/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Åbning af filer
Fra : sdam
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 26-07-09 09:37

Jeg er kommet i den situation, at jeg pludselig ikke kan åbne vedhæftede filer der kommer på en mail!
Det er typisk billedfiler, eller rettere, der hvor afsenderen har indscannet en besked, et billede eller andet som ikke kan åbnes.
Det er sikkert noget der skal ændres eller tilføjes et sller andet sted, men hvor??

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-07-09 09:59

Det kommer jo an på formatet de vedhæftede filer er i.
Afsender har måske fået ny scanner med tilhørende software. Sådanne billeder vil du ikke kunne åbne med mindre du har samme software.
Afsenderen bør - af høflighed ? - sende billeder m.m. i et format alle har adgang til.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 10:21

Læser du mails i browseren eller bruger du en mail klient ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-07-09 10:45

Fortæl afsenderen hvilket program du har og bed vedkommende gemme filen i et format som du kan læse.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 26-07-09 10:46

Hej o.v.n.
Jeg læser mail via browseren.

Kan tilføje, at jeg indtil for få dage siden kunne åbne omtalte filer. Jeg har på fornemmelsen, at det er de her automatiske opdateringer som jeg får, men er ikke sikker...

Kommentar
Fra : k-kofod

Dato : 26-07-09 10:51

Er det alle typer af mails, eller er det billedfiler, hvis det er billed filer, så bør du bede om at de bliver sendt i et format som alle bruger, f.eks. .jpg
Eler er det fordi Outlook blokerer for vedhæftede filer ( der kommer en lys gul bjælke øverst i medd. om at outlook har blokeret for filen, da den anser den for at være farlig)
Har den der sender dig mails fået et nyt program, som vedkommende er begyndt at sende dokumenter fra, f.eks. skift fra office til et andet skriveprogram, der ikke understøttes af MS office.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-07-09 10:54

Hvis den automatiske opdatering omfatter opgradering til IE8, kan det være forklaringen, idet du formentlig bliver nødt til at reinstallere tilføjelsesprogrammer m.m.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-09 10:55

Det er altid nemmest at åbner filer, hvis de ligger på harddisken, prøv at downloade filen først, højre klik og Gem som
det kan meget godt være en sikkerheds opdatering som spærrer, enten i din browser eller på mail serveren

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 26-07-09 11:03

Som o.v.n. påpegede så kan jeg faktisk godt åbne filen, hvis jeg gemmer den harddisken først!
Bare underlig, hvor denne blokering, som tilsyneladende er der et eller andet sted, er kommet fra?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 11:48

Måske en opdatering til et af dine sikkerheds programmer, måske en opdatering til browseren, der er mange muligheder, du kan nemmeste spore dig ind på det, hvis du kan huske hvornår problemet kom og om du har set noget om opdateringer dengang, hvis det er nogenlunde samtidig med at du gik over til Internet Explorer 8, så har du sikkert svaret, den er underlig
Firefox er god og nem http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 09-08-09 13:44

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-08-09 13:53

Selv tak - fandt du en anden løsning, end at gemme filen først?