/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Boston Terrier/kamphund
Fra : knh15
Vist : 987 gange
100 point
Dato : 21-07-09 11:00

Jeg har læst i en anden tråd, at Boston Terrieren hører under kamphunde som evt skal forbydes her i DK.
Er det virklig rigtigt, jeg kan selv kun finde Bostonen under små selskabshunde.
Boston og Fransk Bulldog, er det ikke samme race?
Ja det blev faktisk til to spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 11:14

AL privathold af dyr burde forbydes.....

Men kunne starte med hunde og katte indenfor bygrænser

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 21-07-09 11:20

Citat
Selvom racen kom til at bære betegnelsen terrier, har den aldrig været beregnet til nogen form for jagt, men er oprindelig skabt til kamphund

http://www.kamphund.com/search/label/BostonTerrier

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-07-09 11:41

Citat
Men kunne starte med hunde og katte indenfor bygrænser

Refi: Tror du så ikke Villa ejerne ude på strandvejen, de begynder og brokke sig, for så ville, de jo få, en ekstra udgift til gødning af græsplænen.
og Kommunen til fælles græs arealerne, hvor folk kan komme og ligge, og tage solbad,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 11:45

Citat
Tror du så ikke Villa ejerne ude på strandvejen, de begynder og brokke sig

Sikkert - men sådan er livet jo - du kan ikke gøre alle tilfredse

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-07-09 12:13

Citat
AL privathold af dyr burde forbydes.....

Men kunne starte med hunde og katte indenfor bygrænser

Refi: Hvad har du dog med de dér bygrænser? Blir sgu noget svært at holde katte indenfor en bestemt grænse....

Nå, men tilbage til tråden: Jeg tvivler på, at Fransk Bulldog har de dårlige egenskaber, som man kender fra deciderede muskelhunde. Tror heller ikke, at jeg nogensinde har hørt om en aggressiv Fransk Bulldog, men kan jo være, at jeg tager fejl....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 12:18

Citat
Refi: Hvad har du dog med de dér bygrænser?

Ingenting - det var blot et startsted

Citat
Blir sgu noget svært at holde katte indenfor en bestemt grænse

Nix...

En kat på landet kunne ikke finde på at "tage til byen" Hvad skulle den dog der....

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-07-09 12:22

Citat
En kat på landet kunne ikke finde på at "tage til byen" Hvad skulle den dog der....

Næh... Så har vi bare en masse Stray Cats i byen. De gør det bedst på landet som musefangere

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-07-09 15:29

Citat
Refi: Tror du så ikke Villa ejerne ude på strandvejen, de begynder og brokke sig, for så ville, de jo få, en ekstra udgift til gødning af græsplænen.
og Kommunen til fælles græs arealerne, hvor folk kan komme og ligge, og tage solbad,

Virkelig en Einsteinsk betragtning [/B]TOTALIDIOT[B]

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-07-09 15:50

Dova hunden nedstammer fra ulven også dem mennesket har ødelagt - det glemmer du!!!

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 21-07-09 16:04

Hvad med og holde jer til mit spørgsmål og find en anden tråd for tossehoveder

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-07-09 18:19

Så,så rolig nu. Begynder man at debatere om hvilke hunde racer, der måske er farlige og hvilke ikke, så er man nød til, at tage alle med for de kan næsten alle bide og de stammer alle fra ulvene

Godkendelse af svar
Fra : knh15

Dato : 21-07-09 21:05

Tak for svaret dova. Trist med de tossehoveder der ødelægger tråden. Derfor lukker jeg den og og di svar var det eneste brugbare.