/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Træ/Hækkeklipper
Fra : kmb1969
Vist : 2942 gange
500 point
Dato : 27-07-09 08:42

Er der nogen der har en idé om HVOR man kan købe en "hækkeklipper" med teleskopskaft. Den skal gerne kunne nå op i ca. 4 meters højde og evt. gerne kunne "knække" så man kan klippe toppen af træerne uden at skulle have fat i en stige, hvis I forstår hvad jeg mener.

Accepteret svar
Fra : HUGO-BØRGE

Modtaget 510 point
Dato : 27-07-09 08:46

Det kan du købe hos diverse firmaer som handler med haveredskaber. Dog ikke supermarkeder, Silvan m.m.
Den er ret dyr, da jeg vra ved at købe en sidste år.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-07-09 08:48

4 meter... det finder du ikke, men spørg i en haveredskabs forretning
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Haveredskaber&meta=

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-07-09 08:52

NB: Nu siger du 4 meter, så jeg går ud fra det er træer Et godt råd både økonomisk og for din egen sikkerhed, så find en lokal gartner / skovarbejder, som kan foretage top-kapning, beskæring.

Godkendelse af svar
Fra : kmb1969

Dato : 27-07-09 09:29

Tak for svaret HUGO-BØRGE.

Har fundet en. Og det hedder åbenbart en stanghækkeklipper.

4 meter kan man altså godt komme op på

Citat
Elektrisk hækkeklipper på stang i professionel kvalitet, benyttes af mange danske gravere/gartnere. Uopslidelig for den private bruger! Undgå fald fra stiger, med denne klipper kan du klippe op til ca. 4meters højde!

Selv høje og meget brede hække klippes med sikker hånd helt uden problemer. Det lange rigrør overflødiggør brug af stiger og stilladser. Højtydende motor med overbelastningsbeskyttelse, trinløs justerbar

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-07-09 09:33

Der er to løsninger

Den ene,

en teleskopkædesav som fx http://www.billigvvs.dk/Haven-Ude-spa-Saesonvarer--Teleskopkaedesav-Elektrisk-301223.html går kun til 3 meter og er ret pebret

Den anden, en topsaks som fx http://www.carl-ras.dk/e-shop/haveredskaber/havesakse/topsaksp34-37/ samt en topsav til grene der er tykkere end 40 mm samt et skaft af den længde du vælger

eller en saks/sav model som http://www.fiskars.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10001&langId=10101&catalogId=10201&categoryId=10855&productId=11175&page=products

Personligt ville jeg hellere fægte med noget hånddrevet, det er sikkert heller ikke så tungt