/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Intel® PRO/Wireless 3945ABG
Fra : Markmuss
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 24-07-09 14:47

Hej derude - er der nogen der kan fortælle mig om dete nætværkskort understøtter D-Link Wireless N-teknologien så at jeg kan surfe på 5,0 GHz båndet .?

Sommerhilsen herfra

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-07-09 14:50

gøre det ikke, det understøtter kun teknologierne A, B og G

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-07-09 15:02
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-07-09 15:08

Ja det var en lidt finere måde og sige det på, men samme svar.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-07-09 15:08

802.11A er 5 GHz
802.11B er 2,4 GHz op til 11 Mb
802.11G er 2,4 GHz op til 54 Mb og nogle med superG op omkring 108 Mb

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-07-09 15:10

The Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection is an embedded 802.11a/b/g PCIe Mini Card network
adapter operating in the 2.4GHz and 5GHz spectrum. The new solution has support for the latest wireless
industry standards, and offers a host of features that will enhance today’s mobile lifestyle.

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 24-07-09 15:19

Til Severino og dk. . betyder det at hvis jeg downloader fra Intels web site at jeg så kan surfe med N teknologien og dermed 5 GHz.. ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-07-09 15:23

Nej det gør det ikke, det datasheet som dk henviser til er skrevet i 2006 og
Citat
The new solution has support for the latest wireless industry standards, and offers a host of features that will enhance today’s mobile lifestyle.

betyder bare at kortet kan bruges til den, på det tidspunkt, nyeste teknologi, altså G.

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 24-07-09 15:36

Hvis jeg skal forstå det rigtigt - så skal jeg skift mine netkort på bærbar PC hvis jeg skal have optimal udnyttelse af min router .?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 24-07-09 15:44

Ja det netkort skal udskiftes - men om du kan køre med intels 4965AGN ved jeg ikke.
Det kører jeg med på min Zepto, og det er købt her.
www.proshop.dk

Ellers kan du jo bruge et USB netkort med N

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-07-09 16:39

Om det skal udskiftes ved jeg nu ikke, N er en teknologi som er udviklet til at række langt, dens frekvens er høj, så hvis du sidder tæt på routeren kan du lige så godt bruge G som du så vil kunne udnytte bedre.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-07-09 20:17

Hvis du vil udnytte din PC og herved netværkets høje hastighed, så vær opmærksom på, at alle dele skal tale sammen sprog (hvis du forstår hvad jeg mener).

Lokal WLAN
På det lokale netværk kan du udnytte den højeste fælles hastighed, altså alle skal kunne køre det samme system og hastighed. Den trådløse hastighed vil dog kunne variere, alt efter kvaliteten i de enkelte forbindelser. Her er det den med den dårligste forbindelse der sætter den fælles trådløse hastighed, og de andre maskiner følger med ned, og op igen, hvis signalet bliver bedre.

Globalt net WAN
Uanset hvor hurtigt du kan køre lokalt, så vil du altid være begrænset af den hastighed du har ud på det store internet. Her er det ofte sådan, at du kan downloade hurtigere, end du kan uploade.
Så de lokale maskiner skal igennem et nåleøje, når de skal ud i den store veden.
For at det skal gå hurtigere, så er det din ISP = internet udbyder som skal sætte hastigheden op for dig, og det koster lidt ekstra.

Godkendelse af svar
Fra : Markmuss

Dato : 28-07-09 20:02

Tak for svaret Eyvind - har desværre været væk nogle dage, så derfor det sene svar. Eyvind kommer tættest på løsningen. Min computer har en ekstra port til PCI .Så istedet for USB wireless som vil rage for meget ud fra min bærbar fik jeg i Computercity købr D- Link DWA-645 -http://www.dlink.dk - Det virker perfekt - sammen med min router D- Link DIR- 655 og jeg kører nu 300 Mbps på netværket - og kan mærke en klar forbedring - kan kun anbefale dene løsning.

Ha´ en god sommer alle sammen

Fra Markmussen