/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min mus er væk
Fra : CyBorg
Vist : 2642 gange
200 point
Dato : 19-07-09 18:37

hej med jer

jeg har et problem med min mus næsten være gang, jeg starter min computer op er min musemarkøren er væk,
jeg har prøvet med de nyeste driver og nogen ældre versioner af driver men intet virker.

jeg har prøvet at installer windows om men det virkede ikke. musemarkøren var væk før jeg noget at installere driverne.

Mit system er

windows...vista 64bit
Bundkort..Asus Extreme Striker
CPU.......Intel Core 2 Duo E6700 2,66 Ghz
Ram.......OCZ DDR2 PC2-6400 4GB SLI-Ready
Mus.......Logitech G5 V2
Tastatur..Logitech G19

På forhånd tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-07-09 18:40

Jeg går ud fra at det er en trådløs mus du har problemer med. Du er bestemt ikke den eneste.

Køb en med ledning. Den laver aldrig knuder.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 19-07-09 18:40

Prøv at tage stikket til musen ud og derefter sætte det i igen, så skulle programmet jo selv finde ud af der er sat noget nyt til...

Sådan fungerer det i hvert fald her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-09 18:44

Min Logitech nanomus virker på alle de computere jeg sætter den til.
Første gang sætter jeg den til efter computerstart.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 19-07-09 19:35

Jeg har nu heller ikke problemer med de trådløse. Det hører vist fortiden til. Derimod har jeg masser af problemer med "halen", hver gang jeg får stukket en trådet version i hånden.

Hvis det er en USB-mus, så prøv at gøre, som "iah" foreslår. Prøv evt. en anden USB port end den den er tilsluttet nu. Så starter guiden "ny hardware fundet". Gør den ikke det, har du muligvis problemer med enten ledningen til musens modtager, eller dine USB drivere.

Venlig hilsen
Finn

Kommentar
Fra : CyBorg

Dato : 19-07-09 23:19

Min mus er ikke en trådløs. den er med ledning. det er min musemarkøren der er væk, jeg kan ikke se den, men jeg kan se hvor jeg køre med musen over et icon på skriveborde, det jeg gør for at fø den tilbage er at jeg logger af min user også på igen så er den tilbage, og nej det er ikke genstart jeg laver..

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 20-07-09 02:20

har set problemet før, vil foreslå dig at prøve to ting.
1. opdater din driver til grafikkortet
2. ændre 3d hardware acceleration

ang. #2 så har jeg ikke lige en vista i nærheden så jeg kan ikke fortælle dig hvordan det gøres (det er ikke på samme måde som på en xp)

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-07-09 11:12

Prøv og gå ind i kontrolpanel og skifte din musemarkør måske der er på en eller anden måde er valgt en gennemsigtig musemarkør.

Kommentar
Fra : CyBorg

Dato : 20-07-09 20:03

#EXTERMINATOR

nu har jeg install windows om ca 2 gang mere efter jeg starte med at skrive her.
jeg tror du har ret i med at det er noget med grafikkort, men om det er noget med 3d hardware acceleration ved jeg ikke da jeg ikke har lige kigge på det.

men jeg har ikke nogen problemer lige nu, det jeg har gjort er at pille mit tv-out stikket ud af mit grafikkort, og det ser ud til at det har noget med min tv-out opsætning at gøre, hvad det er ved jeg ikke i nu..

Godkendelse af svar
Fra : CyBorg

Dato : 23-07-09 00:48

Tak for svaret EXTERMINATOR.

jeg accepter dit svar da du skrive at det kunne være noget med mit grafikkortet.
Men det ser ikke ud til at være noget med 3d hardware acceleration..

nu har jeg køret et par dag uden nogen problemmer, jeg tog tv-out stikket ud inden jeg installeret windows om da det var gjort installeret jeg alle driver og programmer, så sæt jeg tv-out stikket i igen og sæt det op og nu køre det.

Jeg genstarte nok 15-18 gang under installation af driver og programer for at se om min mus bliv væk igen men det gjore den ikke...

Håber det her kan hjælpe andre.