/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
skrive I et scannet dokument
Fra : michaelveilehansen
Vist : 3655 gange
100 point
Dato : 24-07-09 13:18

hejsa
jeg har et dokument som jeg har scannet ind i min pc..og jeg ku godt tænke mig at jeg sku skrive i det dokument .. der er mange felter idet,og normalt skal det udfyldes i hånden .er der et specielt program til det ..

michael

ps: spørg endelig løs hvis jeg skal uddybe det mere .

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-07-09 13:25

I hvilket program har du indscannet det?

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-07-09 13:27

Min scanner er en HP, og jeg bruger dens program, når jeg skal ændre i teksten i det scannede.

Her vælger jeg Scan dokument (istedet for billede) Redigerbar tekst....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-07-09 13:29

Du kan også vælge Redigerbar tekst og grafik..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-07-09 13:58

Du kan kun skrive i det me almindelig tekstbehandling, hvis du også har lavet det skannede til et teksdokument af den slags din tekstbehandling kan håndtere. Det vil i almindelighed kræve at dit dokument skal igennem en ocr proces først.

Du skriverkun hvilken fabrikat din skanner er . Men den kan betjenes af så mange forskellige programmer. Fortæl hellere hvilken tekstbehab´ndlerprogram du har , og hvilke skannerprogrammer.

Der er ikke noget som hedder almindelig skannerfil .

Det svarer til at en spørger sådan: Den mad laver kan ingen lide. jeg laver almindelig mad. Hvad skal jeg gøre. ?

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 24-07-09 13:59

Jeg går ud fra at du bruger word ligesom så mange andre.
Hiv det scannede dokument ind i word, lav en tekst boks og skriv så hvad du vil skrive.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-07-09 14:39

Som Camillamosteren skriver. Hvis din scanner kan scanne som tekst (det kan min også), så er det bare at lægge den i Word og fylde ud.

Hvis du scanner som grafik (billede) i form af pdf kræver det en acrobat writer så vidt vides!

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 24-07-09 14:47

nej 3773, det er ikke rigtigt, se tip her: http://kandu.dk/Tip19815.aspx

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-07-09 14:51

Det var jo smart. Den må jeg prøve. Det lyder ret snildt! Det program er jo svaret!

Tidligere har jeg brugt mosterens systematik med at scanne som tekst, men det andet lyder nemmere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-07-09 14:53

...iøvrigt anede det mig at der fandtes noget! Anede bare ikke hvad. Bruger selv lystigt cutepdf til at kreere pdf'er. Tak for tippet. Du har fem stjerner tilgode ved mig!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-09 18:45

Citat
jeg har et dokument som jeg har scannet ind i min pc
du har helt glemt at fortælle hvilken format det scannede dokument er i ? Et gæt det er pdf (læs EXTEMINATORs tip) eller er gættet forkert

Godkendelse af svar
Fra : michaelveilehansen

Dato : 25-07-09 07:50

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-07-09 12:38

det var da så lidt