/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Internetsnak
Fra : skrimsla
Vist : 505 gange
82 point
Dato : 13-04-03 12:56

Findes der ikke en mulighed for at ringe op til en almindelig telefon fra sin computer? Jeg har MSN og snakker tit over det med mine kontakter der men jeg vil gerne finde ud af om man ikke skulle kunne bruge sin computer som telefon og ringe fra den til et almindeligt telefonnummer også? Computeren er jo koblet til telefonlinien lige som selve telefonen er.
Hvis der er nogen som kan svare på det, må den gerne inkludere om man skal bruge et specielt program til det eller kan man godt bruge feks. MSN? Koster det noget ekstra, dvs mere end bare internetopringningen? Tak, skrimsla

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-04-03 18:21

hej !
du kan bruge messiger,der er i xp et ikon nede ved urtet,dobbelt klik 2 gange på det - og find så i den boks
foretag et telefon opkald.
koster i danmark 49 øre men er billigt til usa og andre langt væk.
kræver du har en mikrofon fra pc og et abonnent men det få du mere at vide om når du derpå
klikker på KOM GODT IGANG

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-04-03 18:23

SOORY JEG PRØVET LIGE og den er ikke mere tilgængelig.
men med andre programmer er det gradis
FRA PC TIL PC
ER DET BEDRE

Kommentar
Fra : Random

Dato : 13-04-03 18:28

Hmm hvordan ser du den ikke mere er tilgængelig?
Er det ikke bare at skifte taletjenste, hvis man ellers havde råd til det..?

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 13-04-03 23:05

kære xou
Hvilke programmer er det du snakker om, der er gratis??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-04-03 23:21

hej igen !
nyt tiltag hos microsoft er dette program:
http://www.gamevoice.com/gamevoice.asp
( se http://www.kandu.dk/dk/news/194764/groupid/20220 )
et andet lidt dårligt er dette:
http://rogerwilco.gamespy.com/
det sidste har jeg selv prøvet og kan godt få en ok lyd igennem.
det er iøvrigt ligemeget om det er til spil....

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 20-04-03 15:30

Disse programmer er til at kunne snakke sammen fra computer til computer, hvis jeg nu har forstået det rigtigt.....men det var ikke det jeg ville spørge om. Kan man ikke ringe fra sin computer til en almindeligt telefonnummer ( i mit tilfælde vil jeg gerne ringe til udlandet) og snakke (med sit "headset" ) med en anden som sidder med sin telefon??

Eller har jeg bare forstået svarene forkert?

Skrimsla

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 17-05-03 05:55

Det er en Plug-in ting. Du skal prøve at gå ind i menuen hjælp og finde noget om taletjenesteudbydere.
Det kan kun betale sig hvis du skal ringe til udlandet.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 17-05-03 14:59

ja men det er også det jeg gerne vil..... og hjælp hvor?? mener du i msn??

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 17-05-03 17:54

Du skal prøve at gå ind i menuen hjælp for at finde noget om taletjenesteudbydere. Men jeg tror at du bruger Windows Messenger og ikke MSN Messenger og det er derfor det er lidt forvirende for dig alt der her vi skriver om MSN.
Hvis du bruger Windows Messenger og vil ringe er du nok nød til at skrifte til MSN Messenger.
På MSN Messenger er der en knap for neden hvor der står Foretag et telefonopkald. Det er det eneste program jeg kender hvor man kan bruge sin Pc som telefon.

Håber det giver mening.
MVH CiberAmigo

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 82 point
Dato : 17-05-03 18:35

Jeg har taget link fra udbyderne i MSN Messenger, så du kan se hvad det er for nogle udbydere der er:
http://www.iconnecthere.com/
http://www.callserve.net/Homepage.asp
http://www.myprimus.com/PandS.htm

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 05-06-03 17:05

Hej skrimsla

har du fået svar? ellers så spørg løs eller luk tråden.

MVH CiberAmigo

Godkendelse af svar
Fra : skrimsla

Dato : 05-06-03 19:45

Tak for svaret CiberAmigo.