/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Indbo forsikring - forsikringstedet
Fra : Tonic
Vist : 1627 gange
20 point
Dato : 13-04-03 19:34

Mine forældre har en familieforsikring der dækker over diverse slags forsikringer ansvars-, indboforsikring etc.

I beskrivelsen af forsikringen står der at udeboende børn under 21 år hører til gruppen af forsikrede. Ved punktet om hvor dækker forsikringen står der at at den dækker "I og ved sikredes helårsbolig (forsikringstedet)". Umiddelbart ville jeg tro min lejlighed er dækket med en indboforsikring i så fald, da jeg er under 21 år. Det eneste der forvirre er "(forsikringstedet)". Det er fordi mine forældres adresse står som forsikringsstedet i nogle andre papirer.

Mit spørgsmål er derfor - hører min lejlighed ind under ordet forsikringstedet og derfor hører ind under den pågældende indbo forsikring?

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 13-04-03 19:48

Når der står at udeboende børn under 21 år er dækket er dit inbo dækket sålænge du bor alene
Mvh
GCH

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 30 point
Dato : 13-04-03 19:58

Jeg har kopieret følgende fra Topdanmarks hjemmeside:

Kan børnene fortsat være dækket af vores indboforsikring, når de flytter hjemmefra?
Indboforsikringen dækker hele husstanden - det vil sige den, som har oprettet forsikringen, ægtefælle/samlever og hjemmeboende børn, uanset alderen. Desuden er udeboende børn dækket indtil de bliver 21 år, hvis de bor alene og ikke har egne børn.
(http://www.topdanmark.dk/familie/spsvprivat.html)

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 13-04-03 20:05

Hmmm....Jeg vil nu mene, at forsikringsstedet (= dine forældres adr.) er den totale dækningsadr. for HJEMMEBOENDE børn under 21 år.
Er du flyttet hjemmefra inden da, må du have din egen indbosforsikring. Dine forældres ansvarsforsikring gælder nok til dit fyldte 21 år.
Hvorfor ikke kontake forsikringsselskabet med det konkrete spørgsmål?

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 13-04-03 20:06

Tjaeee....undskyld. Jeg skimtede for hurtigt

Godkendelse af svar
Fra : Tonic

Dato : 13-04-03 20:50

Takker! Det siger jo ligesom det hele. Nu er det tilfældigvis også lige hos topdanmark forsikringen er oprettet hos.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 13-04-03 22:29

Det var jo heldigt nok så..