/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
underlig lov?
Fra : habibiPro
Vist : 1499 gange
100 point
Dato : 24-07-09 19:28

Nok ikke alle jagtudlejere af dagjagter kender jagtloven, siden vi kan læse nogle udbydere, avertere med at der skydes hovesagligt gråænder krikænder og fasaner.
Disse må åbenbart ikke have læst jagtloven kapitel 3 § 6. Grundejeren må ikke ikke overdrage retten til at jage svømme og vadefugle, bortset fra skovsnepper og opdrættede gråænder, til andre for et tidsrum, der er mindre end 1 år. og hvem kan se forskel på en udsat og en vildand?
Dagjagt forstår jeg ved en dags jagt mod betaling, og jagten er kun overdraget til at kunne deltage den dag. hvorimod hvis man er inviteret uden betaling må det vel forholde sig anderledes at man er gæst ved vedkommede jagt ejere eller jagtlejere.

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 24-07-09 20:31

Du er jo stadig en gæst, blot en betalende gæst. Som oftest. Det er sjældent man SELV får lov at forestå jagten.
På de betalingsjagter jeg har været med på, indrømmet det er kun 2, har det været vores værter der har forestået parole, uddeling af poster, parade og så videre.
Man er altså en betalende gæst.
Modsætningen er så det scenarie hvor man betaler for selv at kunne drive jagten på et areal for en given periode. En dag eller mindre, men det tror jeg er sjældent.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-07-09 22:28

PeptoBizmo.

Du har helt ret og derfor er habibiPro`s fortolkning af jagtloven og spørgsmålet meget søgt og samtidig kun med til at forvirre og mistænkelig gøre. Det er desværre typisk, at der findes sådanne mennesker,men værst bliver det, når de selv kalder sig jægere..

Hvad er det lige man sige: AT SVINE I EGEN REDDE.......

(Personfnidder besvares ikke af mig)

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 24-07-09 22:42

Person fnidder besvares ikke fra BB . Hvad er det han selv lægger op til.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 25-07-09 07:56

Alt hvad der skrives, opfattes af Ballegaard Knudsen som personfnidder. Underligt at han ikke selv kan finde ud af hvornår det er fnidder.
Det kan Web Masteren på DJ , igen har han slettet et af BB indlæg, det er efterhånden ikke så få

Annuller spørgsmålet
Fra : habibiPro

Dato : 26-07-09 08:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

vi luhkker