/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jeg er arbejdsgiver OG ER TRÆT
Fra : Gasmanden2
Vist : 1599 gange
100 point
Dato : 18-07-09 11:43

Af at blive fremstillet alle steder som "den onde selv"

Hvorfor skal ansætteselseforhold fremstilles som en kamp, mellem den ansatte og arbejdsgiveren?
En kamp, der hvis den ender i en sag, men sikkerhed gør mig til "den onde"

I mit firma et er sådanne at mine ansatte køre fra deres privat adresse til vor kunder, og kører hjem når dagen er omme. Vi mødes kun een dag om mdr. til et fællesmøde. Altså frihed under ansvar.

Et par eksempler fra mit firma:

1. En ansat køber en bil af mig, på afbetaling uden udbetaling, og Jeg betaler ham derefter skattefri kørselspenge, da han nu selv stiller bil til rådighed. Vi har en skriftlig aftale om, at ved et evt. ansættelsestop, skal hele lånet indfries. Efter 5 mdr. siger han op... Jeg har i den periode fået 15-16.000,00 i afdrag på bilen MEN har betalt ham lige over 60.000 i skattefri kørsel. Han vælger ikke at indfrie gælden, sælger bilen og bruger pengene til udbetaling på en større bil. Vi ender i retten, hvor han fortælle han ikke har nogen penge og ikke kan betale. Han har belånt huset til over skorstene og har lånt alle steder han kan få penge. Jeg har ikke nogen mulighed for at få mine penge, advokaten har fortalt at Jeg er så langt nede på skyldnerlisten, at hvis Jeg sætter hans hus på tvang, så er der ikke penge til alle og slet ikke til mig. Advokat og dommer fatter ikke Jeg har lånt penge til en ansat, og mener Jeg nærmest "selv er ude om det" UDE OM HVAD??

Okay, det havde ikke meget med tråden at gøre, men den skulle med alligevel.

2. En forholdsvis ny ansat, han har været hos mig i 6 mdr., han når ikke samme mængde arbejde som de andre, pigerne på kontoret begynder at undre sig, og spørger mig hvad der kan være galt. Jeg begynder at undersøge hvad han laver og finder ud af han kun er på arbejde mellen 5 og 6 timer hver dag, men skriver på sin sedler, han har været det 8 timer. Dette er dokumenteret på vore arbejdssedler ved vore besøg, hvor vi skriver tiderne hos vore kunder op. Jeg kalder ham til møde, spøger til, hvad der er årsagen hertil, om han har problemer med arbejdet, konen eller andet der forklarer hans fravær. Han har ikke andet end en skuldertrækning til svar, vil ikke fortælle hvad han har lavet hver dag, de timer han ikke har været på arbejde, så Jeg bortviser ham på stedet. Der kører efterfølgene en fagretslig sag, som Jeg taber med et brag.... Jeg skal betale ham een mdr. x-tra løn og en bod til hans fagforening. Det sjove er, der er ingen der nægtede han ikke var på arbejde de mgl. timer hver dag. Hans fagforening fortalte" det var fordi han var på toilettet" han ikke kunne arbejde........2-3 timer hverdag ja, go´ dag du. Men Jeg tabte og måtte betale, fordi Jeg havde fyret ham uberettiget........HAN VAR JO PÅ TOILETTET...

