/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Exploreren går istå ? HJÆLP
Fra : kgp43
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 28-10-01 11:17

Jeg har et alvorligt problem med min computer.

- Når jeg vil skrive i felter (Som disse, Overskrift of Tekst eller brugernavn og password), så går computeren istå, hvorefter der går en halv krig, inden den er klar til at jeg kan udfylde rubrikkerne/felterne. Der er 1-2 min. ventetid "mellem" felterne (Når jeg endelig kan skrive i det ene felt, så går der endnu 2 min, inden kan skrive i det andet).

- Hvorfor går computeren istå, når jeg skal udfylde disse felter/rubrikker (feks. adresse ved bestilling af vare), hvis jeg åbner et andet vindue imens, så virket det fint - Så længe jeg ikke bruger "Felterne/Rubrikkerne" ?

- Er der tale om en virus ?

- Jeg har ikke problemer med Jubii - Kun ved indtastning af søgeord (Samme problem).

Mvh.

K. Poulsen

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 28-10-01 15:46

Hvis det ikke hjælper med briani`s svar!!!!

Jeg kunne godt tænke mig at vide :
Hvad er dit OS
Hvad et din ISP:
Samt Connection:
osv....
da denne "venten" kan skyldes mange andre ting.

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 28-10-01 16:36

Hej igen.

Der har ikke været problemer tidlimere, jeg har kørt denne "opsætning" i 3-4 mdr. uden problemer.
- Derfor testede jeg for virus. BINGO ! Jeg har fået denne:

w32.FunLove.4099

Hvordan fjerner man denne. Jeg har Norton Antivirus 2002, men den kan ikke fjerne den.
Hvad skal jeg gøre ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-01 16:43

hej igen du kan gå ind på denne side den fortælder dig alt om den virus du har fundet og hvad du skal gøre,da jeg ikke er så god til engelsk må du heller selv læse siden
http://search.symantec.com/custom/us/query.html
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-01 16:46

du skal lige når du kommer ind skrive navnet w32 funlove 4099 og tryk på søg så kommer siden frem jeg henvidste til lige før undskyld
Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 28-10-01 17:59

briani -----du er godt nok sulten efter point !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kgp43 - her er et par online virus testsites. Husker du at opdatere din Virusfjerner ? FunLove.4099 er nemlig ikke en ny Virus.
http://home4.inet.tele.dk/vht-dk/
http://housecall.antivirus.com/
http://www.av-test.org/index.php3?lang=en
http://www.mcafee.com/myapps/vso/default.asp?cid=2266

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-01 18:08

Hej Basses
Det er du vist også,men når det er norton antivirusprogram kgp43 har inde er det da logisk at gå ind på nortons egen side som jeg henviser til,der er en masse beskrivelser om netop den virus som han har været uheldig at få ind,her på denne sider er der også en del værktøj til at fjerne virusen.
dermed er ikke sagt at dine links ikke virker,da jeg ikke har prøvet dem.
ellers så har vi det godt?det har jeg.
forsat god dag Basses MVH Brian

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 28-10-01 19:03

hihi...

Linksene er rigtig gode....
Lige et spørgsmål mere:
Når man skal boote fra en ren bootdisk - Kan man så bruge en startdist (Shift+F5, under start - eller win98 cd'en) ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-01 19:30

er ikke sikker på at jeg helt forstår spørgsmålet.
hvis du vil igang med at instalerer din windows igen,kan du godt bruge din startdiskette når a kommer frem skal du bare skrive d:install hvis d er navnet på dit drev,hvis din maskine skal formateres skal du skrive når a kommer frem format c:
du kan også bruge din bootdiskette hvis du ikke har en kan den hentes her http://www.bootdisk.com/
MVH Brian

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 28-10-01 19:54

Jeg kørte NAV igår, men den/jeg slettede halvdelen af mine filer på hd'en. jeg har installeret windows igen. Tror jeg fjernede virusen. Nu kører jeg en virus check på McAfee. Er i sikre på at den kan finde funlove.4099 ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-01 20:03

Jeg tror ikke du skal bruge den der Mcafee,når du bruger norton antivirus,prøv istedet at køre din norton antivirus og brug den der hedder en komplet virusscanning af system,så vil den køre hele dit system igennem,og hvis du stadig har virusen vil den fortælde dig det,ellers vil den sige ingen virus fundet,prøv at gøre det OK
Brian

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 28-10-01 20:15

Jeg installerede NAV igår, den skrev at jeg skulle genstarte Windows, hvilket jeg gjorde. Herefter Skrev den at den ikke kunne rep. lovefun.4099 herefter skulle jeg slette filen - dette forsatte med mange filer. computeren nåede ikke at starte windows inden NAV gik igang, og jeg kunne ikke komme videre.

