/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Skyggeliste til kabler
Fra : k_m_s
Vist : 2118 gange
200 point
Dato : 27-07-09 07:49

Godmorgen.

Jeg kan finde massevis af kabelkanaler og fodpaneler med plads til kabler men ingen skyggelister med plads til kabler.

Nogen der ved hvor man får dem???

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-09 10:35
Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 27-07-09 13:03

piaskov. Prøv at læse mit spørgsmål før du svarer.
Kim

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 27-07-09 19:39

Skygge liste til kabler...

Det har jeg ikke hørt om før, da skygge lister blot er pynte overgange imelle bygningsdele.

Ser findes skygge lister med affræset hjørne kant, men dette er ofte befrundet i at hjørner er rundet grundet puds og maling...

Hvis du anvender ander profillister til overgange ved loft, bliver den rimelig domminerende at se på.

Det fremgår ikke lige af spørgsmålet, hvormange kabler du vil skjule i kanten af loftet, men hvis det kun er et enklet højtaler, netkabel eller evt antenne kabel. Kan du fræse en lille rille med et 8 mm murbor ind i pusen, og skjule denne rille med en normal skyggeliste. Du skal bare fræse den ind i vægen helt oppe i kanten.

Hvis du er så heldig at have profilbræder på loftet, kan man ofte fiske kalber op over, da der normalt ikke er spær ved enden af profilbræderne. Hvis det er pudset loft/væg er det ingen sag at fræse rille som anført.

Men tvivler på at der findes små file skyggelister, lige til formålet...

vh Ben

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 29-07-09 17:23

Hej k_m_s,

Jeg har som elinstallatør heller aldrig set eller hørt om dem.
Jeg tror ikke umiddelbart de findes, da jeg lige som Ben, også tvivler på at det kan lade sig gøre rent pladsmæssigt i en standard større skyggeliste.

MVH
Michael Holm

*Jeg ved godt at dette ikke var et svar

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 02-08-09 09:41

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Så må de komme ind i nogle fodpaneler.

Ha en god dag.

Kim