3. En ansat har vagt juleaften, lillejuleaften til vor juleafslutning ( gløgg og gaver) fortæller han mig han ikke kan køre vagten alligevel, og Jeg må pege på en anden der skal tage hans vagt.
Jeg finder dagen efter ud af han er kørt til Jylland i firmabilen, til jul med famillien. Hans egen bil var flad på det ene hjul, og han gad åbenbart ikke skifte det! Nu er det sådanne, til Jer der ikke ved det, at hvis een af mine ansatte køre i sin firmabil, vil han få en bøde på 500,00 og Jeg vil få en på samme størrelse PLUS skulle betale moms og afgift af bilen, altså lynhurtig 60.000,00.
Jeg ringer til ham, han flejner fuldstændigt ud" magen til kontrol fra en arbejdsgiver, havde han aldrig været udsat for" ......Han nægter at fortælle hvor han og bilen er, og hornår han kommer til sjælland igen. Jeg ringer til politiet, de anbefaler Jeg brugstyveri anmelder den, så slipper Jeg for bøde, moms og afgiftbetaling hvis han bliver stoppet. 1. arbejdsdag efter nytår aflevere han en bil, tømt for arbejdssedler og for ca. 100.00,00 mgl. matrialer. Vi ender i retten, han bliver dømt til at udleverer det hele. Han nægter ikke at være i besiddelse af det, "men gider ikke aflevere det"
Vi går i retten igen, denne gang fogedretten, og det ender med det skal afhentes hos ham.
Nu er det så det Danske system træder til, og hjælper "den stakkel ansatte" Man sender ham et brev, hvori der står: Vi kommer den og den dag kl.xx.xx, og henter tingene, med mig, advokat,foged og låsesmed, alle omkostninger skal Jeg selvfølelig betale. Da Jeg kontakter advokaten og spøger om, hvem der forventer mine ting er på adressen, når han ved vi kommer, er svaret......INGEN. Jeg bliver rådet til at anse det hele som tabt, da der nu ikke er mere retsystemet kan gøre for mig. Altså tilbageholder han værdier for ca. 150.000,00 og Jeg kan ikke køre noget.
Og det bedste er, han slipper for straf, da alt han har er noget Jeg har udleveret... Altså matrialer, arbejdssedler og bilnøgler.

Jeg er ked af det Danske samfunds syn på arbejdsgivere, efterhånden har drejet sig hen til at vi er nogle banditter.
Sådan opfatter Jeg absolut ikke mig selv. Jeg har et lille firma, vi er 9 ansatte, da Jeg startede op, måtte Jeg sælge ALT vi havde, og låne ALT vi kunne for at komme igang. Beslutningen blev taget med min kone selvfølelig, men det bliver ikke værdsat at Jeg som arbejdsgiver satte hele vore tilværelse på spil og kunne ende med at måtte gå fra hus og hjem. Det bliver heller ikke værdsat, at det trods alt er arbejdsgiverne, der sørger for at der ER et arbejde til de ansatte, så de kan bo i et hus, køre i bil, tage på ferie o.s.v.
Derimod syndtes Jeg efterhånden det er blev et spørgsmål om, bare at få mere og mere.
Det virker som om at fagforeningerne har den indstilling, "at vi presser din arbejdsgiver for alt han har, og når han lukker, så presse vi den næste". Jeg opfatter det efterhånden som en, mere eller mindre kamp, at have firma. Kunderne brokker sig ikke, vi udføre et godt dtykke arbejde, men de ansatte og deres fagforening presser på konstant for at få mere og mere.
Og hver gang de presser noget igennem stiger priserne, flere og fler kunder har ikke råd til at betale, og arbejdsmængden falde. Det ender med fyrringer, men hvad fanden de 1400,00 de betaler til fagforeningen hver mdr. må give dem ret til løn det første stykke tid de står uden arbejde.
Derefter over til det offentlige, de har jo oceaner af penge. De kan jo altid hæve virksomhedsskatten.

Lang smøre om alt og intet, men nogle gange som lige nu, fatter Jeg ikke Jeg gider. Så har Jeg mest af alt lyst til at sælge hele lortet og få et normalt arbejde, hvor Jeg kun arbejde 37 timer ugentligt, istedet for de ca. 50 timer, som Jeg i perioder kommer op på nu.
Og Jeg tør vædde på min timeløn vil være højre.

Gasmanden2

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 18-07-09 11:58

Når jeg læser hvad du har været igennem med dine ansatte, forstår jeg sgu heller ikke det danske retssystem...toiletbesøg på flere timer om dagen.... jamen så må der da foreligge en lægeerklæring, på at han er syg??

Sagen kan vel ikke ankes??

