/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fluer i tomatplanter
Fra : ampere
Vist : 4443 gange
200 point
Dato : 20-07-09 07:41

Hej!

Jeg har plantet tomatplanter, men kan se at de er fulde af fluer. De har endnu ikke båret frugt, men har blomster.

Hvordan kommer jeg af med fluerne således at de gommende tomater stadig kan spises?

Mvh. ampere

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 210 point
Dato : 20-07-09 08:29

sulfovand i en forstøver

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-07-09 08:59

Godt svar rotw. Den bruger jeg også. Og sulfo vand er opvaskemiddel blandet med vand. Svag opløsning. Max 1 spiseske til 1 L vand

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-07-09 09:00
Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 20-07-09 09:05

Du blander noget selv, som virker.
3 dele brun sæbe
3 dele sprit.
94 dele vand.

Alle mål er ca. mål, det betyder ikke så meget.

Brug en sprøjte du har fået vinduesrens i eller hvad du lige har.

Sprøjt planterne hvor fluerne er, det kan de ikke li`.

V H
Jensegon

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-07-09 09:06

Fundet på samme side

Metoder når planten er angrebet
•Fjern stærkt angrebne planter eller plantedele, som ikke har chance for overlevelse.
•Spul planterne med vand eller sprøjt med insektsæbe

Og insekt sæbe er Sulfo som rotw skriver. Så det gælder nok om at holde den dosering jeg foreslår.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-07-09 08:15

Sulfo kan jeg da forholde mig til - det prøver jeg

Vender lige tilbage....

Mvh. ampere

Godkendelse af svar
Fra : ampere

Dato : 28-07-09 19:52

Tak for jeres svar - vælger rotw da han var først ved tangenterne.

Mvh. ampere