fattig
Vist : 1472 gange
100 point
Dato : 27-07-09 17:04

Jeg har fået en bærbar Compaq i pleje, Det er en lidt ældre sag, Pentium 4, (2 ghz, 30 gb harddisk og 256 ram).
Det der undrer mig er at den bliver meget varm på siden og på undersiden. Er det almindeligt for denne type, og er der nogen risiko forbundet med at bruge den.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 27-07-09 17:14

Ja de bliver altid varme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 17:18

Citat
er der nogen risiko forbundet med at bruge den
den burde selv slukke før der sker noget alvorlig, men det er aldrig godt med for megen varme, rens den med trykluft eller mindst en støvsugning, støvsugeren blæser ikke skidtet længere ind så det kan sætte sig fast, men kommer heller ikke i bund, du skal have åbnet computeren rent bogstaveligt, lad være at skrue flere skuer af end nødvendig, det kan være et puslespil at samle den igen, og tag batteriet ud imens

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-07-09 17:24

Ja det vist meget almindeligt at de bliver varme og mener også der i manualen kan står advardseler om at man ikke skal sætte den på en plastikpude eller sådan noget som kan smelte.

Opladeren kan også blive varm skulle jeg hilse og sige. Havde engang lagt en dyne over den og da jeg fandt den igen var dem rimelig brandvarm varm... ikke for børn.

Man kan købe sådan en plade man sætte under computeren som har en blæser så den bliver kølet.
Du kan også bare lave din egen plade hvis dine lår er ved at smelte.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 27-07-09 17:27

Har det noget at gøre med at der kun er 256 ram, styresystemet er XP-prof.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 17:31

Du kan få inspiration ved at se videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=ZS2tKwhigyE
der bruges en støvsuger i filmen, jeg bruger trykluft, ved brug af trykluft bør den lille blæser blokeres med en tændstik eller andet ikke strøm ledende, og der skal blæses modsat vej som luften cirkulerer med den indbyggede blæser,
Husk at statisk elektricitet kan slå computeren ihjel, her tænker jeg på mundstykket af støvsugeren, den må ikke røre ved de følsomme dele

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 17:32

Citat
Har det noget at gøre med at der kun er 256 ram, styresystemet er XP-prof
NEJ det er tidens tand i form af støv og skidt, du slipper ikke for en fysisk rengøring

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 27-07-09 17:34

Et lille tip: Læg en byant eller andet ind under bagsiden når du bruger computeren, det giver mere plads til at suge køleluft ind

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 27-07-09 18:01

Tak for svaret o.v.n.
Takker for din indsats, og i disse tider på Kandu - din seriøsitet !!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 18:15

Selv tak - men tro nu ikke at blyanten kan løse problemet med mange års ophobning af støv