Desværre er din fogedhistorie helt almindelig, man fortæller altid hvor man kommer, derfor har mange der har købt på afbetaling, altid haft indbrud dagen før fogeden kommer for at afhente tingene, som ikke bliver afdraget som de skal.... en stor brist, som jeg ikke fatter kan fortsætte i en uendelighed... fogeden går næsten altid forgæves

Jeg tager hatten af for dem som satser alt på en virksomhed, og er heller ikke misundelig på dem hvor det går dem godt, de har selv knoklet og satset.. også dig, men forstår godt at du tænker som du gør, men jeg tror du vil fortryde hvis du i bar ærgelse sælger din virksomhed

Glæd dig over dine tilfredse kunder, og at du har 9 ansatte, som ikke kunne have et arbejde hvis det ikke var for dig

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 18-07-09 12:01

Surt, tak fordi du fortalte din historie.. Vidste faktisk ikke at arbejdsgivere havde det sådan.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-07-09 12:05

Jeg forstår godt at du er pissesur og skuffet, men du bliver nok ikke lykkeligere af min forståelse. Du skal nok stramme gevaldigt op vedr. dine ansatte og give dem færre gratis goder. Du blir' jo i den grad misbrugt. (Er du ikke osse lidt naiv, som tror på, at bare du behandler folk ordentligt, så behandler de osse dig på samme måde) Alternativt, så sælg hele molevitten og få dig et timelønsarbejde og hyg dig med det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-07-09 12:15

Jeg synes også det danske system stinker når det gælder mindre selvstændige. Det er som om at det er legalt at snyde selvstændige. Og mange regner med at alt arbejde skal laves sort og vil håndværkeren ikke, så skal han straffes. Jeg har set et par eksempler hvor en håndværker ikke ville arbejde sort og derfor blev der kørt en smædekampagne om ham. Og ja han mistede kunder.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 18-07-09 12:23

Hej Gasmand

Jeg syntes ikke at det er en lang smøre om alt eller intet. Det er endnu et tegn på hvad der bedst kan betale sig i danmark, at være pisse ligeglad med alt og alle og kun tænke på sig selv. At svindle, bedrage, stjæle og lyve kan virkelig betale sig (og lige meget hvor meget jeg tænker over det, kan jeg virkelig ikke forstå det)

Alle beviser kan være der men hvis den ansatte siger at han ikke har gjort noget kan man jo ikke straffe ham

Der kan være sat et punktum i et anklageskrift hvor der skulle ha været et komma, e.l. og så kan man selvfølgelig ikke straffe den skyldige

Man kan smadre sin nabo til lirekassemand og når man kommer ud af fængsel, hvis man da ellers skal i fængsel, man kan jo ha haft en god advokat der bare har fået trukket sagen så der er gået for lang tid og så kan man selvfølgelig ikke straffe vedkommende, så skal man da klart tilbage til sin lejlighed og hvis naboen ikke kan tåle at blive boende kan han/hun jo bare flytte.

Som sagt jeg forstår ikke at det bedst kan betale sig at svindle og bedrage som f.eks. dine ansatte og du for at vide at det bare er ærligt og du selv var ude om det.

SÅ jeg forstår dig godt.

Kim

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 18-07-09 12:28

hej gasmand;

Det er sørgeligt og tænke, i de baner som du her risser op,

men det er kun de første spæde dråber, der er hældt i 200 liter,s tønden

til du har oplevet, du kan forvente at det mindst bliver 198% være endnu,

har du et aps, ja eller nej, ??? uanset hvad du vælger og svare på.

så har jeg et par gode løsnings modeller, hvor du så hurtigt kan komme ud af det ansvar / besvær, som det nu engang er og have medarbejdere, men som også vil give dinne kunder en bedre service, og dig mindre problemmer, og de ansatte en større tilfredshed, ved at møde på arbejde, løsnings modellerne vil give dig større grønne tal på bundlinien, med 101% ok garanti,
kjeld

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-09 12:33

Jeg vil tillade mig at være lidt grov...

Lad mig slå fast ar det danske retssystem er af hensyn til den ANKLAGEDE - ellers var der ingen grund til at have det....

Dernæst - du lader vel dine ansatte skrive under på at bilerne er til firmatransport ????

Så som politiet forklarer dig - alt andet er brugstyveri - DU kommer ikke til at hæfte for det.

