/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
NortonGhost14-recovery disk
Fra : marcussen1
Vist : 1778 gange
500 point
Dato : 20-07-09 16:41

Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan jeg laver en Recovery Disk til Norton Ghost 14.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 20-07-09 23:05

inden vi begynder med lange forklaringer ang. norton ghost
så lad mig lige vide , skal du kun bruge det til backup af din harddisk ja eller nej ?
for nej så kræver det at du læser manualen

manualen findes her:
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/products/ghost/14/manuals/ngh_14_user_guide.pdf

men hvis det er kun til at tage backup over til en anden harddisk eller partition så kan jeg da lave en billede serie fra punkt 1 til slut

men jeg laver ALTID mine ghost direkte fra en boot disk . ( det kunne være hiren´s boot cd )
eller en anden disk hvor norton ghost er på

mvh.
rs232

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-07-09 06:58

rs232
jeg skal bruge den til at tage et billed af hele c-drevet (backup) så jeg ved totalt nedbrud kan genskabe hele molevitten.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 21-07-09 09:03

hej
okey og inden jeg lige laver en billed serie så lad mig lige vide har du 2 harddiske i din maskine eller 1 harddisk som er delt op ?

eller har du usb harddisk ?
fordi man kan ikke ligge sin ghost fil på den harddisk som er hoveddisken ( C )

------------------------------------------------------------------------------------------------

jeg selv gør det at min hoveddisk er delt op og 1 partition er kun beregnet til en ghost
det er den sikre metode for når jeg har en ghost fil ( *gho ) kan jeg altid smide den ud på en ekstern
disk eller brænde den på en dvd skive , ja dvs. at jeg måske har 3 backups af den samme gho fil

og jeg anbefaler at du bruger hiren´s boot cd fordi der liggger en masse andre værktøjer som også kan bruges hvis alt går galt.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-07-09 09:28

Jeg har både 2 interne extra HD og 1 extern HD, de er alle med flere partitioner

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-09 09:42

Og den uundværlige værktøjssamling på CD .......................hirens ligger her
http://www.hirensbootcd.net/
rul lidt ned i midten til DOWNLOAD

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 21-07-09 16:02

her har jeg lavet et lille klip som viser dig hvordan man tager backup med norton ghost
det er lavet med hiren´s boot cd .

hent denne fil
http://drop.io/bsc1yat

-------------------------------------------------------
For at hente filen tag_backup_med_norton-ghost.rar, skal du skrive de to ord, du kan se nedenfor, og tryk derefter på ENTER.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 21-07-09 16:09

dette er hoved linket og her skal du trykke for at komme vidre
http://drop.io/bsc1yat

direkte link:
http://drop.io/bsc1yat/asset/tag-backup-med-norton-ghost-rar/safe_download

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-07-09 18:00

Eyvind.....
Jeg har downl. dit link, men kan ikke finde ud af bruge det. Gider du fortælle hvad jeg skal klikke på, og hvad der så skal ske

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 21-07-09 18:08

hej marcussen1
bare tag det stille og roglig , vi hjælper dig på vej

vi tager lige en ting ad gangen

kan du finde ud af at brænde en iso fil
og har du winrar eller win på din computer

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 21-07-09 18:15

jeg mener winrar eller winzip fordi den du har downloadet er pakket med zip
men det store spg er om du kan finde ud at brænde en ISO fil for det indeholder den fil du har hentet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-09 18:18

Har du et brænderprogram eks. Nero

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-07-09 19:26

Ja jeg har Nero 8. Winrar og winzip ved jeg ikke hvad er eller hvordan de bruges.
Har jeg udtrykt mig tydelig nok, det er en RECOVERY Disk til Norton Ghost 14 jeg skal bruge.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 21-07-09 19:41
Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-07-09 19:55

rs232
den ligger nu skrivebordet, men jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge den

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 21-07-09 20:02

det er en film for at vise dig hvordan du gør det pak den ud og se filmen

hvis du har winrar inde på din computer så tag fat i den med højre musetast og træk i den og slip nu skulle du gerne få en menu

