/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
,, flyte mappe ??
Fra : Line99
Vist : 720 gange
70 point
Dato : 21-07-09 10:15

Hej

INDEN jeg installerede xp prof på min hd,
lavede jeg en partitionering med 3 drev: C; F; G.

G er fortsat tom;
C blev jo brugt til at installere win,

MEN på F er der lagt en mappe (=formentlig af win ???) med et laaaangt tal 6d5xxxxxxxxx, der indeholder 2 mapper: amd64 og i386 -

...NU KOMMER SPØRGSMÅLET...
KAN DETTE FLYTTES OVER PÅ C, og i bekræftende fald hvor hen ?? Vil meget gerne have et tomt F-drev!!

Håber at I kan hjælpe

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 21-07-09 10:20

flyte = flytte

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 21-07-09 10:27

kigger ind lidt senere

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 21-07-09 10:43

den kan du bare slette fordi din win-xp brugte den som en temp fil da du install dit c-drev
så den bliver ikke brugt mere. det bedste er nu at formatere din 2 extra drev
------------------------------
men er du nu sikker på at du har partitioneret dine drev rigtig

sådan her :
1. Primær drev (c )
2. en Extended
og på den Extended er der så 2 logiske drev ( D og E )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 10:52

Nemlig - slet dem de bliver ikke brugt mere

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 21-07-09 11:46

Herligt med svar

,,,,,,, jeg flyttede mappen over i c: og har slettet fra F !

Citat
men er du nu sikker på at du har partitioneret dine drev rigtig

sådan her :
1. Primær drev (c )
2. en Extended
og på den Extended er der så 2 logiske drev ( D og E )

der står ikke skrevet noget med primære eller extended drev, for mig at se er de ''liveværdigt'' listet i denne computer (jeg forstår ikke rigtigt spørgsmålet )

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-07-09 11:53

hvis du vil undgå dette skal du slå indekscering fra på den pågældende drev
samt under install af windows xp skal du kun oprette C drevet og vente med at oprette
de resterende drev når xp engang er installeret.

Citat
noget med primære eller extended drev,

højreklik på "denne computer" >>administere >>diskhåndtering her kan du se det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 11:56

Eller bruge Gparted til partions opgaver og kun Windows cd til at installere Windows

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 21-07-09 12:00

i diskhåndtering ligger de som...
C; F; G side om side, alle NTFS; alle i orden

men der står ikke noget med extented

I øvrigt god ide med partitionering af to omgange

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 21-07-09 12:02

ovn det er jo på gparted det er lavet. det er ikke så længe siden jeg gjorde det, men det er først nu at jeg opdager at denne mappe lå der (som nu er væk !!)

har slukket og startet maskinen et par gange og det ser da heller ikke ud til at computeren mangler noget (den plejer jo ellers at sige til )

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 21-07-09 12:06

,,,,,,,,, lader den stå lidt og lukker så til rs232

Takker for al deltagelse

Accepteret svar
Fra : rs232

Modtaget 70 point
Dato : 21-07-09 12:46

Hvad er partitioner og logiske drev?
vi behøver jo ikke at komme med alt for lange forklaringer på nuværende tidspunt

jeg linker lige til MS :
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/84b5eb74-e166-4668-b213-bc9a6dc632871030.mspx

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 23-07-09 20:23

Tak for svaret rs232.