Hvad angår dit bilsalg kan kun tilføjes - hvad har du dog tænkt på

Hvis du sælger en bil på de betingelser er det KØBEREN der ejer bilen - UANSET om den er betalt eller ej - derfor kan han sælge den....

Du har selvfølgelig stadig pengene tilgode, men du kan jo ikke klippe en skaldet...

Til den sidste sag er egentlig blot at sige - DU har kvajet dig ved at bortvise personen....
Han skulle have været fyret på normale vilkår og sat til andet arbejde i fyringsperioden...

Jeg forstår godt din frustration og føler med dig, men det kan du ikke bruge til så meget her...

Du må have en GOD forretning siden du kan holde til det, men den bliver desværre ikke drevet med hård nok hånd....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 12:43

Citat
Til den sidste sag er egentlig blot at sige - DU har kvajet dig ved at bortvise personen....
Han skulle have været fyret på normale vilkår og sat til andet arbejde i fyringsperioden...

I min mands ansættelseskontrakt stod skrevet, at såfremt ham kørte i firmabilen i sin fritid (der måtte heller ikke handles ind på vej hjem fra arbejde, men måtte dog godt gå til slagteren og købe et par håndmadder til sin frokost), så ville han blive fyret øjeblikkeligt...

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 13:02

Hej refi.

Der er noget du har misforstået. Selvfølelig har de skrevet under på, at bilerne kun er til erhvervmessig brug, det står i ansættelsekontrakten. Men det ændre ikke en døjt. Det er stadig som Jeg har skrevet i mit inlæg. Faktisk har de også skrevet under på de skal fortælle mig det, hvis de mister kørekortet. Men hvis de ikke gør det, er det stadig mit ansvar FORDI: Jeg som arbejdsgiver SKAL kontrollere de har det. Dvs. Jeg skal jævnligt ( iflg. brancheforeningen er det mindst een gang om ugen) kontrollere de ikke har mistet kørekortet. Dvs. Jeg skal se, og helst tage kopi af deres kørekort jævnligt. Ellers har Jeg som Arbejdsgiver tilsidesat mit ansvar... Og så er det min egen skyld, og Jeg kan straffes for at overlade min biler til ansatte uden kørekort. FAIR???

Og jo, Jeg kommer til at hæfte for det, skattevæsnet skelner ikke til hvordan den privatmæssige kørsel er forgået, kun at der ER forgået, derfor skal der beskattes.

Mht. Bilsalget og hvad Jeg tænkte på !
Jamen, Jeg hjalp en ansat og når vi indgår en aftale, skriftlig eller muntlig, jå så forventer Jeg den bliver overholdt. Jeg kunne ikke i min vildste fantasi fostille mig, at man kunne slippe fra sådanne noget svineri.

Og mht. din sidste kommentar om at Jeg har kvajet mig, så vil Jeg gerne have du forklare mig rimeligheden i at en ansat, svindler, indrømmer og bliver belønnet af systemet?
Og når vi er igang, så forklar mig lige rimeligheden i, at Jeg skal have en svindler kørene rundt i min bil der er fyldt med værdier og besøge mine kunder (hvis han gider) i tre mdr. efter en fyring?

Det altså hvis han så ikke liiige ligger sig syg, den sidste tid.
Man siger stavnsbåndet er ophævet..... det er det ikke, det er flyttet til arbejdsgiverne der er stavnsbundet af ansatte, der hvis de vil kan opføre sig som de vil, uden risico for represalier.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 13:05

Hej Nordsted1

Jamen det står også i vores.

Derfor blev ham gutten der tog bilen til Jylland også fyret.
Hvis Jeg ikke fyre ham, har Jeg accepteret det og han kan forsætte med det.

FAIR?

Gasmande2

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-09 13:07

Næ, jeg forstår sgu heller ikke retssystemet, men historierne overrasker bestemt ikke.

Det gør den manglende moral blandt arbejderne sådan set heller ikke...desværre.