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-07-09 20:06

Jeg har nu set videoen, den ligner fuldstændig NortonGhost 2003. Jeg ved stadig ikke hvad winrar er

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 21-07-09 20:07

nu ser jeg lige at du aner ikke om du har winra -eller zip
men se her ang. pakket filer
http://www.netmag.dk/extractnow.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-09 20:11

Ok - du har hentet en iso / billedefil som skal blive til en bootCD til start af computeren og så ligger der et Ghostprogram på denne CD

start Nero
vælg CD
backup > brænd billed på disk
find din hentede isofil (evt. skal du sætte den til filtype = alle filer)
marker din iso fil
åbn
nu ligger den klar til at brænde på en CD
læg en CD i og klik på brænd.

Nu har du en bootCD med programmer Bl.a. Ghost.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 21-07-09 20:14

okey du vil altså lave det direkte i windows
men hvad nu hvis din windows går fuldstændi i smader hvordan vil du så komme ind og hent din backup .... ??????
det er derfor vi prøver at fortælle dig at du ikke SKAL lave backup i windows men direkte fra en BOOT cd såsom hirrens boot cd
...................................................
men hvis du absolut vil lave det i windows så kig på youtube og søg efter

norton ghost backup

2003 og fremefter ligner hinanden i dos men pakker forskelligt
den du lige har set er det samme som du selv har men bare i dos det er v11.5

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-09 20:23

Alle mine backup foregår også kun fra en boot CD (tidligere disketter)
Jeg lægger den sammenpakkede backup på en anden partition end C:
Og så flytter jeg den backup over på et andet medie eks. ekstern harddisk / USB pendrive
Hvis hele computeren går i smadder kan den lægges ind efter rep elle på en anden comp. mage til.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-07-09 22:23

Er ikke kommet meget længere, lukker for iaften og vender tilbage.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 22-07-09 08:54

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/products/ghost/14/manuals/ngh_14_user_guide.pdf

det er manualen godtnok på engelsk for jeg har sikkert misforstået dit spg
men det skulle gerne stå i din menu linje i programmet,

men har du den fulde version ?? for det kunne være det er problemmet

fordi Norton Ghost 14 prøve modelen ikke har Recovery Disk ISO

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 22-07-09 10:15

kan du finde den menu linje her Ghost Boot Wizard eller create ghost recovery disk
i dit program ?
hvis ikke så må du lave en manuelt , og det er ikke så lige til uden kendskab til boot funktionen

men jeg kunne egenligt godt tænke mig at vide hvor meget plads har du brugt på din harddisk som du vil have backup af ?

og er det win-xp eller vista du køre

det er fordi du har sikkert mere data end der kan ligge på en dvd selvom den er pakket i gho

jeg har lavet en selv med en ren win-xp som er kun sat op rå med alle drivers og selv formatere min c: parition og genskaber en totalt rå opsætning af win-xp ligeså snart jeg booter på den dvd skive ..............

jeg går ud fra at det er det du søger , er det korekt ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-07-09 10:22

Citat
Har jeg udtrykt mig tydelig nok, det er en RECOVERY Disk til Norton Ghost 14 jeg skal bruge.

Jeg tror at det er en RECOVERY BOOT CD/DVD man skal bruge for at starte gendannelsen af den backup man har lavet med Ghost, der efterlyses, og det har nok ikke meget at gøre med om det er XP eller Vista og hvor meget backup fylder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-09 10:35

Ja jeg har også studset lidt.
Jeg ved ikke hvad Ghost 14 kan.

Men hvis der ligger en backup Ghost fil som skal lægges tilbage.
Så kan det gøres fra en Ghost recovery boot CD eller evt. fra "hirens boot CD"

Eller er det en komplet Ghost recovery DVD som kan lægges direkte ind der skal fremstilles.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 22-07-09 12:38
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-07-09 12:45

Det er jo så'n set det spørger har spurgt efter hele tiden

En RECOVERY DISK

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 22-07-09 12:54

jamen jeg trodede at du havde den FULDE VERSION for jeg var lige tilbage på en af mine diske der lå den og der kunne jeg se at der 2 iso filer ( firmaet diske ).

