/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
2 widows programmer
Fra : leifjskov
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 19-07-09 10:15

vores søns bærbare var så fuld af virus at den ikke fungerede mere,jeg prøvede at rense den men den var så fuld af virus at intet virkede.jeg satte så mit eget program ind__xp home edition.. der var xp profesionel. på i forvejen. kan man slætte sist nævnte da de bække er på pceren??????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 10:24

Ja du har oprettet en partion hver gang du lagde en Windows ind, højre klik på Denne computer, klik på Adminstrer og find Diskhåndtering marker den partion du vil slette, klik på Formater

Husk nu at formatere den uden virus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 10:28

Øv altså jeg er det er selvfølgelig den med virus som skal formateres

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 10:30

@
o.v.n.
Leif spørger hvor der står Formater??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 10:31

JAAAAA det er.
Hvor kunne du gætte det

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 19-07-09 10:38

Det er ikke for at skade eller genere dit spørgsmål, jeg kommer med denne kommentar, det er, for at fortælle dig, hvor Råddent det er her på Kandu,dk. Her afsløre Piaskov så tydeligt hvordan hun Snadder i dine, Private indlæg, mm. (Prøv og tryk linket frem, og se om du også står der allerede.)

Har for mange point
Fra : dr_dem Vist : 148 gange
200 point
Dato : 18-07-09 18:37

--------------------------------------------------------------------------------
Go Joke ønskes

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 18:39

--------------------------------------------------------------------------------
Her er joken over alle jokes.
http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=274712

Det fremgår jo også, tydeligt, at piaskov er stolt over og kan gøre det,
og lægger det gerne til skue, for Kandu brugerne.
Så tag, dig for Gud,s skyld kraftig iagt, med hvad du skriver til andre,
eller modtager, af Råd og Vejledninger fra andre,
piaskov er en af kandu høgene, som linket jo tydeligt viser,
da andre kandu bruger, ikke har adgang til disse oplysninger, på normal vis,

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 10:45

Det står vist ikke i første omgang, find det drev som skal formateres, ligger sandsynligvis til venstre, fordi det er ældst, højre klik på drevet og klik på Slet, bagefter kan i højre klikke på samme drev og klikke på Formater

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 10:48

Hverken piaskov - eller andre kan snage i private indlæg, du har nogle syge fantasier og jeg HAR opgivet at forklare dig noget som helst vic2000, du forstår eller vil ikke forstå noget som helst

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-09 10:50

Citat
Det er ikke for at skade eller genere dit spørgsmål

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-09 10:51

Det kommer an på hvordan den anden XP er lagt ind.
På hver sin partition - så kan den ikke benyttede slettes fra den benyttede.
For at udnytte den nye frie plads skal der bruges et partitions program som eks. gparted og det ligger på en ubuntu live CD eller anden live CD.
gparted kan udvide partitioner > det kan XP ikke.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 10:52

Hej LuffeA.
Ja manden er idiot ...han ved sq ikke engang at vi er gift

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 11:03

Der hvor der står Formater kan Leif ikke klikke
Den et "svag" i farven og ikke fremtrædende som de andre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-09 11:08

Hvis de to XP ligger på samme partition kan der ikke formateres.

Slet det hele og installer forfra.

Ps. Forbliver en ekstra partition med data, kan virus og andet snask godt ligge der ovækkes til live senere.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 11:17

Uanset hvad Leif gør kommer den ikke frem så der kan trykkes på Formater

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 11:19

Kommer der frem at han kan klikke på Slet ? Så gør det først

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 11:24

Han leder og leder...så vi er her stadig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 11:27

Hvis ikke nogen af de 2 muligheder Slet eller Formater er mulige, så er det en OMer fordi de 2 Windows ligger på samme partion, husk så at vælge en fuldstændig formatering næste gang, og gerne oprette mindst 2 drev

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 11:28

@ o.v.n
Der er 2 drev og ingen af dem kan der klikkes på Formater

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 11:32

Han skal klikke på Slet, det er sagt mindst 2 gange nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 11:34

I er da inde i Diskhåndtering ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 11:36

@o.v.n
Der stå IKKE slet nogen steder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-09 11:36

Hopper fra igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 11:40

Jow der gør, den partion som ikke er aktiv, det vil sige den partion som den anden Windows ligger på, den kan slettes og formateres fra Diskhåndtering, men det er måske et helt andet sted i er

