/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
"Gamle mønter" Hvad er de værd?
Fra : grethes
Vist : 3720 gange
100 point
Dato : 13-04-03 20:27

Er der mon nogen her på Kandu, der har kendskab til det.......eller ligger inde med et møntkatalog?? Jeg er i besiddelse af et stk 1 krone og 1 stk 2 krone (Christian den IX) fra 1875, men har ikke fornemmelse af, om de er noget værd eller hvor meget. Har tænkt på at forhøre på auktion, men var der lige en her, der har kendskab til mønter, vil jeg gerne høre fra vedkommende.

Hilsen
Grethe

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-03 22:47

tjaae... sidder med "det lille røde møntkatalog" fra 1985.
Er din mønt en sølvmønt og har aldrig været i cirkulation, var den i 1985 1050 kroner værd. Lidt slidt: 425 kr .Slidt 75 kroner.

2kronen (sølv) var i 1985 mellem 900 og 90 kroner værd, aqlt efter om den aldrig har været i cirkulation eller er slidt.

Håber du kunne bruge det... eller så se, om "Det lille røde møntkatalog og afmærkningsliste" er at finde på nettet.
Mvh Christina

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-04-03 22:47

Hej Grethe

Prøv dette link. Der kan du selv finde dine mønter og se deres værdi.

http://home5.inet.tele.dk/kkappel/page4.html

Med venlig hilsen og god påske

Frank

Godkendelse af svar
Fra : grethes

Dato : 26-04-03 10:26

Tak for svaret skingur.

De er begge meget slidte, så der ligger vist ikke en formue gemt der, men følger lidt med på møntauktioner, så kan jeg jo engang prøve at satse, ved at sætte dem på auktion.

Hilsen
Grethe der forøvrigt også er fra Himmerland.