/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Brænding af film til CD
Fra : Oldboston
Vist : 774 gange
100 point
Dato : 20-07-09 12:12

Jeg har redigeret en film fra vores ferie ved hjælp af programmet Muvee, der anbefales af Olympus. Det er alletiders program, og resultatet er en flot film på en halv time med en blanding af fotos og filmsoptagelser samt underlægningsmusik. Så langt, så godt. Men jeg kan kun se det på PC'en og vil gerne have det ned på en disk. Jeg har installeret Windows Media Player, som jeg ellers mest bruger til musik, men jeg har fået lagt fiilmen ind ui biblioteket på Windows Media Player. Herfra kan jeg ikke komme videre. Har prøvet at installere et program Prism Video Converter Plus, der selv fortæller, at deres program er let at arbejde med, man behøver ikke engang købe på prøve eller få 14 dages prøvetid, man kan simpelthen lægge sine første film ind gratis i avi eller asf format (hedder det vist). Så jeg har prøvet at brænde til disken, både med Prism og med Media Player samt med et gratis program, der hedder Flicks, men får at vide "The folder does not exist. Do you want to etc." Ja, det vil jeg, men den kan ikke.
Mon jeg bruger den rigtige diskette? Det er en Verbatim DVD-R 16x med 4.7 gb. Har også prøvet med Medion DVD+RW 4.7 gb. Filen er på 1,53 Gb.
Mon jeg mangler at installere et eller andet - jeg er ikke spor kyndig til it, kun almindelig bruger på alm. jævnt halvdårligt niveau, for hvem alting er meget besværligt, hvis I kender typen.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 20-07-09 12:16

Har du prøvet NERO, mange brændere bliver solgt med NERO

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-07-09 12:17

Du skal ind i MediePlayers opsætning og fortælle programmet at det skal arbejde med det format du har. Du kan gå i stifinder og finde filmen og højreklikke og derefter vælge Åben Med. Vælg Medie Player. Vil den ikke det så skal du ind i selve programmet.

Accepteret svar
Fra : klumme_k-rumme

Modtaget 110 point
Dato : 20-07-09 12:41

Gratis brænder program
http://www.cdburnerxp.se/

Yderlg hjælp kan du finde her.
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Citat
både med Prism og med Media Player samt med et gratis program, der hedder Flicks, men får at vide "The folder does not exist. Do you want to etc." Ja, det vil jeg, men den kan ikke.

Nu går jeg ud fra, at det er en film, og ikke en lokal mappe du vil brænde.
Åben et brænderprogram og TRÆK filen IKKE mappen over i programmet.

Det kan være du mangler lidt kodecs, hent denne pakke og afkryds alle muligheder under installation.
http://www.free-codecs.com/K_lite_codec_pack_download.htm

Og du er sikkert på at din ''brænder'' er en brænder, og ikke bare en afspiller.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 20-07-09 13:28

du kan prøve den programme som er meget nemt i brug, det er gratis prog. download den på din pc

http://www.imageburn.com/

held og lykke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-09 13:44

Du har IKKE lavet filmen færdig - det er såmænd dit eneste problem...

Det du har lavet er et PROJECT - derfor kan du sagtens se det i muvee....

Start muvee igen - load dit project (det du kalder den færdige film)
Derefter skal du trykke nede i højre hjørne (Save og share your muvee)

Nu popper et nyt vindue op der giver dig de forskellige brændingsmuligheder (DVD, VCD osv.)

Derefter har du en film du blot smider i din DVD i stuen.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-09 14:00

Citat
Derefter har du en film du blot smider i din DVD i stuen.....

Nemli' sådan do'

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-07-09 14:40

Ak ja, som altid; Hvis det ikke vil lykkedes, så læs brugsforvirringen.
Men man skal jo liiiiiige se om man kan finde ud af det først!
Når først du får det til at spille første gang, så køre det bare næste gang!

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 23-07-09 10:14

Tak for de mange gode svar Er bortrejst nogle dage, men tager fat på svarene i næste uge. Der plejer altid at være gode svar her på kandu, og det er der nok også denne gang.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 26-07-09 11:29

Tak for svaret klumme_k-rumme. Der var også gode svar fra jer andre, og jeg var mægtoig glad for alle svarene. Jeg kunne bruge lidt fra hver af jer, men det var henvisningen til free-codecs, der gav mig det afgørende 'gennembrud' til at finde ud af tingene. Så nu har jeg fremstillet min første DVD med ferieoplevelser. Redigeret på Muvee fra Olympus og brændt ved hjælp af AVS Burner i en prøveversion. Den koster godt nok 59 Dollars, hvis jeg vil downloade den for altid. Den gratis prøveversion har den ulempe, at der popper et reklameskilt op ind imellem med nogle ord om varemærket. Men tak igen, det var dejlig at finde ud af det, omsider.