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 11:47

o.v.n.
Vi er i diskhåndteringen.
Der står også både slet og Formater.
Men det står med de utydelig skrift og der kan så ikke klikkes på dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 11:49

Diskhåndtering: http://peecee.dk/upload/view/181604 læg mærke til at Diskhåndtering er markeret med blåt, den klikker i på og så får i samme billede som jeg, i skal ikke tage jer af at jeg har mange drev alle drev - undtagen drev C kan slettes ved at højre klikke på drevet

billedet bliver slettet igen, om et kvarters tid

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 11:50

Hvis der er 2 partioner, så kan den ene slettes, helt 110% sikker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 11:51

Ellers må i jo lige have Ubuntu CDen frem, og så slette og formatere fra den

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 11:56

Citat
Diskhåndtering: http://peecee.dk/upload/view/181604 læg mærke til at Diskhåndtering er markeret med blåt,

Den er ikke blå her og når leif trykker så den bliver blå kommer der heller ikke noget frem der kan klikkes på.
Hverken drev c eller d kommer frem så der kan trykkes på slet eller Formater

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 12:02

Har du ikke ferie nu o.v.n.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 12:03

Ved ikke hvad der er galt, måske er i på fra en konto med begrænsede rettigheder ? Windows har som standard administrator rettigheder i bruger kontoen, men det kan i jo have ændret ?
Den skal blive blå og siden som er vist i mit billede skal vises, lidt ovenover står der Enhedshåndtering, kan i heller ikke bruge den ? Og hvordan fik i i det hele taget en XP Home som var i brug, ind på en computer med XP Pro ? Det lugter langt væk af piratkopiering og er måske årsagen, kan computeren opdateres ?
Sidste mulighed: Brug Ubuntu CD til at formatere(Gparted) og læg så en LOVLIG Windows ind på computeren

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 12:09

Den puter vi roder med er en sønnen har fået foræret ...en brugt fra kommunen.
Et kursus han var på
Den XP Leif har lagt ind er en som vi har købt og betalt i en forretning så den ER god nok.
Leif kan godt opdaterer den ingen problemer der.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 12:14

Citat
Den XP Leif har lagt ind er en som vi har købt og betalt i en forretning så den ER god nok
ja på Leifs computer, men den går altså ikke på den i har fået foræret.
Ferie - hvad er det det er vist overstået

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 12:16

Citat
Ferie - hvad er det

Du har vel stadig 14 dage
Citat
ja på Leifs computer, men den går altså ikke på den i har fået foræret.

Hvorfor

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 12:21

1 licens til 1 computer - derfor, brug Ubuntu CDen og åben Gparted, slet ALLE drev og opret mindst 1 gerne 2 nye nfts drev, og installer så Windows igen, så er computeren ren.
Håber det lykkes jeg trækker mig ud af tråden igen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 12:25

Ok o.v.n.
Takker foreløbig.
Vi var ikke klar over at den ikke gik så længe at begge puterne er herhjemme.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-09 12:32

Ubuntu er gratis og nem at bruge: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download ingen bøvl med licenser

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 12:34

Får du reklame kr. ud af det o.v.n.
Jeg / vi ved godt du er meget glad for det....men sig mig lige ...står alt der ikke på engelsk

Godkendelse af svar
Fra : leifjskov

Dato : 19-07-09 12:42

Tak for svaret o.v.n..
Spisetid..vender tilbage med nyt når vi skal bruge ubuntu ...så får du fornøjelsen af os igen igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 12:43

Stort set alt er på dansk, og Ubuntu er gratis også at reklamere for der vælges sprog når live cd starter, dansk er valgt på forhånd med de nyeste udgaver, MSN hedder Pidgin - Internet Explorer hedder Firefox - Outlook Express hedder Thunderbird og så videre, bare spørg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 12:44

Selv tak - den nye sofa trækker i mig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 12:44

Ja det var da fristende at spørge dig
Ses senere i ny om ubuntu...skal spise nu

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 13:17

Piaskov.

Citat
Hej LuffeA.
Ja manden er idiot ...han ved sq ikke engang at vi er gift
Det er vel Leif du er gift med og ikke LuffeA, ik (Ubuntu da også, hvor den danske sprog kan være en svær en )

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-07-09 13:20

Citat
Det er vel Leif du er gift med og

Joo da