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 28-10-01 20:16

Jeg må indrømme, at jeg bruger hverken Mcafee eller Norton ,-men et virkeligt suverænt Virusprogram der simpelthen opsnapper Viruset med det samme. Da det sidste omtalte Virus var på banen fangede mit program samme dag under Download 2 infiserede filer.
Jeg vil ikke umiddelbart give Programmets navn fra mig,-da briani jo står som "Formodet Svar"
))))) Hvis du afviser briani`s svar får du programmets navn ;_))))

Hilsen
Basses

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 28-10-01 20:20

Er gjort !

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 28-10-01 20:23

Men jeg har nu også brugt dine link, så du står øverst på listen !

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-01 20:34

Til Kgp og Basses
Jeg må simpelhen sige at det her er meget lusket måde at gøre det her på,jeg har helt fra starten svarede rigtig på det der bliver spurgt om,selv om spørgsmålet har skiftet til lidt af hvert,det må du da give mig ret i Kgp?
jeg har enda fortalt dig og givet dig et link til norton,hvor netop de har nogle værktøjer som du kan downloade for at fjerne netop den omtalte virus.
Så jeg forstår simpel ikke du afviser mit svar
Til basses vil jeg bare sige-SKAM DIG
Brian

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 28-10-01 20:40

kgp43@hotmail.com

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-01 20:42

Til Kgp
Nu er du simpelhen nød til at afvise basses svar da den jo ikke holdt vand
hvis du er hel fair over for dig selv og mig bliver du nød til at godkende mit svar og give mig dine point,det ville da være den helt rigtige måde at gører det på da jeg har svaret dig på dine spørgsmål.
MVH Brian

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 28-10-01 20:45

Brian;

Jeg kan godt forstå at du er lidt skuffet, men han (Basses) havde gjort det største "arbejde". Linkene viste direkte hvor jeg kunne teste min comp. Dit link viste en side hvor jeg selv kunne søge (Resultat: En masse links hvor der står at opdateringen ikke fjernede funlove.4099 !).

Linkene fra ham var lige hvad jeg manglede. Han havde fået pointene alligevel. Nu venter jeg lige på mailen, så får han point. En lille ekstra bonus

Sorry Brian, en anden gang måske.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-01 21:01

Nej der bliver ingen anden gang,det er sidste gang at jeg vil hjælpe dig.
men lad mig slutte af med at sige at det der program som basses har ikke kan fjerne den virus som du allerede har i din maskine,for som basses selv skriver for at den kan virker skal man ligesom norton antivirus gå ind og opdatere den engang imellem og da den basses omtaler er en 3-4 måneder gammel er den ubrugelig for dig lige nu,jeg taler af erfaring.
så der er kun en løsning og den sidder jeg inde med.
men jeg siger da tak fordi du fik mig til at bruge en hel søndag foran computeren,for at netop hjælpe dig,med dit proplem,du fik svar på det du spurgte om,og jeg har lige igen været omme og kikke på norton,og hvis du kikker ordenlig efter,så er der en henvisning til et par filer som hvis du instalerer vil fjerne din virus.så igen jeg svarede dig,men fik ingen point.
Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 28-10-01 21:04

Hej briani !
Skal vi ikke sige godt ord igen ?? kgp43 skriver jo selv at vi begge har hjulpet,-men at de Link jeg fandt var nemmere at gå til ! At det virusprogram jeg taler om ikke "holder vand" ,-de må vi så vente at se bedømmelsen fra kgp43. Hvis han mener det er noget shit jeg har sendt,-tja så får du jo Point --ikke !!!
Skulle du selv være interesseret i at få programmet sendt, -så giv mig din Mail !
Godt ord igen ??????

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-01 21:16

Til Basses
Jeg har selv programmet instaleret,og jeg ved da jeg har studeret programmet,at hvis man har en virus inde i sin maskine-så hjælper det ikke at instalerer dette program-i den tro at man kan fjerne sin virus.
men har man en virusfri maskine så er den bare super at have liggende,for den snupper alle virus der er på vej ned i din maskine.men det kræver at man ligesom norton går ind og opdatere den hver dag ellers er den ubrugelig,jeg kan da lige oplyse at der pr dags dato er fundet 57105 virus.
Brian

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 28-10-01 23:19

I gør det virkelig svært for mig. Jeg har ikke tidlige haft disse problemer, med at uddele point mellem 2 personer - Skyldes det point størelsen ? 100P Det er vel ikke formeget for dette spg. ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-01 23:33

100 point er ikke meget for at få svar på dine spørgsmål.men jeg bliver bare skuffet over at du afviser mine svar når jeg ved inders inde at det var svar på dine spørgsmål,men selfølgelig hvis man ikke orker eller fårstår engelsk så godt,er det da lidt træls at gå ind på norton hjemmeside og hente det rigtige værktøj til fjernelse af den virus du har,
det er ikke så meget det at jeg ikke får dine point,men det er måden det blev gjort på.men jeg vil til slut bare sige at jeg har et program der allerede iaften kan fjerne den der virus,det eneste det kræver er at du opretter 2 disketter,så er du virusfri.
Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 28-10-01 23:45

Hej kgp4

Jeg synes du skal afvise mig og give briani de 100 Point. Så er der da en der blive glad Jeg overlever uden at få de point. Håber du synes om Programmet når du får det imorgen.
Hilsen
Basses

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 29-10-01 01:23

Hej brian.

