/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Golf 2 forhjulsleje
Fra : Josph
Vist : 1350 gange
200 point
Dato : 18-07-09 19:54

Skal skifte forhjulslejet

Har fået bremserskive, bærekugleleje af, så nu mangler jeg at få den 30mm bold af for at komme ind til lejet.

Men det rokker ikke en skid, så hvad gør jeg ?

Har en kraftigt gasbrænder, kan det gå at var på bolten, der er en ny med hjullejet !

http://img221.imageshack.us/i/dsc00175f.jpg/

Hilsen Josph

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 18-07-09 20:06

Det har du gjort i forkert rækkefølge. Man starter med at løsne omtalte bolt. Medens hjulet sidder på bilen,så kan du nemligt få en til at træde på bremsen,så løber hjulet ikke rundt.
Nu skal du bruge en luftnøgle med slag i.
vvdriver

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 210 point
Dato : 18-07-09 20:07

Hvis du har en topnøgle der passer til møtriken, så kan man forlænge håndtaget til topnøglen med
et rør som skydes ned over det, så hvis røret er halvanden til to meter langt, kan man udøve det
tryk der skal til at løsne den.( du drejer den formodentlig imod uret)

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 18-07-09 20:10

Hvordan vil du få lejet af.Den er presset på,du skal også bruge en presser for at få den nye på.
vvdriver

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 18-07-09 20:10

Undskyld skal den drejes mod uret ?
Har haft en jernstang på, men den giver sig ikke ?

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-07-09 20:10

Du skulle ha`løsnet Møtrikken før du afmonterede Bremserne,det er meget nemmere når man har en`til at træde på Bremsen når man ta`r fat.

Nu er den eneste mulighed en Luftslagnøgle,hvis ikke du vil montere Bremserne igen.

Luftslagnøglen ville jeg ha`brugt under alle omstændigheder.

Jeg tvivler på at det er en god ide at varme,du skal jo bruge Navet og Knokkelledet igen.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-07-09 20:13

Jeg kan se man kommer bagud når man kun kender etfingersystemet.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 18-07-09 20:17

Til muldvarp1
Går du ind for genbrug.Dit råd har været der??.
Find på noget nyt

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-07-09 20:21

vvdriver

Det var fordi jeg skrev Rådet meeget langsomt.

Jeg ved ikke om Josph læser hurtigt.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 18-07-09 20:35

Til muldvarp1
En sidebemærkning:
Vi to har noget til fælles?.
Jeg siger gerne at jeg er bedre end de fleste til at skrive på maskine??.
Har ser de fleste bruger 10 fingrer, jeg kan klare det med 1??.
vvdriver

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 18-07-09 21:41

Hvis vi springer et par indlæg tilbage, og kommer til sagen.

Forhjulsleje er IKKE for amatører.

Det kan skiftes i en skruestik med passende uddriverdorne/toppe, etc. Men skal også presses i igen. Og hvad med låseringen?

Jeg tror ikke i kan klare det ,og bagefter står i med et fjederben der ikke kan bruges til noget.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 18-07-09 23:33

Når du har fået knoklet møtrikken af, tager du hele fjederbenet og det nye leje med hen til din lokale mekaniker. Han har garanteret en værkstedspresse, og hvis du stopper en hundredekroneseddel eller to i kaffekassen, presser han sikkert gerne lidt for dig.

Godkendelse af svar
Fra : Josph

Dato : 19-07-09 19:34

Tak for svaret kogalejy.
Jeg brugte et 2 m rør samt en kraftigt rørtank på som modhold og så lykkes det.

Tak for alle de andre fine svar, men nu skal jeg til det svære og har fundet en
meget god step bye step og så må vi se om jeg kan klare det (-;

http://img23.imageshack.us/i/dsc00177iwl.jpg/
http://img507.imageshack.us/i/dsc00180u.jpg/
http://img300.imageshack.us/i/dsc00181vto.jpg/

Her er step bye step http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=97954