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 22-07-09 13:09

men nu er jeg jo en flinke fyr , synes jeg selv

er kan du hente den , ja jeg er godt klar over at det er pirat kopi og man helst ikke linker til den slags men nu gør jeg det på min egen måde så er det ikke direkte ..

http://rapidshare.com/files/163821528/NORTON_GHOST_v14.0_SRD-DVTiSO-SWO.parta.rar
http://rapidshare.com/files/163831412/NORTON_GHOST_v14.0_SRD-DVTiSO-SWO.partb.rar
http://rapidshare.com/files/163839172/NORTON_GHOST_v14.0_SRD-DVTiSO-SWO.partc.rar
http://rapidshare.com/files/163846255/NORTON_GHOST_v14.0_SRD-DVTiSO-SWO.partd.rar
http://rapidshare.com/files/163855706/NORTON_GHOST_v14.0_SRD-DVTiSO-SWO.parte.rar

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

og hvis jeg nu siger til dig at du skal kigge rigtig godt på linksene og så lige tænke på at
der er ikke noget der hedder ::
.parta.rar
.partb.rar
.partc.rar
.partd.rar
.parte.rar

---------------------------------------------
Hint!

a b c d e = 1 2 3 4 5

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 22-07-09 14:50

og det kan godt være at du har spurgt til det hele tiden ,,,,

men se lige igen på mit FØRSTE svar

Citat
manualen findes her:
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/products/ghost/14/manuals/ngh_14_user_guide.pdf

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-09 15:56

Tja havde man bare haft en Ghost 14 ...................så viste man også at der fantes en SRD

Nå men den jeg har på Hirens er nu god nok til mig.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 22-07-09 18:04

ja Eyvind den du har er også den bedste for det andet bruger bare en masse krafter og er slet ikke så god som man skulle tro, der er true image bedre.+ andre

men hvis det er så kan du jo selv lave en simpel boot cd
som så selv starter op med den ghost du har.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-09 18:38

Ok - men for øjeblikket er det nu Acronis jeg bruger.
Det er nemlig netop lykkedes mig at føre en XP pro over fra en AMD comp til en Intel comp.
Alle drivere har jeg på CD
Acronis på Hirens
ubuntu live CD til at flytte image fra HD med fejl i partitionstabellen
Gparted til at fixe partitionerne
win 98 til rep af MBR
XP pro til at reparere så standard drivere kunne inlæses til den "nye" comp
Eksisterende programmer fra den gamle comp er der stadig

Det var fa...... heldigt.

Sorry - det var lige et sidespring, men dog noget med backup.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 22-07-09 19:39

Jeg bliver nok nødt til at stoppe, der er intet, der lykkes. Foreløbig skal I have tak for tålmodigheden og hjælpen. Jeg vender tilbage, hvis jeg senere kommer til et resultat.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 22-07-09 20:03

marcussen1 .. tag nu og sæt dig ned og tag en bajer
og så går du til putern og nu sletter du alle dine backup og pointsérs og så laver du en ny
og så kører du denne recovery wizard og pointer til dit nye point ,,,, for du har vel husket at lave et point for ellers for du ikke til at virke----

til dig Eyvind ;:

det er det jeg sider og laver lige nu ::en nørd ja

"%WAIK%\Tools\x86\oscdimg.exe" -n -m -betfsboot.com "%WD%" "%ISO%\test.iso"
echo Okey alt er iorden og ISO er i mappen "%ISO%"
pause .

det er komando vejen for at lave en mappe hvor jeg har nogle værktøjer til en boot cd
ala hiren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-09 20:14

marcussen1....................har du allerede en backup liggende et sted, som du vil geninstallere.

