/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Kør selv ferie til Italien
Fra : annettemor
Vist : 3884 gange
200 point
Dato : 19-07-09 19:50

Vi er en familie med 3 børn i alderen 3-11 år.
Normalt tager vi på charter rejse - men nu har vi snakket lidt om at køre sydpå til næste år og leje sådan et mobilhome... Evt. ved Garder Søen. :)

Men vi har ALDRIG kørt på ferie - heller ikke som børn.. Så vi aner faktisk ikke en skid om det..

Men har da lige et par spørgsmål:
Hvorlang tid tage det at køre til Garder søen fra midt jylland??
Skal man have en overnatning??
Kan det bedst passe at køre sidst på eftermiddagen og så køre hele aftenen og natten pga. ungerne??
Andre steder du vil anbefale end Garder Søen??

Jaa kort og godt - hvordan pokker gør man???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 20:04

Hej med dig.
Citat
Hvorlang tid tage det at køre til Garder søen fra midt jylland??

Med indlagte pauser som i skal ha' skal i renge med ca. 20 timer.
Så ja i skal tage en overnatning på vejen derned . Især når der er småfolk med.
Det er en lang tur og varmt er det også.
Vi har ikke selv kørt den tur men har i mange år kørt til Frankrig.
Sørg for at have en køletaske med med mad og drikke til turen.
Få strukket jeres ben undervejs .
Du skriver godt nok at i vil køre om natten ...men kan 3 børn sove i bilen???
Det bliver en hård tur på den måde.
Men i vil ikke fortryde det når i er ankommet.
Kør om dagen event. tidligt om morgenen og tag pauser og overnatning.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 20:19
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 19-07-09 20:36

Gardasøen

Vi har været der et par gange, og skal helt bestemt dertil igen

Vi kommer fra Nordsjælland, og har prøvet at tage afsted om natten og så ellers kører så langt vi orker, man kan komme temmelig langt, hvis man kører om natten

Vi har så ændret det til at køre til Rødby og så overnatte der, og så taget båden kl. 6 om morgenen, og vi har så de sidste gange overnattet ved Ingolstadt og har været fremme ved Gardasøen næste dag ved middagstid... så på den måde er det blevet til to overnatninger, men vi er også ældre end jer, og der er kun en chauffør

Vi har campingvogn med

Mange der kører solovogn, kører i et stræk, og påstår det ikke er noget problem men ellers er der de der Etapahotellet langs motorvejene, hvor man lige får en overnatning, bad og morgenmad, og så afsted igen

Når vi kører med campingvogn kører vi i snit 90 km/t, i kan kører langt hurtigere, så jeg tror det er rigtigt at i kan klare det i et stræk, og der er det en stor fordel at køre om natten, når i har børn med, (det har vi også gjort, da ungerne var små, den eneste ulempe var, at da vi kom frem, var vi trætte, og ungerne fuldstændig udhvilede, så der var laaaaangt tid til at få en middagslur for os voksne)

Kører i om dagen, bliver i nød til at holde en del pauser, specielt den yngste kan få svært ved at få tiden til at gå, de størrer kan se dvdfilm og læse bøger, hører lydbånd,og hvad der ellers er in (vi gav ungerne hver en gameboy med et par spil)

Gardasøen er perfekt til mange oplevelser for både børn og voksne, og en campingplads er ligeledes perfekt, så er der altid legekammerater i nærheden.

Vi camperede her http://www.pianidiclodia.it/da/piani_di_clodia/pr%C3%A6sentation/ men der er mange mange pladser at vælge i mellem, i skal bare være ude i rigtig god tid, når i skal leje et mobilhome (husk at få et med aircon, ellers smelter i)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-09 20:57

Prøv også engang at se denne side

http://www.sjovforbornpaaferie.dk/ferieland.asp?n=Italien&ID=1

Der er blandt mange ideer, og nævnt biltoget til Italien, hvor man selv kører til Tyskland og vågner næste morgen i Italien - smart -

Og her er nævnt Gardaland.... et must når man har børn med

http://www.sjovforbornpaaferie.dk/vis-attraktioner.asp?seeking=yes&land=Italien&omraade=3&prisklasse=&x=25&y=8

movieland og aqualand, vil jeg fraråde, vi er selv blevet frarådet det, så vi har ikke været der, men vand er der jo rigeligt at på en campingplads, og movieland er kedelig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-09 21:02

Hov jeg glemte et link til Etapehotellerne

http://www.google.dk/search?hl=da&q=etape+hotel&meta=&aq=1&oq=etape

du må hellere selv trykke på translate

Ved Gardasøen er der flere borgbyer... dvs en stor borg, med en hyggelig by i midten, Lazise, Bardolino og Sirmione f.eks... der er mindst et marked om dagen et eller andet sted ved søen

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-07-09 21:13

Vi kørte til Italien i 2007 med to børn. Vi havde en overnatning undervejs.
Vi har klimaanlæg i bilen og varmen var derfor ikke et problem.
Vi kørte rundt i norditalien i 2 uger, og havde en fantastisk ferie. Det absolutte lavpunkt var Garder Søen, der komme vi bestemt aldrig igen!

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 19-07-09 21:17

Hvor er det skønt med alle jeres fif og meninger.. :D
Lige hvad vi har brug for.. Tak..

