/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Langsom computer
Fra : Fattig
Vist : 600 gange
100 point
Dato : 26-07-09 17:19

Min computer er her på det seneste blevet meget langsom.
Når jeg vil på nettet er den flere minutter om at få forbindelse, og når jeg endelig får forbindelse er den stadigvæk meget længe om at komme videre til de sider jeg vil ind på. Jeg har testet min hastighed hos tdc, og den viser at jeg har 4,45 mb upload og 0,42 dawnload.
Jeg har foretaget diskoprydning og forespurgt om diskfragmentering hvilket ikke er nødvendigt.

Hvad der også viser sig rigtig langsomt, er når jeg højreklikker på denne computer og egenskaber går der også lang tid inden der sker noget og endnu længere tid inden oplysningerne i Computer: feltet nederst i højre side kommer frem.

Mit AVG fortæller mig at jeg er beskyttet.

Mit styresystem er Win. XP computeren er på 2,66 ghz og 1,5 gb ram

Hvad kan jeg gøre????

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 17:38

Hejsa.

Du skal downloade og installere og køre disse programmer. Så skal der nok komme gang i din pc igen .

http://www.kandu.dk/Tip19826.aspx

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=ccleaner&searchArea=programs

http://www.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=revo%20uninstaller&searchArea=programs

Når du har instaleret Revo, skal du åbne programmet. Oppe til venstre står der bl.a. Værktøjer. Den klikker du på og næsten nederst til venstre står der: Fjern unødvendige filer. Den klikker du på. Så klikker du på Scan. Derefter vil Revo arbejde og vise dig filer, der kan fjernes. Det gør du så ved at klikke på Slet foroven i midten.

Mvh

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 26-07-09 17:49

Det kan muligvis være en af dine ramblokke der er defekt.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 26-07-09 17:52

En af de problemer der også kan melde sig er:
Hver gang du installere et nyt program, så vil det ofte have den uskik, at tillade sig, at starte op hver gang du starter din pc, også selv om du ikke skal bruge det her og nu, eller du ikke selv har bedt det om at starte.
Tid efter anden, kan det blive til en del, som bruger af processorens resourcer til gene for de programmer du SKAL bruge.
Så prøv lige, at se efter hvor meget der starter op uden din viden!

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 26-07-09 21:24

Tak for svaret severino.
Det er rigtigt at jeg på det seneste har haft installeret hhv. afinstalleret en del mindre programmer, dem er der nu ryddet op i og så har jeg fjernet midlertidige internetfiler og cokies. derefter genstartet computeren og Vupti, nu kører den tilsyneladende som den skal.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 21:52

Hejsa.

Det kan anbefales, at installere de 3 rense-programmer og køre dem jævnligt. De holder gang i maskineriet

Mvh