/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Radikalisme /social-liberalism
Fra : Nanabn
Vist : 566 gange
50 point
Dato : 22-07-09 11:18

Hej

Jeg er ved at skrive noget om, hvordan aviser med forskellige politiske holdninger omtaler Danske Bank.

Feks. er business.dk (som er en del af Berlingske Tidende) konservativ og omtaler derfor Danske Bank positivt.

Mit problem er så, at jeg også skal analysere Politiken, som betegner sig selv som værende radikal/social-liberal.

Politiken er negativ overfor Danske Bank, men hvordan hænger det sammen med deres politiske holdning?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 22-07-09 11:47

Citat
Politiken, som betegner sig selv som værende radikal/social-liberal.
Uanset hvad Politiken betegner sig som værende, er det vel på en eller anden måde, de ledende ansattes meninger, der kommer til udtryk, bliver "listet" ind i fx lederspalter mm. .

Mvh Cathcart

Kommentar
Fra : Nanabn

Dato : 22-07-09 12:34

Citat
Uanset hvad Politiken betegner sig som værende, er det vel på en eller anden måde, de ledende ansattes meninger, der kommer til udtryk, bliver "listet" ind i fx lederspalter mm.

Ja, det er rigtig nok, men hvis man nu skal se helt generelt på det

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 22-07-09 15:53

I bund og grund var det jo også et generelt synspunkt fra mig af, da Politiken, efter min ringe mening, er et talerør for socialdemokraterne og de radikale . Check op på disse 2 partiers synspunkter vedr. Danske Bank, og måske vil du finde, at betegnelsen for Politiken "radikal/social-liberal" passer meget godt. Hvis ikke, må du ud i at definere "radikal/social-liberal", så jeg kan se, om det er mig der misforstår betegnelsen!

Mvh

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-08-09 16:45

Citat
er mig der misforstår betegnelsen!

Vh

Kommentar
Fra : Nanabn

Dato : 04-08-09 19:56

Du har ret i, at Politiken er et talerør for socialisterne...

Derfor (fandt jeg ud af) at de favoriserer socialisme fremfor f.eks. kapitalisme, som man groft kan sige, at de konservative gør.

Og derfor vil Politiken være mere kritiske overfor Danske Bank end Berlingske Tidende, som jo regnes for at være konservative

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-08-09 21:10

God aften Nanabn.

Citat
Politiken, som betegner sig selv som værende radikal/social-liberal.
I henhold til dit sidste indlæg, må vi så konkludere at Politikens betegnelse om sig selv, er "falsk varebetegnelse" .

Mange hilsner fra Cathcart

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 08-08-09 23:24

God aften Nanabn.

Jeg sidder her ved midnatstid, og funderer lidt over, om du i grunden fik svar på dit spørgsmål, eller om der er mere, der skal vendes .

Venlig hilsen
Cathcart

Kommentar
Fra : Nanabn

Dato : 09-08-09 12:15

Hej Cathcart

Tak for tanken

Jeg fandt ud af, hvordan det hele hænger sammen, så ja, jeg fik svar på mit spørgsmål....

Nu er opgaven også afleveret, så nu er der kun tilbage at krydse fingre.

Mvh., Nanabn

Accepteret svar
Fra : Cathcart

Modtaget 50 point
Dato : 09-08-09 14:35

Kære Nanabn.

Citat
så nu er der kun tilbage at krydse fingre
Det vil jeg gerne hjælpe med . Held og lykke med det .

Og nu mangler du så også bare lige at slutte dit sp. af her på Kandu .

Mange hilsner
Cathcart

Godkendelse af svar
Fra : Nanabn

Dato : 24-08-09 09:59

Tak for svaret Cathcart.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-08-09 16:02

Og tak for at du stillede spørgsmålet