/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kan man fjerne anti aliasing
Fra : Jan4100
Vist : 427 gange
100 point
Dato : 24-07-09 17:42

jeg køre Vista og har bøvl med nogle foto som bliver sorte på grund af anti aliasing
så jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg eventuelt kan nulstille det eller fjerne det helt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-09 17:53

Med hvilken foto program opstår det problem ? Det er ikke noget Vista gør

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 24-07-09 18:07

Det er png filer som bliver oprettet, jeg vil sige at vista er fin fin men fik af vide at det var anti aliasingen i vista som kunne lave problemet så derfoor kunne jeg tænke mig at vide hvordan jeg eventuelt bypasser det

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-09 18:35

Nå der var jeg lidt tidlig ude, det er så Vista som er skurken, her kommer en opskrift på engelsk, kopieret fra Vista help and support center
Citat
You can try, right click Desktop > Personlization > Windows Color and
Appearance > Open Classic Appearance options > click Effects > uncheck the
option for "Use the following method to smooth edges of screen fonts"
jeg håber det hjælper dig, jeg har ikke selv en Vista men har en som jeg holder vedlige

Godkendelse af svar
Fra : Jan4100

Dato : 24-07-09 20:40

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-09 21:30

Tak - hjalp det på billederne

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 25-07-09 00:23

jo det var godt