/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Lenovo skærm og opløsningen...
Fra : rhv_82
Vist : 855 gange
45 point
Dato : 21-07-09 11:44

Hej Kandu,

Jeg kan simpelthen ikke forstå jeg ikke kan køre en højere opløsning på min skærm.

Skærmen er en LENOVO type: 6135-AG2
Grafikkortet er NVIDIA MSI NX8500GT (NVIDIA GEFORCE 8500 GT)

Jeg kan maksimalt kører 1280x1024 i opløsning og det synes jeg er for lidt i Vista.

Nogen hjælp? eller er det bare sådan det forholder sig?

PFT.

/Rasmus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-07-09 11:50

Det nok den opløsning den er født med og har det bedst med. Jeg gætter på du har en 17" eller 19" tommer fladskærm.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 11:53

Du skulle vist have valgt en anden skærm, Lenovo oplyser selv
Citat
Max Resolution 1280 x 1024 / 76.0 Hz
så det bliver sikkert svært at komme derover

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 55 point
Dato : 21-07-09 12:21

1280 x 1024 lyder da meget normalt som maksimal opløsning.
Prøv at check : http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-64802.html
Hedder den også L191 ?

Du kan eventuelt købe en ekstra skærm hvis du har 2 video udgange på dit skærmkort så kan du give programmer fra den ene skærm direkte over på den anden og flytte musen fra en skærm til en anden.

Eller du kan bruge virtuel skivebord eller hvad man skal kalde det hvor din skærm scroller når du bevæger musen ud i kanterne men du kan stadig kun se 1280x1024 på engang.

Kommentar
Fra : rhv_82

Dato : 21-07-09 14:54

OK tak for svarene...

Kan godt se at jeg nok ikke kommer over min nuværende opløsning.

Jeg kan ikke rigtig give point for dette synes jeg ikke .... ?

/Rasmus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 15:17

Besynderlig indstilling

Mener du det er brugernes skyld at din skærm ikke kan det du vil have den til

Citat
Jeg kan simpelthen ikke forstå jeg ikke kan køre en højere opløsning på min skærm.

Det har du så fået en forklaring på

Godkendelse af svar
Fra : rhv_82

Dato : 25-07-09 07:35

Tak for svaret scootergrisen.