Vi har også klima i vores bil - så det bliver heller ikke noget problem.
Tjekker dog lige det med biltoget ud - det er virkelig smart.. :)

Vi snakker også lidt om at flye derned og så leje en bil, spørgsmålet er bare om det kan betale sig??!!

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 19-07-09 21:23

Evt. ved Garder Søen. :)

i skulle starte så i ikke kommer til Hamburg midt på eftermiddagen, det vil være selvmord med kø, men omkring fra kl, 20,00 eller ud mod natten,
er børnene trætte , så plejer de jo og kan sove på alle tidspunkter.
men fra hamburg mod Hannover- via Kassel så drejer i mod Fulda
Nyrenberg, ---- Mynchen der fra mod Salzburg /Østdrig, ( Grænse over gang Kirfersfelden)
men for børnenes skyld, så skal i køre efter og køre igennem Østrig. om dagen, bla for at de får den oplevelse, med at køre op mod Brenner passet.
her vil i passere en af Europas længste broer, og fra Brennerpasset og til
Garda søen går det ned af hele vejen, virkelig skøn tur ned mellem to bjergvægge,
ved ophold ved Garda søen så kan i leje jer en båd og sejle jer en tur op i modsat ende en oplevelse af de store,
men så kan i jo vælge og ta mod Milano og Turino, gør i det, så vil jeg anbefale at i køre en tur op og ser Como Søerne, de ligger nord for Turino,
i kan også ud fra Garda søen køre den anden vej over mod Rimini og Venedig, på den tur må i ikke køre uden om fristaden San MARINO , DET VIL VÆRE EN STOR OPLEVELSE FOR BØRNENE og forældrene, her kan i få gratis smags prøver på deres vine og likøre, ( og få eeennn gratis ski på)
derefter kan i så køre ud til en af Italiens smukke srande ved Rimini, og så ellers ta en tur til Gondolernes by Venedig, også en stor oplevelse for børnene, så er tiden gået og i er på vej hjem over, har kørt disse ture mange mange gange selv, som LKV pilot
kjeld

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-09 21:27

Vi har af gode grunde ikke prøvet at leje bil, men der er mange muligheder ser det ud til

http://www.google.dk/search?hl=da&q=leje+bil+i+italien&meta=&aq=0&oq=leje+bil+i+itali

Det eneste minus jeg kan sige om Gardasøen, er mængden af turister, og så er Italien dyr af holde ferie i, men jeg elsker klimaet, og så er der en del at se på ved Gardasøen i modsætning til Lidoen, det er så absolut kun badeferie, med en enkelt afstikker til Venedig og de tre øer

Hvis i beslutter jeg for Gardasøen, så er der også mange forretninger, Lidl f.eks, men der er et mega stort supermarked med alt hvad du kan ønske dig i en by der hedder AFFI, den ligger lidt inde i landet, men mange kørte dertil for at handle, der er gode p-muligheder og ikke så overbefolket.

Fra Gardasøen tager mange også en heldagsudflugt til Venedig, eller Milano

På et par timer kan i også nå søen rundt, men jeg syntes kun der var noget ved at kører på højre side (set nedefra). Der er også bådfart på søen, eller en tur i en svævebane

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 19-07-09 21:31

Fra den dansk / tyske grænse og til grænsen ind til Østrig via Kassel

1053 km. og 300 meter til P, pladsen, med telefonbox

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-07-09 22:46

Citat
på den tur må i ikke køre uden om fristaden San MARINO , DET VIL VÆRE EN STOR OPLEVELSE FOR BØRNENE og forældrene, her kan i få gratis smags prøver på deres vine og likøre, ( og få eeennn gratis ski på)
Tvivler på at det tossen vic2000 omtaler er noget for børn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-09 23:20

Jeg vil nu påstå at Hannover ikke er så slem, men det kan München så til gengæld være, så tænd for radioen og stil ind på Radio Bayern, og hør trafikradioen... er der stau=kø, så kør ind på en rasteplads og hyg med børnene til det værste er overstået

Kommentar
Fra : takker

Dato : 19-07-09 23:35

Vi skal selv køre til langt om 2 uger, vi køre til Frankrig.

Vi køre ofte ture, der tager mere end et par timer for at det ikke skal blive en alt for anstrangene tur har vi opsat visse "regler"

1. en køletaske som kan komme i stik. derved er der hele tiden kolde drikke drikke og lidt lækket at spise i form af frugt, gulerødder, samdwich mv.

2. Den første tankstation eller ligne vi køre ind på må der købes et køreblad - så er der noget nyt at se i.

3. Der laves en taske med legeting, i sær det at tegner er et hit, vi har købt en plade man kan have så man kan tegne ordenligt. Ellers er der Nitendo DS, dukker og andet småtteri man kan lege med.

4. Køre lege, hest hvem ser dem først og flest, den gælder på hele turen. Så er der jeg tænker på en ... der beskrives og gættes, den der gætter rigtigt vinder og må tænke på en ny ting, eller hvem ser først en røs bil, et flag osv. Så går turen hurtiger og man er sammen på en god måde.

Besten jer for inden i køre, hvad er vigtigst en hyggelig tur eller komme frem så hurtigt som muligt.... vi holder ofte pauser når der er noget spæmdene at se, det giver lidt luft og hygge og der soves mere på bagsædet.

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 20-07-09 19:58

Tak for svaret Nordsted1.

Vi har helt klart mod på at prøve.. :)