Det er nok mest os der ikke forstår hvad du vil, og hvad det skal bruges til.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 22-07-09 20:44

Eyvind....
Ja jeg har en ghost (backup) af c-drevet komplet med styresystem og det hele, som jeg skal bruge hvis det hele går ned. Og det er til det jeg skal bruge en recovery disk. Tidligere brugte jeg Acronis 7 med tilhørende recovery disk, og det gik som smurt. Nu kunne jeg jo bare skrotte NortonGhost n14 og bruge Acronis. Men jeg ville gerne afprøve den nye.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 22-07-09 20:44
Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 22-07-09 20:54

rs232....
tak for videoen, den er desværre så utydelig, at jeg ikke kan læse elller forstå den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-09 22:20

Jeg er ikke sikker - men det eneste den recovery CD laver er at finde og geninstallere den Ghost-fil

Jeg vil tro at Ghost-filen kan gendannes fra fra den Ghost som køres fra Hirens CD på samme måde som med Ghost recovery CD

Mine bacup bruges sådan:

start comp med hirens live CD og start af Ghost eller Acronis.
Jeg lægger så speglbilledet af partitionen på en anden partition eller helst på en ekstern harddisk.

Fra en ekstern harddisk kan jeg altid lægge det image ind på en helt ny harddisk.

Fordelen ved at bruge backupprogram med en live CD er, at styresystemet ikke er "kørende" og derfor heller ikke kan lave ballade.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 23-07-09 00:42

ja eyvind det er ganske korekt at det laver det samme men her heder det bare ikke *.gho

marcussen1 : hvis du ikke tager backup konstant sådan ca hvert halve time hvorfor vil du så have sådan et omstændigt program som du skal klikke dig hele vejen igennem det fatter jeg ikke
men det er din sag .

og her en ny video som du bedre kan se :
http://www.metacafe.com/watch/yt-48THZFn6FKo/create_a_backup_image_of_a_vista_installation_with_norton_ghost_14/

HUSK : du skal lave et point som du skal bruge når du skal lave en recovery cd . for ellers kan norton ikke finde hvilken backup den skal smide på boot cdën
det jeg tror der går galt ved dig er at du ikke LAVER den point for ellers virker den men det er meget at gøre ud af det hvis det er bare for at lave en backup disk

men tålmodighed er en dyd

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 23-07-09 10:57

Tak for video nr. 2. Den var fuldstændig tydelig, men handlede for mig at se kun om at lave en backup. Den stoppede uden at vise hvordan man skal lave recovery point.
Når jeg startet på en ny backup fortæller den, at der ikke endnu en et recoveru point og for at lave dette klik o.s.v. Og så er det det kniber for mig at komme videre. Har Du stadig tid og lyst til at fortsætte?

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 23-07-09 13:33

hej selvfølgelig
ja jeg tænkte nok at var point det var galt med for det er det backupen vil have allerførst
det er en slags genvej for at fortælle ghost hvilken backup du vil have fordi i version 14 kan du jo have flere backup´s

men det er altså en point du skal lave som det første og så tager du backup og nu kan du lave en recovery disk

JA jeg ved godt at du vil lave en RECOVERY-DISK
men hvordan skal den struktures ,
1. skal din boot-backupdisk hente din backup fra harddisken (feks dit d: drev
2 skal din boot-backupdisk hente din backup fra cd/dvd
( dvs at du ligger din backup på dvd og der ligger det hele boot-backup ?????

kan du nu forstå hvorfor jeg vil vide hvor meget din backup fylder en dvd skive = 4,7 GB og hvis nu din backup fylder 150 gb hvormange dvd skiver tror du så du skal bruge

og nu har du vel hentet srd disken ??
---------------------------------------------------------------------------------------
dette er bare en oplysning for at vise dig hvor simpelt det kan laves
http://www.nu2.nu/bootcd/#elghost

--------------------------------------------------------------
du kan prøve hvis du har hirrens boot cd ! At starte den op i windows og så køre den ghost som ligger under menu>backup> ghost32

det er ghost for windows og hvis du køre den så siger den at filer er åbne OG NU KOMMER DET vil du lave en snapshot ( selvfølgelig ___det er det de kalder point i version 14

