/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
polo 91 1,3 tændings bundstyk
Fra : rudik
Vist : 2409 gange
105 point
Dato : 27-07-09 12:54

Hej, nu har jeg søgt og søgt, men synes ikke at kunne finde svaret nogle steder.
Jeg vil høre om der er nogle af jer der ved hvordan man skifter tændings bundstykket i en polo 1,3 fra 91 den nye model med firkantede lygter. Jeg har købt bundstykket til tændingen og er kommet ind til den under rettet, og fra koblet ledninger. Men jeg kan ikke rive bundstykket ud, hvordan skal man bære sig ad ?

Jeg læste i en anden tråd, omkring en anden bil, at rettet skulle afmonteres. Men dette vil jeg gerne være fri for , hvis det kan lade sig gøre.

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 105 point
Dato : 27-07-09 18:04

Dette er til en golf men jeg mener det er det samme på din bil.Det er ikke noget problem med og tage rattet af, det er bare en møtrik.
Af med rattet. 2 skruer nedefra holder afdækning omkring ratstammen, af med den.
Derefter de 3 skruer der holder visker og blink arme, der så fjernes.. Fjederen
der sidder på ratstammen skal af. tændingslåsen sidder med en umbracho nedefra,
af med den og drej nøglen så ratlåsen er fri. når du har tændingslåsen i hånden
sidder bundstykket fast med en lille stjerneskrue.. monter i omvendt
rækkefølge... God fornøjelse.
alimak

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 27-07-09 18:14

Det lyder meget rigtigt. Så skal jeg bare lige finde den rigtige skruenøgle til ret stammen. Tak for svaret. Jeg acceptere når jeg afprøver det imorgen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-07-09 22:14

Jeg mener at huske at du skal bruge en top på 22mm til rattet.
alimak

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 28-07-09 22:39

Hej alimak , jeg har ikke prøvet det endnu, men jeg skal nok accepter, når jeg har prøvet. Jeg blev forsinket, i om med at jeg ikke havde en top nøgle der passede, så jeg gik igang med rotor og strømfordeler. Der opstod selvfølgelig også problemer ;) Jeg er en klovn til det med at reperere ting, jeg er god til at skillead, men at samle. Det er ikke min stærke side. http://kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=138515

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 30-07-09 09:52

Tak for svaret alimak.
Det var nemlig det samme, der skulle bruges lidt vold mod den fjeder der, men så kom den da også ligeså fint af.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-07-09 18:21

Fint, bare skru løs, det er det eneste du lærer af.
alimak