/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
muskelhunde/kamphunde
Fra : chicapigen
Vist : 742 gange
500 point
Dato : 19-07-09 18:31

ja nu læste jeg lige et " tip" om at nu skullle alle de muskelhunde skydes rolig nu !!!!!!!!!!

jeg giver point til den der kommer med det bedste bud på hvad der bør og ikke bør gøres med disse hunde . og hvad med hundenes ejer ??? altså et bud der efter min mening er det bedste

muskel/kamp hunde er jo et hot emne da der tilsyneladende sker en del ulykker i øjeblikket .

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 19-07-09 18:37

Her har dette været debatteret tidligere, mon ikke der er lidt inspiration der ?

http://www.kandu.dk/spg138156.aspx

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-07-09 18:38

Det er synd at kalde hundene kamp/muskelhunde. Det at de slås er er opdragelsesspørgsmål. Lige som man kan opdrage dem til ikke at slås.

Det skulle forbydes for visse mennesker at have hund. Det er for en del mænd potensforlænger. Og for andre en måde at få afløb for aggression. Men ingen af dem burde have en hund.

Der burde være kørekort som hundeejer, ligesom man skulle gøre sig fortjent til at få børn. Måske også kørekort.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-09 18:49

Jamen vi er i fuld gang med at finde løsninger

http://www.kandu.dk/spg138156.aspx

og i den tråd er der endnu en trådhenvisning til yderligere en løsning

Det er bestemt ikke nemt.... har du selv et bud på hvordan det kan løses??

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 510 point
Dato : 19-07-09 18:50

Citat
og hvad med hundenes ejer ???

Der tror jeg du har fat i noget af det rigtige.
Det er altså ikke hundenes skyld altid.
Det kommer i høj grad an på hvordan de bliver opdraget
Ejerne bruger dem netop mange gange til at vise "næver" og ikke som kæledyr.
Der skal et godkendt kørekort til at må eje sådan en hund.
Der tænker jeg også på at ejeren skal være voksen i mere end en forstand.
Det nytter ikke noget at alle og enhver kan købe efter for godt befindende.
De stakkels dyr kan ikke gøre for at deres mennesker er skudt i hovedet med hensyn til opdragelsen af dem.
Det er IKKE meningen at man skal træne kampsport med dem så skal det gå galt.
Hvad det også har gjort i flere tilfælde efterhånden.
Har man en gang haft en hund ...gud forbyde det...hvor der er sket noget skal man ALDRIG ha' lov at eje en igen.
Men mange af dem der har en betragter det som en potensforlænger...det er sikkert også den eneste de har Og det er de ikke egnet til .
De skal opdrages med fast hånd og vide hvem der bestemmer ....og det er ikke hunden der gør det.
Det er ejeren det er galt med i de fleste tilfælde.
Når det så er sagt vil jeg mene at de burde forbydes hvad der også er nogle racer der er herhjemme.
Men det sørgelige ved det hele er at nu er de her og vi slipper aldrig af med dem igen.
Politiet sagde netop i TV avisen at de IKKE har tid til at tage sig af det ....og hvem skal så ??????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-09 18:53

Citat
jeg giver point til den der kommer med det bedste bud på hvad der bør og ikke bør gøres med disse hunde

FORBYD VED LOV al husdyrhold for private

At lave undtagelser eller "kun" forbyde visse ting/dyr får KUN fantasien til at gå i selvsving og vi er tilbage hvor vi startede....

Hvad skal vi med hunde og katte (i det private) - køb en elefant på hjul.....

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 19-07-09 19:10

ja køb en elefant på hjul ...bodil kjær ...

ja jeg er faktisk selv i vildrede hvad jeg syntes er rigtigt og forkert . jeg møder en del rundt omkring i kommunen hvor jeg arbejder og 95 % af dem der ejer disse hunde racer er unge under 30 år . jeg kan se de ikke har særlig meget styr på dem . men men derfor slår jeg ikke alle over en kam , for selvfølgelig findes der anstændige og gode hunde ejere der har de dejligste hunde af disse racer og heldigvis for det . jeg er også tilhænger af at man ikke bare kan købe en hund uden man har kendskab til hvad det er man går ind til ...og det gælder også andre hunderacer uden for denne kategori .

jeg hørte også i tv avisen igår at politiet ikke har tid til at beskæftige sig med disse ulovlige hunde
af bla, racen pittbull som jo er ulovlig i danmark.

jeg googlede hunde racen pittbull og amstaff og amerikansk bulldog og fik læst om racerne og jeg må da sige at først nævnte er en potientel farlig hund efter beskrivelsen .

jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle af jer derude der har en af ddisse racer .