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 23-07-09 13:55

jeg glemte helt at spørge dig
er det kun den ene gang her du vil lave den der BOOT RECOVERY DISK
sådan at du kan genskabe din disk som den står nu eller er det et program du vil blive ved med at bruge.
fordi hvis det er kun den ene gang her så er der en meget nemmere måde som maks tager 15 min

win98 bootdisk med cd-rom driver + ultra.so + din.gho
og så er den på dvd

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 23-07-09 14:25

Det jeg gerne skulle have fat i er en discovery disk efter samme system som f.eks en Acronis RD.
Den lavede jeg under installationen af programmet. Undervejs blev jeg bedt om at lægge en blank
cd i skuffen, klikke på en knap, og så var den RD færdig.
Når der var lavet en komplet backup af hele systemet m.m. og hele skidtet måske var gået ned, skulle man bare boote op med RD, finde det sted på f.eks en ekstern HD, hvor backup'en lå, klikke på kør----og man havde det hele tilbage.
Det syntes jeg var enormt nemt og hurtigt, og det er det jeg gerne ville med NortoGhost 14, altså hvis det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-09 14:33

Det er netop det jeg gør med Acronis / Ghost
Min hirens Acronis/Chost bruges på den måde.

Partition magic og Drive image kunne også bruges på den måde - bare med 2 disketter.

Hvis du har Ghost 14 kørende - er der også et sted i programmet hvor du kan lave denne RD-CD

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 23-07-09 21:20

nå men dette får vist en ende nu for nu sender jeg dig et link hvor jeg viser dig hvad du skal gøre

jeg har taget nogle billeder og dem følge du i række følge

men du SKAL HAVE DEN SRD_DISK for det er den der bestemmer dine drivers på din recovery disk

og norton har lavet det som win7PE

http://drop.io/recovery2316#

god fornøjelse

og jeg må sige at jeg er ikke imponeret for de kan ikke mere end hvad jeg selv har lavet med min winpeér
som jeg laver fra winbuilder + windows WAIK

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-07-09 21:27

Citat
nå men dette får vist en ende nu

Du da optimist hva'

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 23-07-09 21:41

ja det er jeg for jeg tror ikke det kan gå galt nu og for hvis det gør så gør jeg det sg over teamwiever

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 23-07-09 21:49

og lige nu afinstallere jeg den igen for 492 MB er fanme for meget for et backup program
så er min gode gamle dos diskette 100 gange bedre

og så glemte jeg lige at sige nårdu bliver bedt om at sætte din cbrændbar skive i så VENT indtil windows eller dit software har registret at der er en brændbar skive i dvs.. at du lige skal vente lidt med at klikke brænd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-09 22:19

Fine billeder i den rar-fil.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 23-07-09 22:34

Eyvind jep men jeg tror det var den eneste løsning på dette problem ,,,,

men hvis i kender til winbuilder så er det sådan de har lavet det .

det er noget alla hirens når den booter op med xp vista , ja dvs . en win PE

men nu sage jeg før at det var lavet i win7 der må jeg lige rette mig selv for jeg har lige splittet
boot.wim filen ad og det er altså vista den er lavet udfra

men hvis i nu kigger på denne side så kan det være i får nogle ide´r

htp://winbuilder.net/
http://www.vistape.net/vistape.html

se på screenshots

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-09 22:45

Det kan være at man skal ind og lege lidt i bootland.
Jeg har en gang prøvet den winPE, men det var ikke godt, og jeg fik aldrig prøvet at lægge programmer ind.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 23-07-09 22:56

jeg er ved at lave en på dansk og så win7

men det skal lige siges at jeg har altså også de store værktøjer såsom waik

men den bedste jeg indtil nu lavet er min xp-Pe . den har reddet mange pc´er
men den fylder også en hel dvd med drivers og standalone programmer

men jeg er nu spændt på om det lykkedes at lave backup

vi xxxxxxxxx finger

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 24-07-09 16:00

Jeg har forlængst erkendt, at jeg er temmelig tung at danse med, men hvordan laver jeg nu den sdr-disk og hvordan bruges den helt nøjagtig. Du har sansynligvis prøvet at forklare det, men jeg har jo ikke rigtig forstået det. Hvis du hopper af nu, forstår jeg det klart, og sender jeg point'ene,det er jo mig, der er lidt langsom i opfattelsen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-09 16:11

Det er ikke dig som er for langsom - men måske os der ikke forklarer godt nok.

