/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bil lyedr som en cikade ?
Fra : lucerne01
Vist : 937 gange
100 point
Dato : 24-07-09 20:05

Hej

Har en Chevrolet Nubira 1,8 cdx fra 2007, og den er begyndt at lyde som en cikade ?
Specielt er det hørbart når den holder i tomgang, selvklart.

Hvad er det galt ?

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 24-07-09 20:32

kileremmen til generatoren

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 24-07-09 20:33

Det lyder ikke som om det er kileremmen, er det ikke kun ved start ?

Denne hylen er der hele tiden, måske ventilatorrem ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-09 20:34

prøv med lidt caramba på remmen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-07-09 20:35

Det er muligens generator/generatorrem eller kompressor rem, eller sevostyring rem. Men jeg har ikke hørt lyden så det er et gæt.Tjek at remmene ikke er for slak.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-07-09 20:39

Citat
Det lyder ikke som om det er kileremmen, er det ikke kun ved start ?

Denne hylen er der hele tiden, måske ventilatorrem ?

??????? Ventilator rem og kilerem er det samme.
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-07-09 00:15

Kom ikke Caramba eller andet olieprodukt på en kilerem.
Men mdens den kører kan du prøve at røre med en fugtig klud /svamp. Hvis lyden så forsvinder har du fundet synderen. Normalt vil det hjælpe at stramme remmen. Meget stram rem er ikke godt for lejernes holdbarhed, skift af rem er måske også en mulighed , hvis overfladen er blevet hård og glat.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-07-09 09:31

Måske sidder der virkelig en cikade

Det er jo sket tid efter anden at f.eks fugle har bygget rede i en bil.

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 25-07-09 09:44

Ja det kan være

Men hvis det er kileremmen/ventilatorremmen skulle lyden så ikke stige når man gassede op ?
Denne lyd er der konstant.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-07-09 11:01

Ku' også være et tørt leje... f.eks vandpumpen - åben hjelmen og lyt dig frem
Så vidt jeg ved, så er du stadig dækket af garanti. Mener Chevrolet har 3 års garanti / reklamationsret... det er der på min Lacetti

Kommentar
Fra : mopar440

Dato : 25-07-09 13:11

Til Alimak
ventilatorrem og kilerem er ikke nødvendigvis det samme da en kilerem kan trække andre ting end ventilatoren (som iøvrigt næsten altid er elektrisk i dag og så er der slet ingen "ventilatorrem")
de fleste bruger endda multiribremme idag som ikke er det samme som en kilerem
mvh Lars

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 25-07-09 13:26

Alimak

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-09 17:11

En måde og finde ud af hvor lyden kommer fra er og sprøyte for.eks. wd 40 på generator lejeret, og stopper det ikke så prøver du servo, aircon.kompressor osv.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : lucerne01

Dato : 25-07-09 18:14

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-07-09 02:09

Tak selv
alimak