/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Samsung DVD harddisk optager.
Fra : preb1944
Vist : 967 gange
500 point
Dato : 20-07-09 10:47

hej. Min mor har fået en samsung harddisk optager..Som er blevet installeret med TV.
Jeg skulle hjælpe med at forklare hvordan man optager og ser optagelsen bagefter.Jeg er ren amatør med det og forstod ikke udfra manualen.(og en som kan finde ud af det kommer først fra ferie om 3 uger.)
Jeg kan sætte optagelse af et program igang.Men hvordan ser jeg den ?
Vil prøve her før jeg evt. begiver mig til forretning eller samsung.
Hilsen Preben

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-07-09 10:51

hvilken model er det??

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 10:54

På fjernbetjeningen vælger du først HDD, derefter trykker du på Menu-knappen. Der kommer en side, hvor der øverst gerne skulle stå Bibliotek. Tryk OK, så kommer listen over, hvad der er optaget. Du vælger så med pil-knapperne, hvilket program du vil se og trykker på OK eller Play.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 10:56

Jeg glemte at skrive, at hvis det ikke virker, må du gerne brokke dig over mig.

Mvh

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-07-09 12:06

Du skal have AU kanalen på TV'et, så kan du se optageren.

Jeg har en Sony optager, men det kan ikke være så forskelligt.

Jeg har på min fjernbetjening 2 knapper, den ene til at optage (system meny) og en til at se det optagede (title list). Man man med system meny forudstille optagelser. Og med title list harman en oversigt over alle optagelserne.

Prøv dig frem og skriv så igen.

Kommentar
Fra : preb1944

Dato : 20-07-09 12:08

tak for det let forståelige svar "heller".Min mor bor langt herfra så inden jeg tager derud,vil jeg godt sikre mig at jeg har optaget rigtigt.Den optog på dvden og der kom frem skrivemaskine hvor den skulle døbes.Men kan du ligeså forståelig skrive hvordan jeg optager fra start,så vil jeg blive meget glad. På forhånd tak . hilsen Preben

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 12:57

Tryk Menu
Pil ned til Tidsindstillet optagelse
Tryk OK
Pil ned til Skemalagt Liste
Tryk OK
Tryk OK på Tilføj
Indtast program, dato mm.
Tryk OK for Gem
Tryk Afslut for at komme tilbage til billede

Håber dette er OK

Mvh

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-07-09 13:17

Kors Heller, du har da styr på det. God vind.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 13:20

Hej granner01.

Det er altså også nemt nok, når jeg selv har en Samsung HD-optager .

Og god vind til dig også .

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 13:27

Citat
hvor den skulle døbes
Der trykkes A til venstre for Gem. Så skal programmet navngives (uden præst) gøres dette før Gem Du bruger piltaster til at finde bogstaver og OK til at vælge. På skærmbilledet kan du også se, hvilke knapper du skal trykke på, hvis du laver fejl, skal lave mellemrum mm.

Mvh

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 20-07-09 13:30

det er en kanal i den som hedder optag tv.. tryk på den kanal så kan du se alle programmer som du har optaget i Harddisken.
Held og lykke

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 500 point
Dato : 20-07-09 13:34

preb1944.

Nu vil jeg snuppe en middagslur. Skulle du ikke finde ud af "systemet" med at indstille til optagelse mm., er du velkommen til at skrive til mig privat i min profil. Du skal bare klikke på heller22 over mine indlæg. Så vil jeg "låne" dig mit mobiltlf.nr., og så kan du ringe til mig, mens du eventuelt sidder foran DVD-maskinen .

Jeg er "på" kl. ca. 16.00

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 13:41

Hej pk2dk99

Citat
som hedder optaget tv..
På fjernbetjeningen hedder knappen Title List Disc Menu og sidder lige nede til venstre for piltasterne. Den havde jeg godt nok lige glemt i farten . Tak skal du ha pk2dk99 .

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : preb1944

Dato : 21-07-09 11:43

Tak for svaret heller22.Vil vente til ham som installerede dvd kommer hjem-tak for hjælpen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 12:32

Hej Preben.

Selv tak du. Det var hyggeligt at snakke med dig . Og nu ser jeg frem til, hvad installations-fyren finder ud af .

Mvh