/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pindsvineafføring
Fra : pedellen
Vist : 8937 gange
200 point
Dato : 24-07-09 10:44

Hej

Jeg vil blot spørge om nogen kender til en hjemmeside, hvor man kan se, hvordan pindsvineafføring ser ud? Jeg har nemlig fundet små lorte i haven og i et halvåbent skur, og er nu blevet nysgerrig efter hvad for et dyr det kan være fra

Hilsen Pedellen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-07-09 10:50

Pindsvinelort: 3 – 4 cm lange. De indeholder ofte skaller fra insekter. Du kan finde dem i på græsplænen i haven om morgenen.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-07-09 10:50
Kommentar
Fra : pedellen

Dato : 24-07-09 10:55

Så tror jeg sørme, at jeg har fået pindsvin....hyggeligt

De passer godt med den beskrivelse du gav

Hmm... Jeg synes dog ikke, at de ligner dem på billedet. Jeg har kun fundet en pølle af gangen, og ikke en stak.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-07-09 10:57

Jeg har også pindsvin i et skur, opdagede det pga. af små lorte i skuret, ligner dem fra bubblebees link. Ofte grynter det ret højt, og ligger under lidt gamle presseninger i dagtimerne.

Til gengæld står min kones dyre pindsvinhus tomt

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-07-09 10:57

Hehe det kan være den ikke var så trængene ;)

Hehe man ja det er da super hyggeligt.....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-07-09 10:58

Mit pindsvin lægger dem heller ikke i stak!

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 210 point
Dato : 24-07-09 11:06

Hvor må det være hyggeligt at have sådan nogle på besøg

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-09 11:10

"Et ekskrement fra et pindsvin er sort og lidt glinsende og knap 1 cm i diameter og 3-4 cm langt."

Der er også et billede af ekskrementerne

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/haven

Kommentar
Fra : blister

Dato : 24-07-09 11:32

Går du ind på goggle klikker på billeder og derefter skriver: pindsvinelort kommer der billeder!!

Godkendelse af svar
Fra : pedellen

Dato : 24-07-09 11:51

Tak for svaret bublebee. Ja, det er hyggeligt og så kan det jo hjælpe med at udrydde mine dræbersnegle

Ans - jeg vil også gerne give dig pointene for dit gode svar, god side du fandt for mig. Men da jeg ikke kan finde ud af at dele pointene mellem jer, så opretter jeg lige en ny. Hvis du så lige skriver der, så kan jeg give point til dig også

Mvh Pedellen - som takker for alle de gode svar