Mange er vokset op med en tro på, at alt kommer af sig selv, manglende disciplin, manglende ansvarsfølelse, manglende vilje til at opfylde pligter, manglende erkendelse af, at man skal yde før man kan nyde, manglende respekt for andre mennesker, arbejdsgivere, love og regler, et særdeles lemfældigt forhold til økonomi og især til andres penge, men med en uovertruffen evne til at springe over hvor gærdet er lavest...og som ikke er i stand til at forvalte den frihed og de goder de får under ansvar.

Kort sagt er mange mennesker blevet til en samling nassere på bekostning af andre mennesker, arbejdspladser, staten o.s.v.

Du har så åbenbart været uheldig at få samlet hele spektret i din lille flok af ansatte

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-07-09 13:07

Puha det lyder hårdt.
Hvis din ansat går på toilet 2-3 timer hver dag så må han godt nok skulle skide.
Ja det hjælper sku ikke at være sød.

Man kunne selvfølgelig vende den om også kunne du selv tage ud og stjæle det materiel tilbage som din ansat har stjålet fra dig men så man jo lige så god som ham.

Ka da godt forstå du er træt af pis det jeg sku også.

Men hey du kunne jo også venden dem om og sige du har altså nogle andre ansatte som du er godt tilfreds med også kan du være ekstra sød ved dem så de bliver glade for dig og du bliver glad for dem. Du kunne købe en kasse is en dag hvor det er varmt så bliver de helt sikkert glade fordi så ved de at du tænker på dem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 13:09

Har man som selvstændig ikke en form for branceforening, hvor man kan stå sammen og få ændret nogle af disse ting??

Vi andre har en fagforening til at hjælpe os, men hvad med jer?? der må da være andre i din situation??

Ellers må du have personalet til at møde i firmaet, hvor de så får udleveret bilerne, og skal afleverer dem til fyraften... så kan du se om de har arbejdet hele dagen, og ved hvor bilerne er efter fyraften.............det er møjhamrende uretfærdigt over for de loyale medarbejdere, men de må da kunne forstå dig - og i disse krisetider, er der nok ikke nogle der brokker sig så meget -

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-07-09 13:11

Det er desværre blevet mere almindeligt at snyde end at tage ansvar for egne handlinger.

Man er dybt depraveret, hvis man er ærlig - det er yt at følge regler.

At hytte eget skind er vigtigere end at opfylde sine forpligtelser (man har ovenikøbet selv påtaget sig disse forpligtelser).

(Jeg oplever det i det daglige - dog i mindre målestok)

Et meget sigende billede på manglen på respekt for andre end een selv:

Du bliver lige torpederet af en cyklist, da du træder ud af din gadedør - eneste kommentar fra cyklisten: "Hov!"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 13:12

Gasmanden2 mit indlæg kl. 12.43... var til Refi... undskyld det glemte jeg at skrive

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 13:12

Jeg læste en sørgelig dom for et stykke tid, der beskriver lidt den urimelige siutation man som arbejdsgiver (AG) nogen gange står i:

En ansat fra arbejdstilsynet passerer en byggeplads, hvor han ser en mand går på et fladt tag og udfører noget arbejde. Dette foregår ca. 5 m. oppe og han har ikke værnemidler på. Den ansatte fra arbejdstilsynet stopper bilen og arbejdet på pladsen.
( Her kommer så det tragiske)
Den ansatte havde skrevet under på, han havde FÅET udleveret personelig værnemidler( i dette tilfælde faldesele) han havde skrevet under på han var instrueret i HVORDAN de skulle bruges,
og han havde skrevet under på han var FORPLIGTEDE til at bruge dem.
På trods af at AG førte tilsyn med pladsen een gang ugentilgt, blev han dømt for ikke at overholde sit ansvar for at sørge for den ansatte faktisk, brugte det udleveret, og han blev idømt en bøde på 70.000 kr. FAIR??

Og hvad skulle han ellers havde gjort? ansat en anden til at holde øje med at den første gjorde som aftalt. Og en tredie til at holde øje med at der 2. overholdte det aftalte O.S.V.

Man tager sig sgu til hovedet.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 13:14

Jeg er rystet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-07-09 13:18

Ja, det er sq for meget!!

Ansvaret er sq da medarbejderens - han er da en kløj!!!

