/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skybe Names?
Fra : kolibri2o3
Vist : 1217 gange
200 point
Dato : 21-07-09 19:22

Hej. Når jeg åbner Skybe, kommer der en meddeelse, hvor der står, Skybe Names. exe ønsker at bruge Skybe tillad, tillad ikke. nogen som kan fortælle mig hvad det betyder, og om jeg skal tillade eller ikke.det er jo svært at ta en beslutning, når man ikke ved hvad det indebærer, så ind til viderer har jeg bare ignoreret meddeelsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 19:27

Ja - giv tilladelse....

Det er sandsynligvis dit antivirus der advarer dig om at et program forsøger at komme online....

Skype Name er dit unikke navn på skype - og det skulle den jo gerne bruge....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-07-09 19:33

Skypenames.exe is not a worm but is part of Skype 4.1 for
Windows browser plugin for Internet Explorer or Firefox.

http://forum.skype.com/index.php?showtopic=374041&st=0&p=1721141

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 19:34

PS...

Du BEHØVER det ikke - det er kun nyeste version af skype der bruger det....

Det er et add-on (tillægsprogram) til din browser....

Det KAN "stjæle" en del kræfter - så har du ikke brug for det - så lad det være offline (tillad ikke)

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 21-07-09 20:03

det mækelige er ,at det kun er på min pc med XP, Skybe Names dukker op, på min anden pc med vista kommer der ingen meddeelse.Jeg er nu mest tilbøjelig til ikke at tillade, men venter lidt endnu, måske en kan forklare mig det tydeligerer, jeg er til tider lidt langsom i opfatteren.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 21-07-09 20:14

efter at ha læst på forum skybe,ser det ud som om mange er kede af, at de har tilladt Skybe Names ,at det er et program som kopierer ens adresser.Har jeg forstået det korekt, for det er jeg under ingen omstændigheder intereseret i.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-09 20:17

Hvis du bruger det lille vindue i skype > vis kontaktpersoner.
For så har du ikke brug for noget plugin til browseren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 20:18

Jamen skal da gerne prøve

SkypeNames er et tillægsprogram til din browser...

Det bevirker f.eks. at du kan ringe direkte op fra din browser...

Det SKADER INTET - stjæler højst lidt kræfter.......

Det er HELT FRIVILLIGT om du vil bruge det eller ej - det er en del af installationen - og skype fungerer uanset om du bruger det eller ej.....

Som sagt er grunden til du får meddelelsen sandsynligvis at du har et antivtrusprogram der advarer dig hver gang noget forsøger at komme på nettet som du ikke har givet tilladelse til...

Så enten har du IKKE samme skypeversion på de 2 komputere...
eller du har forskellige antivirusprogrammer..
eller du har givet "permanent" tilladelse på den ene...

Som sagt er det ganske USKADELIGT.....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 21-07-09 20:24

Citat
Har jeg forstået det korekt, for det er jeg under ingen omstændigheder intereseret i.

Ja - det har du forstået korrekt - dem du f.eks. har i dit adressekartotek og som også er på skype vil du dermed have direkte adgang til.

Så er du IKKE interesseret i det - slå processen fra i din jobliste....

Det er IKKE sådan lige at fjerne når det først er installeret....

Muligt du har det under afinstallation af programmer og derfra kan fjerne det på XP - men jeg tvivler...

Evt. kan du jo SLETTE skype og installere det påny - UDEN at installere Skypenames....

Godkendelse af svar
Fra : kolibri2o3

Dato : 21-07-09 20:34

Tak for svaret refi.Så forstod jeg endelig.