/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Frugter på engelsk til dansk
Fra : netper
Vist : 1785 gange
300 point
Dato : 18-07-09 14:12

Jeg leder efter de danske navne på nogle frugter, måske der er nogen her der kan hjælpe mig?

Nashi Pears (Pears=pære men hvad med nashi?)

Paw Paw

Tamarillo

Custard apple

Lychee

Guava

Loganbær

Redcurrant

Rock melon

Sultana

Tangelo

Youngberry

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 14:16

Kan vi ikke hver især snuppe nogle oversættelser

Her er en enkelt...tamarillo=trætomat

http://eksotiskefrugter.emu.dk/frugter/traetomat.html

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 310 point
Dato : 18-07-09 14:19

Citat
Nashi Pears (Pears=pære men hvad med nashi?)

"Nashi pære tilhører gruppen af asiatiske pærer, som består af flere arter, hvor Nashi er den vigtigste."

http://www.systemfrugt.dk/docs/products.item.asp?pid=129

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 18-07-09 14:23

Paw paw = Papaya

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 14:24
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 14:24

Citat
Lychee

En sort blomme

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-07-09 14:24

Redcurrant = Ribs

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 14:25

Citat
Guava

en slags bær

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 18-07-09 14:25
Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-07-09 14:26

custard = vanillecreme eller cremebudding

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-09 14:26

Citat
Redcurrant

Ribs

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-07-09 14:26

Youngberry er en blanding mellem solbær og hindbær

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-07-09 14:27

sultane = rosin

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-07-09 14:27

tangelo, (sammentrækning af tangerin og pomelo), Citrus x tangelo, C. x paradisi x C. reticulata, træ i rudefamilien dannet ved befrugtning af blomster af grapefrugt (C. x paradisi) med pollen fra mandarin (C. reticulata). Frugten af samme navn minder om en mandarin i smag og farve, men er større og med færre kerner. Træet dyrkes især i Florida.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-07-09 14:28

sultana = rosin

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-07-09 14:29

Guava er frugten fra guavatræet (Psidium guajava) og andre i samme slægt (Psidium), der tilhører myrtefamilien, og som oprindeligt stammer fra den tropiske del af det amerikanske kontinent Mexico, den nordlige del af Sydamerika og del af Cariben, hvorfra guavatræet har spredt sig til blandt andet Asien. Guava findes vildtvoksende i omkring 100 arter med runde el. let pæreformede frugter, der normalt er mellem 3-10 cm i diameter. Frugten har en hård, let bittert smagende skal, der kan have forskellige farver, men hos den mest udbredte art har en hård, grøn skal. Frugtkødet kan være mange forskellige farver: hvid, rød, pink og gul. Frugten smager sødligt og eksotisk.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 14:29

youngberry, er en blanding af to frugter, så mon ikke det er en slags Boysenbær??

http://images.google.dk/images?hl=da&q=Youngberry&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Billeder af en Tangelo=en citrusfrugt,

http://images.google.dk/images?hl=da&um=1&sa=1&q=Tangelo+&btnG=S%C3%B8g+i+Billeder&aq=f&oq=

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 14:32

Citat
Lychee

En sort blomme

Den er nu nærmere lidt lyserød på mit billedelink??? hvor man piller skrællen af og inden i er der et hvidt frugtkød?? (syntes det smager lidt parfumeret)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 14:34

Citat
Guava

en slags bær

Er det ikke nærmere nogle frugter??

http://da.wikipedia.org/wiki/Guava

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-07-09 14:36
Kommentar
Fra : netper

Dato : 18-07-09 14:44

Hmmmm havde vist ikke lige tænkt spørgsmålet ordentligt igennem, det er jo ikke til at give point til en enkelt når der er så mange om at svare.

Så jeg giver point for den første frugt, og så stiller jeg spørgsmål om en frugt af gangen.

Per

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 18-07-09 14:44

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-07-09 14:45

Behold du bare dine point

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-07-09 14:47

Cucumber time...