/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Brænding af ler i primitiv ovn
Fra : ps080171
Vist : 3569 gange
15 point
Dato : 25-07-09 13:32

Jeg kan huske at jeg engang har lavet en ovn af græstørv brændt keramik i den, men jeg kan ikke gen-finde opskriften...

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 25 point
Dato : 25-07-09 13:52

SLÅ OP PÅ GOOGLE UNDER MILEBRÆNDING, DER KAN DU FINDE OPSKRIFTEN.

MVH
AG112

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-07-09 14:21

AG112

Har Du stadigvæk ikke fundet ud af hvordan et tastatur fungerer ???????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-09 14:32

Citat
Fremgangsmåden er, at man fremstiller krukker i ler, som så brændes i en såkaldt mile. En mile er et gravet hul som man fylder op med brænde og store sten. Krukkerne anbringes oven på brændet som antændes. Bålet tildækkes straks med græstørv - og brænder videre under tørvene. Milen skal stå således i op til et døgn - hvorefter den forsigtigt åbnes. Krukkerne er nu blevet sorte. Ønsker man blanke krukker smøres der med eksempelvis bivoks.

http://www.agoraen-fddb.net/index.php?id=86&menuid=86

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-07-09 19:23

Citat
Har Du stadigvæk ikke fundet ud af hvordan et tastatur fungerer
fra luffea

Luffea har du fundet ud af, hvordan din opstukket Irske pivert fløjete i røven, den spiller håndbold,

Godkendelse af svar
Fra : ps080171

Dato : 25-07-09 21:05

Tak for svaret AG112. Milebrænding var stikordet, som jeg havde glemt. (Og så vil jeg blande mig uden diskussionen om tastaturer og fløjter osv.)

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 25-07-09 22:36

SELV TAK PS080171.
GODT DU KUNNE BRUGE DET.
VENLIGST
AG112