/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi kører skidt
Fra : rasmus9921
Vist : 1175 gange
100 point
Dato : 24-07-09 23:11

hej.
jeg har en maxi som endelig kører, men den drukner når gassen er helt i bund, også ved choker, og så kører den virkelig langsomt. max 25. nogle der har forslag til hvad der kan være galt med den.

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 24-07-09 23:42

Muligvis forkert dyse? Kan også være den får for meget luft/benzin.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 25-07-09 00:00

Hvis den drukner, så bliver det kun værre med choker.
Et gæt kan være forstoppet luftfilter, eller for stor hoveddyse.

Men hvis den bare ikke vil trække ved fuld gas og høje omdrejninger, kan fejlen være så meget andet.
Forkert tændingsindstilling. For stor kontaktafstand. Tilstoppet udstødningsport. Forkert dimensioneret (uoriginal) udstødning. Det er bare nogle oplagte muligheder.

Specielt den med for stor kontaktafstand er noget mange ikke tænker på. Det giver ved høje omdrejningstal for kort tid for strømmen til at vokse op i tændspolen, og dermed for svag gnist og udsættere. De er svære at høre ved høje omdrejninger men vil ligesom ved drukning give uforbrændt benzin i udstødningen. For svag fjeder i kontakten giver tilsvarende fejl.

Hvis man indstiller med søgerblad på en slidt kontakt, kommer man nemt til at måle forkert og indstille gabet for stort.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-07-09 09:26

har du orig luftfilter på. hvis ja er det vigtigt at i indsugnins hullet bag på filter kassen at der sider en prop med et lille hul i ca 8 milimeter ellers får den alt for meget luft. og den køre dårligt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-07-09 10:33

Jeg tror ikke på den drukner - jeg tror de bliver kvalt.

Grundlænngende kan den ikek få det brændstof den skal bruge. Skidt eller vand i kaburator.

Stoppet benzinfilter kan også være en årsag.

Ens stoppet udstødning, en der er kokset helt til kan også være problemet.

vh ben

Kommentar
Fra : rasmus9921

Dato : 25-07-09 14:23

hej. og tak for de hurtige svar.
jeg har haft den skilt ad i atomer nærmest og rengjort den, så jeg kan næsten med sikkerhed at der ikke er noget der er stoppet. jeg har powerluftfilter, og dysen er lidt større end standard. så vil da prøve at dyse ned igen :D har i andre forslag når i nu ved at´der ikke er noget der er stoppet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-07-09 18:07

Stemplet er hakket for meget.

Kommentar
Fra : rasmus9921

Dato : 26-07-09 20:13

nej for det er standard :D men tak for svarene folkens

Godkendelse af svar
Fra : rasmus9921

Dato : 26-07-09 20:13

Tak for svaret transor.