Hvis det ligger på skrift, og medarbejderen har skrevet under - hva' fa'en er det så for noget?

Ja, man tager sig til hovedet!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-09 13:18

Citat
Der er noget du har misforstået

Jeg har ikke misforstået noget - jeg svarer ud fra de oplysninger du selv gav....

Citat
Men det ændre ikke en døjt

Citat
skattevæsnet skelner ikke til hvordan den privatmæssige kørsel er forgået,

De kommer slet ikke ind i billedet hvis bilen er "stjålet" Og det er jo realiteterne hvis bilen bruges til andet end foreskrevet.

Citat
Jamen, Jeg hjalp en ansat og når vi indgår en aftale, skriftlig eller muntlig, jå så forventer Jeg den bliver overholdt. Jeg kunne ikke i min vildste fantasi fostille mig, at man kunne slippe fra sådanne noget svineri.

Det er jo netop problemet - at du IKKE kunne forestille dig det....
Du har jo retten på din side - så han "slipper" jo ikke fra noget - men du kan bare ikke bruge den ret til noget....

Citat
Og mht. din sidste kommentar om at Jeg har kvajet mig, så vil Jeg gerne have du forklare mig rimeligheden i at en ansat, svindler, indrømmer og bliver belønnet af systemet?

Du har bortvist ham UDEN at kunne bevise han svindler....

At du skal kontrollere kørekort osv. er der ikke noget nyt i - det har været sådan de sidste 50 år....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 13:19

Jeg har lige fortalt manden om alle dine sørgelige oplevelser, han siger, at på hans tidl. arbejdsplads, skulle de skrive under på, at de som ansatte skulle hæfte for bøde moms mm. hvis de blev taget i at køre privat i firmabilen efter fyraften -- og de blev ligeledes fyret pr omgående -

Det var måske værd at overveje at få det indført i ansættelseskontrakten??

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 13:21

Jeg kan een til.
Og historierne er forresten fra DK.

En stilladsmedarbejder går og piller et stillads ned. Han fjerner et stykke af broen han går på, og falder bagefter ned, da han jo havde fjernet gulvet.
Han får en KÆMPE erstatning af AG, Jeg kan ikke huske beløbet men den var stor. Det var også noget med at han i faldet beskadigede anklen, så han havde gener af det bagefter.

Samme uge, sidder en kvindelig rengøringassistent, på en spand for at komme til at rengøre under et fremspring, på en færge. Samtidig bliver der arbejdet på rampen til færgen, og ved et uheld bliver hun klemt mellem rampen og gulvet, og får smadret hoften. Hun er sygemeldt i over et år, og kan ikke arbejde mere. Hun fik 15.000 af arbejdspladsen. FAIR?

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 18-07-09 13:26

Det er vel arbejdsskadestyrelsen der udbetaler erstatning og ikke arbejdsgiveren

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 13:30

Hej refi

Jeg kunne netop bevise han svindlede, han lagde ikke skjul på at han ikke var på arbejdet.
Tvisten gik ikke på om han var på arbejde eller ej, men om han skulle have penge for de timer(spredt over flere gange på hver dag) han ikke var på arbejde.
Og da retten fastslog han var på toilettet, ja så skulle han da have løn PLUS en x-tra mdr. løn.

Det tragiske er, der var ingen der troede på toilet-historien, men det var bare ærgeligt da det ikke kunne modbevises. Jeg blev opfordret til at sætte GPSér i bilerne så Jeg fremover kunne undgå dette. Altså Jeg skal betale flere penge til noget udstyr, lege BigBrother overfor resten af de ansatte, for at sikre mig mod at blive taget i røven, med samfundets billigelse.

Gasmande2

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-07-09 13:33

Mener du virkeligt at moralen skulle være værre hos ansatte end hos arbejdsgivere ?

Mesteren snyder kunden og svenden snyder mesteren intet nyt i det.

At Fagforeningerne sørger at sætte sig ind i reglerne og bruge dem til fordel for deres medlemmer er vel ikke så mærkeligt.

