/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Min veninde "skubber" mig væk
Fra : noddie
Vist : 800 gange
50 point
Dato : 21-07-09 13:14

Hej.

Jeg har en veninde, som jeg har mødt over nettet.. Hun blev så min bedste veninde, og hun forstår mig.. hun har næsten lige været hjemme ved mig, da det var min fødselsdag, og vi morede os rigtigt, men hun kan virkelig også være irreterende! før vi blev veninder havde hun en anden ven (vi kalder hende Bente), og Bente og min veninde (øhh, Magrethe) Bente og magrtehe var bedste veninder! men så kom jeg, og Magrethe skrotede hende! og jeg lod hende bare gøre det.. nu har hun så fået en ny veninde, som vi lige kalder, øhm, Mary.. og nu føler jeg at Magrethe bruger alt sin tid på Mary.. Da vi var sammen, sad hun om aftenen, på msn, og skrev med Mary, mens jeg bare sad i et hjørne, hvor jeg havde givet mig til at læse, og følte mig såret, og glemt. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det? Magrethe siger at vi er bedste veninder, men..

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-07-09 13:27

Hvis din veninde forstod dig, ville hun også kunne se, at du føler dig meget såret. Er det så din bedste veninde, trods alt? "Margrethe" er måske mere uadvendt end du er, og derfor føler du dig overset.

Et godt råd: Lad være med at hænge "Margrethe" i skørterne. Vis, at du er en udadvendt person, der har dine egne interesser og som ikke er afhængig af andre. Du skal for Guds skyld ikke vise, at du er en såret veninde, for så tror jeg, at hun mister respekt for dig. Der er ingen der bryder sig om at blive "kvalt" i et forhold (og det er ligemeget om det er veninder eller kærester) - så er det nemlig ganske naturligt, at man trækker sig lidt tilbage, for at vise, at man holder en vis afstand.

Brug lidt tid på nogle andre veninder, og sig at du ikke kan, når det lige passer hende. Så skal det nok komme....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-07-09 13:42

Hvis man er normalt fungerende oven i bolden, sidder man sgu da ikke og skriver på MSN, når man har besøg - uanset om den besøgende er ens bedste ven eller ej.

Så ærlig talt: Skrot det skrammel - altså "veninden".

Kommentar
Fra : noddie

Dato : 21-07-09 13:50

Jeg har selv mine meninger, og selv mine venner.. derimod magrethe... Hun har ikke særlig mange venner, og vi bor langt fra hinanden... hun bliver nogle gange mobbet... ¨Men det er somom hun kun kan have EN veninde ad gangen.. som om at, hvis hun får en veninde, skal de skrive sammen hele tiden, og så ender hun med at skrotte den anden veninde hun har.. i det her tilfælde, mig.. vi hænger begge to op ad hinanden, for jeg har nogle ting, som jeg kun kan fortælle til hende, hvor jeg ved at hun kan forstå det... Magrethe... altså.. jeg kan forstå hende, men jeg er også den eneste veninde, hun har til at fortælle ting.. Hvis jeg er ked af det, kan jeg fortælle det til magrethe, men jeg har også en anden, meget nær veninde jeg snakker med... åhh.. det hele er altså lidt forvirrende

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-07-09 14:21

Altså... Hvis du bare sidder og læser når du har besøg af din bedste veninde, så kan jeg da godt forstå, at hun finder på noget andet at lave.
Det er da GODT at Margrethe har en anden veninde også, så hun ikke behøver at føle sig såret og forsømt og ensom når hendes bedsteveninde ignorer hende og bare sidder og læser i en bog.

Jeg ved selvfølgelig ikke, om DU sad og læste fordi HUN skrev med den anden veninde, --eller om Margrethe skrev fordi DU sad og læste?

Under alle omstændigheder er det noget I kan tale med hinanden om.
Sig til hende, hvordan du føler.
Og LYT til hende så du finder ud af hvordan HUN føler.

--I har ikke kendt hinanden så længe. Hvis jeres forhold skal vare længe, så skal I nok bruge tid på at lære hinanden at kende. Og finde nogle ting at lave sammen som I begge kan lide.

Jeg synes altså, at det kan være en god ide at have flere gode veninder.
For der kan være én, der er bedst til at pjatte med og lave fjollede ting sammen med. Og så kan der være en anden, der er bedst at gå i byen med eller gå til fest med.
En helt tredie kan være den bedste at snakke med hvis man er ked af noget. osv.
Hvis man prøver på at få én person til at være den bedste til det hele, så bliver man tit skuffet.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-07-09 15:02

Hvorfor er i ikke bare venner alle 3 ?
Problem solved.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 21-07-09 15:18

Lad være med at gå op i hvem som er veninde med hvem.
Det vigtigste er at DU altid er sød ved dem eller hende.

Hvis du ALTID behandler dem godt hver især, og lader dem vælge hvem de vil være veninde med (uden at du bliver sur) Så vil de helt sikkert komme til dig.
Og aldri aldri bagtal nogle af dem, uanset hvad.
Hvis du taler om Mary når hun ikke er der, bliver magrethe jo nervøs for om du taler om hende når HUN ikke er der.
Det er meget bedre at få alle til at føle at de er i sikkerhed i dit selvskab. Både for dig selv, og for dem.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-07-09 18:26

3 stk fungerer sjældent længe sammen, det er ret tydeligt hos børn og kan fortsætte senere.

Kommentar
Fra : noddie

Dato : 22-07-09 12:32

mig og magrethe har rigtig rigtig meget tilfælles... og vi snakker da også om hvad vi godt kan lide og sådan noget.. Altså vi startede begge to med at sidde ved computeren, og så går hun så ind på hendes msn, og begynder at skrive med Mary.. Så gad jeg ikke sidde der længere, så jeg satte mig ned og drømmede mig væk i mine musikblade...
Jamen, jeg har overhovedet ikke noget imod at magrethe får en veninde, eller sådan noget.. Og desuden, så vil Mary gerne af med mig.... Og jeg har sagt det til Magrethe, men hun siger bare at vi to er bedste veninder og så videre...

Kommentar
Fra : noddie

Dato : 22-07-09 12:34

vi har kendt hinanden siden 5.klasse og jeg skal i 7. efter sommerferien :3 Magrethe er 15.

Annuller spørgsmålet
Fra : noddie

Dato : 22-07-09 12:35

jeg snakker med hende om det... det er det eneste rigtige..