/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lakering af parketgulv
Fra : xera6
Vist : 2014 gange
300 point
Dato : 20-07-09 10:25

Jeg bor i en 2-vær lejlighed uden dørtrin. Der er stavparket-gulv der går igennem alle rum undtagen badeværelse.

Hvordan får jeg lakeret gulvet når jeg ikke kan tømme lejligheden helt ? Kan jeg "plet-lakere"?

Resultatet behøver ikke bliver superflot, det handler mere om at undgå at lakken slides helt igennem.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-07-09 10:51

et rum af gangen plet lakering kan ikke anbefales

Accepteret svar
Fra : vic2000

Modtaget 310 point
Dato : 20-07-09 11:10

tøm et rum af gangen, så i dør åbningen sætter du så tape, så tæt på en samling af dine stavparket som muligt, og lakere hen til tapen, ved at lakken er blevet tørt, fjerner du tapen, nu har du så en samling
fra stavene og skjule din tilstødende lakering, på den måde vil du næsten ikke kunne se sammenlakeringen, fra det ene rum til det andet rum,
og få et flot resultat

Godkendelse af svar
Fra : xera6

Dato : 20-07-09 11:32

Tak for svaret vic2000.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 20-07-09 11:49

selv tak,

jeg glemte, at fortælle, du kan få samlingen, endnu mere camufleret
ved at lakere gulvet med en mohea rulle, som du så også kan sætte på
en teleskob stang, og være fri for at kravle nede på gulvet, og lakere med en pensel