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-09 19:16

Du kunne starte med at læse den tråd er er nævnt her på siden, den fra Axelise, hun er selv ejer af den skønnest muskelhund

Der er også nævnt alle de hunde der går under betegnelsen muskelhunde

Et kørekort, det du'r ikke, hvem skal tjekke op det på, politiet kan ikke, de kommer også illegalt ind i landet

De skal forbydes alle sammen, og dem som er her, syntes jeg ved lov, skal bære mundkurv på offentlige områder, så vi kan gå i fred uden at frygte at blive overfaldet (og der er det tydeligt, om de overholder loven, i modsætning til et kørekort, som højst sandsynligt er "glemt" hjemme, hvis de overhovedet her taget et)

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 19-07-09 19:29

jeg havde ikke set axellise´s tråd men nu har jeg læst den igennem og kan godt se jeg har startet en tråd om det samme .

chicapigen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-07-09 20:20

Ja vi danskere går ind for dyrevelfærd, men synes åbenbart ikke at vi skal have et dyrepoliti. Det vil jeg godt give skattekroner til.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-07-09 20:38

En ting er stensikkert.

problemet med kamphunde bliver ALDRIG løst, så længe argumenterne lyder:

Det er ejerens skyld

Det kommer an på opdragelsen af hunden

Kamphunde er ikke værre end andre hunde

Hunde er ikke født agressive

Man skulle forbyde visse mennesker at ha' hund

Hundekørekort vil hjælpe

Det bør være et krav at alle hunde skal chipmærkes

Hunde skal bære mundkurv på offentlige områder

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 19-07-09 22:57

Ja chicapigen, som jeg skrev i den første tråd så har det været opppe og vende

Og tror dova komme med en god pointe i tråden ovenover.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 20-07-09 08:15

Det er et hot emne og der kan ikke gives et sort/hvidt svar for mit vedkommende, men jeg er generelt modstander af at folk anskaffer sig hunde som er stærkere end ejeren - dvs at selvom hunden føres i snor kan ejeren ikke styre sin hund.

Kvinden der havde 3 store muskelhunde hvoraf 2 bed en 4-årig, kan umuligt have styr på dem uanset om de er i snor eller løse hvis de først begynder at trække. Jeg har selv en hanhund på 22 kg. og selvom det ikke er meget, kan den altså godt trække godt til hvis den vil og det er bare en 'kludekøter'.

Hvis hunden er for stor til ejeren, har ejeren ikke styr på sin hund under alle hændelser. Og med en muskelhund har det nogle helt andre konsekvenser end hvis 'almindelige' familiehunden har en strid/hierakikamp - jeg vil til hver end tid ikke være bange for at f.eks. en schæfer sætter min hund på plads. Hvis en han muskelhund derimod sætter min hund på plads, er jeg ikke sikker på at den overlever!

Her hjemme har vi desværre en genbo som har en ung muskelhund og hvor al pli og respekt for andre mennekser og dyr går fløjten. Hunden er under 1 år gammel, men kan sagtens hænge i en gren der bliver løftet op. Naboen har valgt ikke at have hegn op og hunden har som regel ikke snor på når den er i haven - et sted hvor der ingen hæk eller anden afskærmning er. Det resulterer i at den løber ud til samtlige hunden der kommer forbi grunden, lufter sig selv i andres haver og beboerne i området har selv været nødt til at sætte hegn op på deres egne grunde for at holde hunden UDE. Lige nu venter vi kun på at det værste skal ske - at den når den bliver kønsmoden bider en hund eller et barn - vi hundeejere drøfter hvad vi vil gøre hvis det kommer dertil, at den vil gå til angreb på vores hunde (katten har den været efter, men den var heldigvis for hurtig). Det ern en hund der er sød nok nu, men hvor menneskenes handlinger og mangel på indsigt i deres hunds verden kan føre til alvorlige konsekvenser.

Her er der tale om en hund der maksimalt vejer 18 kg. men som vil vinde enhver kamp over vores 'almindelige' familiehunde med et kedeligt udfald.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 20-07-09 10:52

Jeg er træt af altid at skulle være opmærksom på om mine hunde og jeg er i fare, fordi der evt. er en kamphund i nærheden. Det er ikke rimeligt.... vi skal kunne færdes i tryghed.

Det er ikke et anderledes krav end den sikkerhed vi kræver i vort samfund i al almindelighed.

Der er kun een måde at fjerne faremomentet på: Det er at fjerne dem fra gaden. Forbyd dem. Det gælder alle kamphundelinier.

Gør det forbudt at sælge og anskaffe sig en kamphund.

For ikke at aflive alle kamphunde skal hunden når den færdes i offentligt rum bære mundkurv. Det findes allerede i andre lande. Der findes udmærkede mundkurve, som ikke generer hunden.

At begynde at diskutere pædagogiske tiltag overfor ejerne er vi langt ude over. Der skal blot handles og ikke diskuteres.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-07-09 13:27

Citat
At begynde at diskutere pædagogiske tiltag overfor ejerne er vi langt ude over. Der skal blot handles og ikke diskuteres.

- NEMLIG! ^^

Man kan ikke nå ind til de ejere, det kan man lige så godt indse!
M.h.t. de to muskelhunde som bed den lille, her forleden.....ejeren valgte at få aflivet dyrene - JA - men hvad med den TREDIE?? Hun har IKKE styr på de hunde!

Trist hilsen fra Dorthe

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 20-07-09 19:20

Tak for svaret piaskov. og alle jer andre det er virkelig et emne der er mange meninger om . jeg er meget enig med dig pia og en del af jer andre .

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-07-09 22:24

Selv tak . Ja der er mange meninger og det skal der også være plads til,
En ting er dog sikkert ...de skal holdes i kort snor.