Men prøv selv at tænke over hvordan det kan være at det på nogen arbejdspladser kan du at man indbyrdes stoler og respektere hinanden og på andre ikke !

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 13:33

Hej dahab

Arbejdsgiveren bliver straffet hver gang, og skal betale bøde og erstatning.

Det er også fair nok. Ellers kunne AG skide på reglerne, og lade arbejdsskadestyrrelsen betale.

Det urimelige står i, at man som ansat i sådanne et eksempel Jeg gav, slipper for ansvar og straf. Det var da ham og ikke arbejdsgiveren der skulle straffes.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 18-07-09 13:39

Arbejdsgiveren skal vel bare betale bøde og ikke erstatning ?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-07-09 13:51

Folk er nogle grådige svin, som vil have i hoved og røv, uden at gøre noget for det. Og hvis de kan rage noget til sig, skal de sku nok gøre det :|

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-07-09 13:57

Moster
Citat
Man er dybt depraveret, hvis man er ærlig - det er yt at følge regler

Depraveret???
Citat
depravation -en, -er (til depravere, fr. dépraver, lat. depravare, til pravus ringe, slet) åndelig, især moralsk fordærvelse

Mener du, at man er moralsk fordærvet, hvis man er ærlig og følger reglerne???

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 14:02

Citat
Mener du virkeligt at moralen skulle være værre hos ansatte end hos arbejdsgivere ?

Mesteren snyder kunden og svenden snyder mesteren intet nyt i det.

At Fagforeningerne sørger at sætte sig ind i reglerne og bruge dem til fordel for deres medlemmer er vel ikke så mærkeligt.

Men prøv selv at tænke over hvordan det kan være at det på nogen arbejdspladser kan du at man indbyrdes stoler og respektere hinanden og på andre ikke !

Jeg mener ikke den skal være det ene eller det andet sted.
Men Jeg mener man må tage ansvar for egne handlinger.

Jeg snyder F****** IKKE mine kunder, hvis det er din livsfilosofi er du sgu´ sørgelig.

Citat
Men prøv selv at tænke over hvordan det kan være at det på nogen arbejdspladser kan du at man indbyrdes stoler og respektere hinanden og på andre ikke !

Det fatter Jeg hat og peddernødder af der du skriver her !!!!

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-07-09 14:03

Vi er igennem 7 år blevet opdraget til at enhver er sig selv nærmest og solidaritet, fællesskab og ærlighed er fy ord.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-07-09 14:04

Gasmanden2 - det er selvfølgelig nogle kedelige eksempler du kommer med.

Men kunne det ikke tænkes, at du evt. ansætter de forkerte personer i dit firma?

Og hvad med dine øvrige medarbejdere, er de ikke gode nok - så vær lidt mere glade for dem?

Og selvfølgelig er det arbejdsgiverens pligt, at sørge for ordentlige arbejdsforhold.
Og det betyder også, at du jævnligt sammenkalder til et møde, hvor reglerne opsummeres så alle er bekendt med forholdene.

De øvrige medarbejdere, kan heller ikke være tilfredse med, at der (forhåbentlig kun) er enkelte dårlige kolleger i firmaet. Det betyder, at de andre skal arbejde mere - sørg for et godt sammenhold.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-07-09 14:05

Skulle der kun 7 år til at hjernevaske dig TH Tjaeee det taler jo for sig selv

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 14:17

IBM 760

JO DA........

Selvfølelig har Jeg ansat de forkerte mennesker, men det ved Jeg jo ikke ved ansættelsesamtalen, hvor der ikke er grænser for hvad de kan. Det er jo blevet accepteret man pynter på sit CV og sine evner, for at få et job.

Det Jeg er ked af, er at man som ansat groft sagt kan gøre som man vil, uden det har konsekvens for dig, andet end du kan midste dit job.

Og ja, Jeg ved godt det for mange er et stort problem at midste deres job, og sjovt nok er det heller ikke dem der svindler, da det jo netop har en konsekvens for dem.
Det er "de andre" der i mine øjne er fredet i alt for stor stil.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-07-09 14:22

Et godt råd, tror jeg, er aldrig at ansætte nogen uden anbefalinger fra nogen du kender.