Jeg har fjernet virusen, jeg har checket med NAV (Den har funlove.4009) ! Jeg fjernede virusen ved at søge på:
Jubii.dk / Funlove / Ny orm i omløb! - Jeg downloadet filen (Funfix.exe) lavede herefter en bootdisk - Startede op på bootdisken - Kørte filen - Alt Ok !

Vi er nød til at finde en løsning på dette !
Hvad med at jeg giver jeg begge 100p ? Så er vi alle tilfredse - I får point - Jeg har reddet mine data

Accepteret svar
Fra : BASSES

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-01 01:41

Hej kgp43
Flot gået Det vigtigste i denne sag er da at dine Data er blevet Reddet-og "ormen" dræbt.
Det er lidt vanskeligt at give os begge point på èt spørgsmål,-så skal du til at oprette et nyt, som en af os skal svare på igen.
Tillykke med sejren

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-10-01 10:25

Hej igen Kgp43
Først tillykke med at din virus er fjernet,den måde du har fundet løsningen på,er den samme måde som jeg sagde til dig du skulle gøre på nortons hjemmeside,du har bare søgt efter virusen på Jubii.så det er helt klart at det var mine svar der var rigtig,det er der ingen tvivl om.så du er vel nød til at accepterer min kommentar som svar.du skal vist afvise Basses svar først og så acepterer min kommentar som rigtig svar,det er vist den eneste rigtige løsning på denne sag
Brian

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 29-10-01 12:25

Jeg opretter et nyt spørgsmål. Basses skal skrive et "svar" - så får han 100p
Brian; Du får point på dette spørgsmål !

Kommentar
Fra : jimmybp

Dato : 29-10-01 12:37

Hej briani
Jeg forstår ikke du bliver ved med den retfærdiggørelse af -at det var dine svar der var korrekte. At du giver Addr. til NAV,-det er der da ikke noget specielt i. kgp43 løste selv problemet på sin egen måde,-så jeg vil vende det helt om og sige, at han selv fortjener sine point. Du kan da ikke "diktere" hvad kgp43 bliver nød til at gøre,-det er da helt hans eget valg.
Korrekt du ydede en god hjælp til ham,-du er ret god til at yde hjælp generelt kan jeg se rundt omkring,-det er fint Men som du skriver:" Du brugte en hel Søndag på at hjælpe netop kgp43 --uden at du har fået point"""" --Altså --er det her forum ikke Frivilligt ,-du var jo ikke tvungen vel !!
Jeg må indrømme, at det her overstiger hvad jeg vil være med til,-glæden ved at hjælpe andre, skulle jo nødig ende ud i dette Point-slagsmål fra din side. At du har ret hele vejen igennem kan så diskuteres,--du kom ikke med den totale løsning det gjorde kgp43 selv.
Mvh
Basses

Kommentar
Fra : jimmybp

Dato : 29-10-01 12:41

PS. Skriver fra en andens Computer ,-deraf navnet.
Basses

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-10-01 12:58

Til Basses
Selfølgelig har du ret i at det var KGp der selv løste proplemet,og du har også ret i at der her er en frivillig forum,og jeg ser stadigvæk glæden ved at hjælpe andre.Skal vi så ikke se at få afsluttet denne her sag,og lade Kgp bestemme hvem der skal have point,du skriver der ikke er noget specielt ved at opgive en adresse på nav,det giver jeg dig ikke ret i,her er nemlig løsningen hvordan man kommer af med Lovefun4099.
Lad os til slut nu slutte fred alle tre og få lukket det her spørgsmål.
MVH Brian

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 31-10-01 09:15

Jeg har accepteret Basses svar !

Begrundelse: Jeg har brugt de links han har opgivet, og mener han har tilbudt den hjælp jeg manglede. Linket fra briani var ikke så nyttigt som Basses, da der ikke stod hvad man kunne gøre. Det eneste der stod på siden var/er:

W32.Funlove.4099 removal tool does not remove the W32.FunLove.4099 virus !!! (Dette mener jeg ikke er nyttigt i mit tilfælde)

Jeg har hermed givet point, og vil ikke diskutere dette nærmere. Håber at vi kan "slutte fred"

Godkendelse af svar
Fra : kgp43

Dato : 31-10-01 09:19

Tak for svaret BASSES.

Kommentar
Fra : 3420Jackie

Dato : 03-12-05 11:28

Jeg vil gerne vide hvordan man fjerner
søgeord på søgemaskiner

Hilsen
Jackie