Jeg tror ikke rs232 helmer før du har fået det løst.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 24-07-09 17:24

Eyvind > JA jeg helmer ikke og jeg hopper ikke af......!!!!!
og jeg er lige ved at lave en vista pe som gør det samme men bare med dette program
http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm
og de fylder kun 5MB på harddisken og ca 120MB på vistaPE
dvs. at

du har downloadet SRD disken og det skulle gerne være en iso fil lige til at brænde og den disk du lige brænder er dit første point fordi der bliver lavet en disk i iso som du så selv skal brænde igen ja
spild af tid og cd

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 24-07-09 17:40

hende den der skrappe jeg deler internet med sige vi skal spise
og jeg loader den SRD disk som en ISO og så er den lige til brænde
du får et link senere

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 24-07-09 18:43

her er linket til SRD disken lavet som en iso fil
http://www.filedropper.com/ngh140-srd

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 24-07-09 20:12

Så har jeg SRD-disken på en CD. Hvad skal jeg så?

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 24-07-09 20:57

nu tager vi 1 ting ad gangen

har du hentet mine billeder ?

http://drop.io/recovery2316#

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 24-07-09 21:22

Lige inden dit sidste indlæg kørte jeg SRD-disken, og den virkede som andre recovery-diske.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 24-07-09 21:29

okey du har kørt drivers og alt på cd´en ?
nu skal du tage den recovery cd ud og så skal du sætte en tom i
og så skal du op menuen "make recovery disk "
og det er den sidste cd som er din personlige RECOVERY DISK

Accepteret svar
Fra : rs232

Modtaget 500 point
Dato : 24-07-09 21:34

jeg gentager lige et par ting ::

og så glemte jeg lige at sige når du bliver bedt om at sætte din cd brændbar skive i så VENT indtil windows eller dit software har registret at der er en brændbar skive i dvs.. at du lige skal vente lidt med at klikke brænd

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 24-07-09 22:37

Tak for svaret rs232.
Tilsyneladende virker alt som det skal, men jeg bliver nødt til at stoppe indtil videre, men jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 24-07-09 22:43

har du prøvet at boote op på din recovery disk
,

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 24-07-09 23:01

nu ville jeg sådan godt vide hvilke system du køre med fordi så vil jeg vise dig noget der 10 gange nemmere end det du gør nu og det er enda på samme måde

du laver en backup i win? og smider på en af af dine diske ( det gør du jo nu )
maskinen cracher !!!!!! øvøæv øv men du har en winpe disk ( det gor du jo nu )

her linket til hvad du skal bruge til at lave det med uden at det koster for mange kræfter som nu
norton gør

http://winbuilder.net/download.php?view.37

og så lige et rimligt godt backup program

http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

så har du hvad du skal bruge og det gør nøjagtig helt det samme som norton ghost

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-07-09 12:07

Ja jeg har prøvet at boote op med SDR-disken, og den virker helt som jeg havde ønsket og forestillet mig. 100%.
Jeg kører med XP-Pro.
Med hensyn til XML DriveImage har jeg det liggende på en CD, men har heller aldrig fundet ud af det der med en recovery-disk. Måske ville Du også hjælpe med det, det er måske lidt for meget forlangt, når nu Norton virker.

Jeg glemte helt at sige tak til eyvind for dine råd. Hermed tak også til dig.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 25-07-09 12:25

jeg personligt synes at norton er skrammel
prøv bare at se i din norton mappe hvor meget det fylder i forhold til hvad det skal udføre
og så se hvormange recurser det bruger

prøv at lave en disk med winbuilder , her skal du bruge din winxp-cd , det er derfor jeg spurgte dig om hvilken version af win du bruger
for så kan du samen sætte helt din egen winpe disk og en winpe disk er lige du har lavet det er en disk som køre oppe i ram dvs at du kan faktisk godt komme ind på ind på en hvilken som helt computer vel og mærket den er sat til at boote fra cd/dvd også selvom der er password på
men det er selvfølgelig langsommer fordi den bruger ram til at bruge programmerne

men jeg ser lige på det