/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor blev de konfirmeret?
Fra : 2601
Vist : 1172 gange
500 point
Dato : 26-07-09 16:19

Jeg har to drenge som jeg ikke kan findesom komfimanter. Den første er Frederik Hansen født 31 januar 1834 i Eggeslevmagle Sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø amt og døbt 10 marts 1834 i Eggeslevmagle Kirke, Eggeslevmagle sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø amt.

Han bliver senere Skomager i Skælskør og dør 26. feb. 1904 i Algade 36 Skælskør.

Den anden er hans broder Niels Hansen født 14 juni 1841 i Smidstrup, Eggeslevmagle sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø amt og døbt 29. sep. 1841 i Eggeslevmagle Kirke, Eggeslevmagle sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø amt.

Derefter forsvinder Niels Hansen for mig.

Forældrene er Hans Frederiksen f. 25. november 1806 og død af Cholera 51 år gammel i Eggeslevmagle Sogn den13. oct. 1857 og hans hustru Karen Nielsdatter f. 1809 og død 17. oct 1857 af Cholera 48 år gammel i Eggeslevmagle Sogn.

De optræder i FT 1845 i Sorø, Vester Flakkebjerg, Eggeslevmagle, Smidstrup By, Et Huus, 15,

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-07-09 17:02

Niels Hansen findes da også som 9 årig 1850:
"
Sorø, Vester Flakkebjerg, Eggeslevmagle, Smidstrup, 1 hus, 12, FT-1850
Hans Frederiksen 44 Gift Husmand og arbejdsmand Magleby, Sorø Amt
Karen Nielsdatter 41 Gift Hans Hustru Her i Sognet
Ane Hansdatter 12 Ugift Deres barn Tjæreby Sogn, Sorø Amt
Marie Hansdatter 11 Ugift Deres barn Her i Sognet
Niels Hansen 9 Ugift Deres barn Her i Sognet
Kirsten Hansdatter 8 Ugift Deres barn Her i Sognet
Johanne Hansdatter 6 Ugift Deres barn Her i Sognet
Hans Hansen 2 Ugift Deres barn Her i Sognet
"
Frederik må da være flyttet hjemmefra...

Finder dem ikke senere.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 26-07-09 17:06

Hej

I 1850 er familien stadig i Eggeslevmagle, men kun sønnen Niels er hos dem. Frederik opholder sig i Tjæreby, som tjenestedreng.
Prøv at kig i til / afgangslisten.

Lis

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-07-09 17:07

Til svendgiversen.

Tak for den FT. Den har jeg ikke kune få frem.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-07-09 17:10

Til LisBJensen

Det har jeg gjort og også kikket i tilgangslisten i Skelskør men ikke fundet ham.

Jeg vil nu se efter en gang til også om han er konfirmeret i Tjæreby.

Tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 510 point
Dato : 26-07-09 17:12

Rigtigt Lis:
"
Sorø, Vester Flakkebjerg, Tjæreby, Lundby, 1 Gård, 46, FT-1850,
Niels Larsen 58 Gift Gårdmand, husfader Fyrendal Sogn, Sorø Amt
Karen Hansen 50 Gift Hans Hustru Her i Sognet
Peder Christensen 25 Ugift Tjenestefolk Fyrendal Sogn, Sorø Amt
Frederik Hansen 16 Ugift Tjenestefolk Eggeslevmagle, Sorø Amt
Inger Marie Hansen 24 Ugift Tjenestefolk Ørslev, Sorø Amt
Stine Prytz 16 Ugift Tjenestefolk Her i Sognet
"

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-07-09 17:33

Til svendgiversen.

Tak for hjælpen. hvorfor kan jeg ikke få den FT frem? Jeg har prøvet med kun F% og H% samt Frederik og Hansen i Tjæreby sogn.

Så stor tak for hjælpen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-07-09 17:51

Kilde: FT-1834 Amt: Sorø Herred: Vester Flakkebjerg Sogn: Eggeslevmagle Stednavn: Eggerslevmagle
Matr.nr/adresse: et Huus Husstands-/familienr: 78 Indtastningsnr: C7201 Løbenr.: 779
Hans Frederiksen 27 Gift Dagleier
Karen Nielsdatter 25 Gift hans Kone
Frederik Hansen 1 Ugift deres Søn
Hans Jørgensen 25 Gift Indsidder
Malene Hansdatter 29 Gift hans Kone
Jørgen Hansen 3 Ugift deres Søn

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-07-09 17:59

Til pallebhansen

Tak for hjælpen. Jeg har denne FT.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-07-09 08:59

Hvis brødrene overlever kolera epidemien?
Og får børn er det jo sandsynligt at bedsteforældrene Hans og Karen kaldes op??

Da Frederik er født i 1834 kan hans børn være født før navneskiftet ophævedes,
altså søg efter Hans Frederiksen og Karen Frederiksen født ca 1860, med far Frederik Hansen.

Mens lillebror Niels´børn sikkert bevarer efternavnet Hansen,
altså søg efter Hans Hansen og Karen Hansen født ca 1870, med far Niels Hansen.

Lettere at finde fødte end døde...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-07-09 09:15

Eksempel på hvad jeg mener:
"
HANSEN, Hans Peder      Birth Date:   11 Aug 1872
   Christening Date:   11 Oct 1872   Sludstrup, Soro, Denmark
   Father:   Niels HANSEN
   Mother:   Sidse Marie RASMUSEN
"
Sludstrup er tæt på Smidstrup og Tjæreby...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-07-09 09:26

Til svendgiversen.

Jeg har Frederik Hansens børn og her optræder navnene:
Niels Peter
Karen
Niels Nikolai
Christian.

Jeg har ikke fundet Niels Hansens efter 1850 son du fandt i en FT.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-07-09 09:41

Jeg har nu set Afgangslisten for Eggeslevmagle sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø amt igennem fra 1844 og op til 1859 igennem uden at finde Frederik der ca. 1848 burte være rejst til Tjæreby da han optræder i FT 1850 i Tjæreby. Niels er heller ikke udrest 1857 da forældrene dør og op til 1859.

Hvorpokker bliver han af?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-07-09 09:45

Godt 2601.

Hedder Frederiks børn så Hansen eller Frederiksen? Eksempel Karen opkaldt efter sin farmor??

Niels´evt. børn må da hedde Hansen...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-07-09 11:01

Til svendgiversen
Frederiks børn heder Hansen til efternavn.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 28-07-09 13:12

Tak for svaret svendgiversen.

Jeg kommer nok ikke vidre denne gang, men du får de 500 for din hjælp.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-07-09 16:58

Selv tak

Skulle det være en anden gang hjælper jeg gerne...