/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kode i xp pro ved opstart
Fra : freeeeeeeen
Vist : 1003 gange
25 point
Dato : 19-07-09 17:08

jeg har en xp pro på min com. den beder om kode ved opstart men jeg bruger det ikke. jeg trykker bare på enter og kommer så igang. hvordan får jeg det kode noget fjernet fra opstarten.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 17:15

Prøv at læse hvordan jeg løste problemet: http://www.kandu.dk/Spg97653.aspx
der et link til hcma hjælpeside, prøv den hvis ikke du kommer ind når du har slettet asp.net kontoen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-07-09 17:18
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-07-09 20:10

Gå ind i kontrolpanel og vælg brugerkonti. Klik på at du vil ændre konto og klik så på den konto du logger på med. Nu får du flere muligheder og en af dem er ændre adgangskode. Der skriver du ikke nogen, du gemmer bare den tomme rude. Så genstarter du. Så skulle det problem være løst.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-07-09 21:38

Men hvad så hvis man ikke kan huske koden, hvad fanen gør man så

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 23:33

Nu skal freeeeeeeen først finde koden til Kandu, så vi kan finde ud af om der er fundet en løsning, siden kan koden nulstilles

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 22-07-09 07:28

har prøvet det med kontrolpanel og konti. der er ikke nogen kode der og selvom jeg acceptere uden kode beder xp om den ved opstart. altså fortsat problemer på denne front

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 25 point
Dato : 22-07-09 07:55

Windows XP - solution 1:

Select Run from the Start Menu, type control userpasswords2, and click Ok.
Turn off the Users must enter a user name and password to use this computer option, and click Ok.

Windows XP - solution 2:

If you have one user account and no password configured, Windows XP will log you in automatically. Otherwise, you'll have to do the following:

Obtain and install the Windows XP version of TweakUI.
Open TweakUI (it's in Start -> Programs -> Powertoys for Windows XP).
Expand the Logon branch, and click Autologon.
Turn on the Log on automatically at system startup option, type your username and password, and click Ok.

Hent TweakUI her
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-09 10:01

Er der en konto som hedder asp.net under Bruger konti ? Slet den, og måske skal du under Strømstyring også fjerne markering ved computeren skal have kode når den forlader standby, den sidste er jeg lidt usikker på, hos mig var det nok at slette asp.net, nu logger jeg direkte ind på skrivebordet

Godkendelse af svar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 23-08-09 09:28

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-08-09 11:34

Velbekommen