/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af trailer
Fra : FrejaFlop
Vist : 2828 gange
35 point
Dato : 20-07-09 10:40

Hej Kandu

Hvordan gør man når man skal købe en trailer fra ny? Køber man blot traileren og kører hjem og får den registreret bagefter? eller hvad skal man tænke på? - Skal man have bilens registreringsattest med til trailerforhandleren?

jeg har desværre ikke ret mange point.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-07-09 10:46

normalt søger sælger for indregistrering

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-07-09 10:49

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3003&Grp=&n=10

ring evt til forhandleren
for du må jo ikke køre med en trailer der ikke har plader på og du kan jo ikke registre traileren uden papirene på den

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-07-09 11:08

Vi ringede til en forhandler i vistnok Varde. Han sendte papirer frem som vi underskrev og returnerede. Overførte pengene og hentede selv hængeren på fabrikken i Vejle. Fint klartgjort og med nummerplader på og hele skidtet.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 45 point
Dato : 20-07-09 11:17

Som allerede skrevet, forhandleren sørger normalt for at traileren er med nummerplader, når i henter den, du skal ikke købe en som må veje mere end 500 KG total, for så skal du betale vægtafgift på den og den skal til syn du kan i din bils registrerings attest se hvor stor en trailer du må køre med, du har sikkert registreret bilen til synsfri sammenkobling og så står det på registrerings attesten, køb en ganske almindelig lille trailer uden bremser, for eksempel sådan en lille vogn som den øverste her: http://www.chr-rahbek.dk/Trailer.html
sørg for at forhandleren sætter nummerplader på og hent din trailer, hvis du er i det jyske så er Rahbek billig og han betaler benzinen hvis du skal køre langt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-09 11:18

Citat
Skal man have bilens registreringsattest med til trailerforhandleren?
nej det er dit ansvar at bil og trailer passer sammen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-07-09 13:20

Citat
forhandleren sørger normalt for at traileren er med nummerplader,

Da vi købte ny for et år siden var det i Silvan.
VBi købte den og fik papierne på den. Derfra var det en tur på motorkontoret hvor vi betalte for nr. pladerne og fik dem udleveret.
Videre tilbage til Silvan og de satte pladerne på for os. Så kunne vi tage hjem
Et værre renderi men det gik da.

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 20-07-09 13:56

Det samme hos Harald Nyborg Man betaler for trailer og får papirene udleveret og køre på motorkontoret og får nr. pladerne og tilbage efter trailer
Hilsen Johnadler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-09 14:03

Det er da kun en fordel hvis du selv skal sørge for plader....

Det er bare at "hente" dem/den med trailerens papirer i hånden - og langt det billigste....

Se blot på hvad forhandlerne forlanger for det færdige produkt...

3.000 - der så bare kaldes LEVERINGSOMKOSTNINGER - de leverer sgu ikke noget som helst Du skal da stadig selv hente den - traileren altså

Så normalt er de 600 kr. givet bedre ud end ved at lade forhandleren opkræve 3.000 for det samme arbejde...

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 20-07-09 14:29

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-07-09 14:54

Trailerne skal normalt ikke synes, men du skal have papirerne med, når du skal hente pladen.
Traileren er som regel forhåndsgodkendt, og skal blot have en registrering.
Større trailer end 500 kg, kan nedvejes, så du slipper for vægtafgiften.
Se blot på http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=10&Produkt=trailer&where=
Traileren bliver i dag indregistreret som synsfri sammenkobling, så den uden videre kan hægtes på enhver jydekrog. Man er dog selv ansvarlig for at forholdet mellem bil og trailer bliver overholdt. Men med en trailer er det ikke problemet (det er mere med capingvogne)
Husk at din bilforsikring skal påtegnes, at der er træk på.

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 20-07-09 14:58

severino, de fleste forsikringer forlanger ikke at man anmelder trækkrog er med i deres forsikringer foreks. alka og top danmark
hilsen johnadler

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-07-09 15:08

Det er muligt at den er med i nogle forsikringer. Men der er jo en prisforskel, om det er med eller uden trækkrog.
Så det må være disse forsikringer der score kassen os dem der ikke har trækkrog!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-09 18:47

Sekv tak, jeg håber du blev klogere på traikere, de fleste sider blev belyst af de forskellige delragere i tråden