/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Geninstal af Office 07
Fra : OnkelJoachim
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 22-07-09 21:16

Jeg er nødsaget til at geninstallere, eller nærmere "reperere" mit Office 2007.
Men da jeg har en masse vigtig data i mit outlook, er jeg nervøs for at disse data bliver slettet under
reperationen af office.
Det drejer sig hovedsagligt om min email konto oplysninger, min kalender samt en masse vigtige mails.
Mails og kalender er jeg klar over at jeg kan gemme i en backup-fil, men mener ikke at jeg kan gøre dette med min email-konto.

Så alt i alt, hvor meget vil Office beholde hvis jeg vælger at "reperere" Office 2007

Håber at nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-07-09 21:44

Hvis du reparerer mister du INTET så gå trygt i gang med det, har selv lige gjort det, uden at miste noget.

Clou

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 22-07-09 22:21

Kan man eksportere ens email-konto indstillinger? Er nemlig den forfædelige situation at adgangskoden er gået bort.

For at gøre en lang historie kort: En tidligere bekendt har stået for al opsætning af domæne, hjemmeside og mail. Denne person ligger derfor også inde med alle informationer, heriblandt adgangskode til mail. Desværre er denne person ikke længere mulig at komme i kontakt med og står derfor virkelig med håret i postkassen.

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-09 22:39

Du kan henvende dig til din internetudbyder og få nulstillet koden og derefter oprette en ny - det ville jeg under alle omstændigheder gøre, da vedkommende jo kan tjekke dine mails på Webmailen, det er da ikke betryggende, vel?

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-09 22:40

En mulighed er at lave en fuld backup af dit C: drev, og lægge denne backup på et andet drev.
Altså inden du reparerer.

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 22-07-09 22:48

Mailen er oprettet på en "privat" server og er ikke udgivet af nogen internetudbyder, men i eget invisteret domæne osv, derfor kan jeg ikke tænke og min internet udbyder har noget med dette at gøre.?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-09 22:53

Mail og adgangskode kan ændres når det er på en privat server.
Der vil hjemmesiden også kunne redigers selvom den er låst med password.
Det eneste er bare at kontakte den som har serveren stående.

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 22-07-09 23:02

Ja lige præcis, er ret sikker på det er samme person.
Det skal lige siges at det er min fars mail og firma dette går ud over, han er af den generation der intet ved om dette emne, derfor har jeg trådt til for at gøre et forsøg på at rette op på dette.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-09 23:08

Hvis du har fysisk adgang til serveren så kan den sikkert "åbnes" og koder kan måske ændres.

Godkendelse af svar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 21-08-09 11:15

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-08-09 11:29

Velbekomme OnkelJoachim håber det fungerer nu

Clou