/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Shunt 3 eller 4 vejs?
Fra : Ekspress105
Vist : 2230 gange
200 point
Dato : 23-07-09 18:49

Hvad er forskellem på en 3 vejs og en 4 vejs?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-07-09 22:17

såre enkelt, tre vejs har tre udgange/eller tilslutninger,
og samme gør sig gældende for fire vejs,

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 24-07-09 04:12

Doh..... Hvad er forskellen på hvad de gør/bruges til?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 200 point
Dato : 24-07-09 10:46

LOOOL Spørg du Vic om det???!!?!? Han er åbenbart så smart at kunne udlede at sådan en nok har fire porte LOOL....

Firevejsventilen er en sær fætter der er lidt både fugl og fisk. Du kan anvende den til at sikre flow på både sekundær og primær kreds. læs lidt her http://hiti.danfoss.com/PCMPDF/HRB_3_HRB_4_ED97J401.pdf Dog skal du nok sikre flowet med en AVDO på sekundær side som det er tegnet der.

Ellers findes der en række 4-vejs ventiler, blandt andet til brug i kølekredse (reversering), men det har jo intet med dette at gøre!

Godkendelse af svar
Fra : Ekspress105

Dato : 25-07-09 09:03

Tak for svaret 3773. Nej spurgte ikke ham Præciserede blot for ham.... Og det var lige den side jeg havde ledt forgæves efter... Rigtig go forklaring