/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Afløb i kolonihave hus.
Fra : lhg1
Vist : 1914 gange
50 point
Dato : 26-07-09 19:01

Jeg har købt et lille kolonihavehus.

Og jeg vil gerne montere en vaskemaskine i det. hvilket er meget tydeligt at der har været tidligere. Da der er vand, strøm, og et mystisk afløb.

Det er bare et hul i gulvet hvor der står vand. Det er et støbt gulv og jeg kan ikke umiddelbart konstatere om det er som det skal være.

Der er ikke umidelbart kloarklugt fra det, men det kan også skyldes at det er et kolonihave område.

Hvordan kan jeg konstatere om det er et okay afløb og er der nogle ideer til hvordan det udnyttes bedst?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-09 19:12

Spørg i kolonihaveforeningen eller hos kommunen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-07-09 19:36

Tilslut og se hvad der sker, eller hæld 10 liter vand ned i afløbet og se hvor det bliver af.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-07-09 19:38

Det kan have været så primitivt at de forrige beboere har båret vandet væk i spande fra vakemaskinen, eller ladet det sive ned i jorden. Det er ikke i orden !

Hvor bliver dit andt spildevand af ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-07-09 19:47

Er der kloakeret i kolonihaven?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-07-09 21:47

Citat
Det er bare et hul i gulvet hvor der står vand
Mon ikke det er en vandlås

Tal med sælgeren af sommerhuset om det - han kan da bedre svare på det end brugerne her på kandu. Du kan vel få et telefonnummer til vedkommende af bestyrelsen, hvis du ikke har det i forvejen.

Kommentar
Fra : lhg1

Dato : 26-07-09 22:19

Ja der er kloakeret og den ligger lige ved siden af badeværelset.
den tidligere ejer har ikke brugt det, men har også kun haft kolonihaven i et par år. Hvor det bare har været under et lad lenolium.

Jeg er ved at kigge om jeg kan finde et kloark dexel, således at jeg kan se om vand jeg hælder i kommer ud der.

I forsøget på at hælde vand derned, kan der så være nogle problemer med vandskader eller ligende? - da der allerede står vande dernede så kan det ved ikke gå helt galt, her tænker jeg kun på soklen, der der evt. kommer op af hullet kan jeg nok styre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-07-09 22:29

står vandet inde i huset, for så er det nok, som det allerede er skrevet, en vandlås.

Annuller spørgsmålet
Fra : lhg1

Dato : 06-08-09 13:22

Jeg går i gang med at teste, det var nok et for udefineret spørgsmål.