/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
avi/mpg til dvd
Fra : taunusanden
Vist : 997 gange
100 point
Dato : 25-07-09 03:10

Nu troede jeg lige min dvd afspiller kunne afspille avi / mpg filer, men nej nej

Nogen der kender et godt / gratis program til at konvertere filen og brænde den på en dvd skive?
Nero, som jeg ellers har sværget til, kan vist ikke

På forhånd tak

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-07-09 06:46

Er det filer optaget med et kamera, så kan de jo afspilles med kameraet, direkte ind i dvd optageren, så her burde det ikke volde problemer.
Er det filer der er hentet på nettet, så er det lige at finde et program, som kan afspille dem på PC'en, og så bruge et overførselskabel til dvd optageren.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-07-09 07:08

Nero kan brænde det til DVD.

Nero Smartstart -> Foto /Video -> Lav din egen DVD Video -> Her tilføjer du din fil og den brændes til DVD format.

Ellers kan du hente "ConvertXtoDVD" - Mega godt program
http://download.cnet.com/1770-20_4-0.html?query=convertxtodvd&tag=srch&searchtype=downloads&filterName=platform%3DWindows&filter=platform%3DWindows

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-07-09 09:15

Format Factory er gratis og kan konverterer næææsten alt
http://formatoz.com/

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-07-09 09:54

Den Nero der er installeret ved mig, kan ikke. Version 6.6.0.15

Nero Smartstart -> Foto og Video -> Lav Video CD
Nero Smartstart -> Foto og Video -> Lav Super Video CD
Nero Smartstart -> Foto og Video -> Brænd DVD Video Filer
Er de muligheder jeg har under Foto og video. Og det koster at opgradere

Men jeg afprøver lige de andre muligheder

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-07-09 09:59

Format Factory virker bare lige den forkerte vej

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-07-09 10:17

ConvertXtoDVD er jeg igang med nu, den skrev om et vandmærke midt i filmen, det er jeg spændt på at se hvor slemt det er.
Men jeg er igang

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-09 10:26

Format Factory den forkerte vej ?

Du vælger Alle til mpg under Video, i boksen der kommer op vælger du output indstillinger
her vælger du så DVD Pal

Har du set på DVD Flick
http://www.dvdflick.net/

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-07-09 10:52

@Klaudi
Så må jeg vist have været for hurtig. Prøver igen når ConvertXtoDVD er færdig og jeg har set resultatet

Kommentar
Fra : iah

Dato : 25-07-09 12:32

Måske der er en mulighed her: http://www.giveawayoftheday.com/

Giveaway of the Day - Leawo FLV Converter Pro.

Leawo FLV Converter Pro is an easy-to-use FLV to Video Converter, which can perfectly convert FLV to video and audio in any popular formats, e.g.: convert FLV to AVI, MP4, MOV, VOB, MPEG, FLV, MP3, WMV, etc. for online or offline enjoyment.

Gælder kun i dag!

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 25-07-09 14:07

freeware programmer = google
men se lige på http://www.snapfiles.com/freeware/

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 25-07-09 14:11

kig her http://www.snapfiles.com/Freeware/gmm/fwvideconvert.html
og så vælg den der falder bedst for dig

Godkendelse af svar
Fra : taunusanden

Dato : 25-07-09 19:10

Tak for svaret Klaudi.

DVD Flick virker bare super, det er helt perfekt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-07-09 19:18

Velbekommen, godt du fik gang i denne "lille" filmmager