/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor undrer det nogen?
Fra : PeterTheisen
Vist : 604 gange
20 point
Dato : 21-07-09 17:30

Det undrer altså ikke mig, at krisen kom, når man ser på de hårde facts for USA:

1) Store, langvarige budgetunderskud i den offentlige sektor.
2) Store, langvarige underskud på betalings- og handelsbalancerne.
3) Kraftig gældssætning både nationalt og internationalt.
4) Kraftigt oppustede priser i boligsektoren.
5) Forbrugsekspansion finansieret ved belåning af de oppustede boligpriser.
6) Mangelfuld kontrol med den finansielle sektor.
7) Finanssektoren yderst "kreative" udnyttelse af den manglende kontrol til skabelse af nye finansielle instrumenter, deriviater m.v.
8) Meget lempelig pengepolitik med voldsom ekspansion af pengemængden til en meget lav rente.
9) Lav realøkonomisk vækst.
10) Markante skattelettelser til de rigeste borgere og ekspanderende militære udgifter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-07-09 17:35

Kilde?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-07-09 17:42

Saks A/S

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-07-09 17:43

Prøv nu lige at fatte det din klovn. Du skaber ingen debat ved straks at blackliste dem der ikke klapper dig på ryggen for dine klipperier. Din adfærd her på sitet er dybt kritisabel. 3773 er blevet blacklistet for at tilspørge til kilden for ovennævnte påstande og blev straks blacklistet. Sig mig Peter Theisen, hvor har du hugget de påstande du så fint gør til dine egne?

Du er i bund og grund en stor (klovn hvis du ikke fatter hvad det betyder)!

Kommentar
Fra : izhi

Dato : 21-07-09 17:43

Citat
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-07-09 17:35

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde?

Din far

Kommentar
Fra : izhi

Dato : 21-07-09 17:46

Den eneste #-) der er her 3773, det er dig, og din far er en tegning. I er begge lige så ønskelige som en byld i røven.

Skvadderhoveder

[B]din ludersøn[/B] skrid herfra NU

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 21-07-09 17:50

Heeejjjj Kaj Sylvester. Troede du afsonede i tiden? Nejjj hvor har vi savnet dig og dine mange profiler. Hvorfor bruger du ikke paperboy i tiden. Den er da ikke blacklistet??? Kan godt se at eddie_skov ikke er så brugbar. Hvordan er temperaturen i Kilen i tiden? Skulle du forresteten ikke til de varme lande?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-07-09 17:53

Så skal jeg da lige love for vi hygger os herinde igen...

Det har efterhånden udviklet sig til et forum hvor det gælder om at svine den ene og den anden til.
- Har det mon være meningen med Kandu? Jeg tror det ikke!

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 30 point
Dato : 21-07-09 18:22

Sådan "fungerer" amerikansk økonomi nu engang, det er et korthus, i blæsevej.

Det jeg ikke har fattet i mange år er at USA skal være toneangivende for verdens økonomi da EU er stærkere, det er gået helt galt hvergang et par aktier er faldet i New York.

Heldigvis er Dollaren gledet bagud som betalingsmiddel, der bliver handlet mere og mere i Euro

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-07-09 18:36

Kommentar
Fra : 3773
Dato : 21-07-09 17:43
--------------------------------------------------------------------------------
Prøv nu lige at fatte det din klovn. Du skaber ingen debat ved straks at blackliste dem der ikke klapper dig på ryggen for dine klipperier.

Hvad gør du selv, ?? som
vel ikke andet, end udvidde staben,

Men i et stort Cirkus, er der vel også brug for to ne, ??
eller er det ikke, ??

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 21-07-09 18:52

Tak for svaret LuffeA.