Brug gerne dem du allerede har ansat til at finde nye medarbejdere således at de også kommer til at stå inde for dem og så sørg for en sund fordeling mellem kontrol og tillid.

Der er mange der aldrig har skulle håndtere et selvstændigt ansvar og når de pludseligt får det kan de så ikke leve op til det. Hvis man er vant til at have en urimelig mester lige i nakken og aldrig har prøvet andet ja så får man sku mange dårlige vaner.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-07-09 14:23

I sagerne med manglende stillads, seler m.m. kunne man måske forlange et kollektivt ansvar så kollegerne også fik bøder, manden kan jo dratte ned oven på en anden så de begge mistede livet.
Ingen kan lide at se et andet menneske komme til skade så det er alles ansvar at påtale sløseri.

Arbejdsgiver, bygmester eller en sikkerhedsrepræsentant kan jo ikke være alle steder på een gang.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 14:25

Citat
Vi er igennem 7 år blevet opdraget til at enhver er sig selv nærmest og solidaritet, fællesskab og ærlighed er fy ord.

Enig.
Ansvar for egen handlinger, er et fy ord. Jeg kan ikke lade vær med at grine når Jeg læser vores lokalavis. Der er i perioder MANGE læserbreve om et butikscenter der pakeringsregler.
Og de er ikke engang urimelige. Du må holde der i 4 timer GRATIS. Problemet er, at mange glemmer at sætte skiven, og det udløser altså en bøde. Det skulle Jeg mene var ligetil. Jeg glemmer at overholde reglerne, Jeg får en bøde, Jeg betaler og prøver at huske det til næste gang. Men nej, Det flyder med læserbreve, med dårlige undskyldninger om hvorfor folk ikke skal betale. Den i sidste uge fortjener en premie. Hun mente ikke hun skulle betale, fordi hun kom kl. 11.00 og satte skiven til kl.13.00, Hun mente at det var en naturlig fejl at begå, da skiven set indefra sat kl. 13.00 svarede til kl. 11.00 på et normalt ur. Hendes skive var jo spejlvendt. JA HALOOOOOOO. Der er sgu´da kommet en spasmager i løbet af natten og har spejlvendt den, sådan har den aldrig været før....
Og det mener hun fortjener et læserbrev, så hun kan fortælle alle borger i byen, hun ikke magter at stille en pakeringsskive. Utroligt hun kan føre en bil.
Gasmanden2

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 14:35

En anden af mine favioritter er denne her:

4 perdagoèr tager der op, i fire biler med børn i dem alle. De sætter godt nok skiver korrekt, men glemmer at de skal tilbage inden 4 timer.
De sætter et læserbrev i, hvor de siger: at når man er sådanne 4 afsted og snakken går og man har det hyggeligt, kan man ikke altid huske det hele" !!!!!!

FIRE tøser, ikke een af dem har overblik nok til at huske de skal flytte bilerne inden der er gået fire timer. Det er sku´ godt det ikke er mit lille barn de har ansvaret for sådanne en dag, "når snakken går"

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-07-09 14:54

Kære GASmand2:

Kan du også komme i tanke om noget der virkeligt er sket???

- nej vel???

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 14:54

Citat
I sagerne med manglende stillads, seler m.m. kunne man måske forlange et kollektivt ansvar så kollegerne også fik bøder, manden kan jo dratte ned oven på en anden så de begge mistede livet.
Ingen kan lide at se et andet menneske komme til skade så det er alles ansvar at påtale sløseri.

Her er Jeg ikke enig. Hvorfor skal hans kollegaer pludselig straffes. Det er lidt hen ad den holdning, Jeg er så meget imod. Altså A laver noget lort, som det er nu bliver B straffet, og for at ændre på det mener du C skal straffes........
Det er da kun den person der ikke overholder hans ansvar eller forpligtelser der skal straffes.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-07-09 14:54

Gasmanden2,du kan idet mindste glæde dig over,at hvis disse tider fortsætter,bliver disse kriminelle medarbejdere aut.siet fra.Det vil ikke vare længe,før der kun er plads til ordentlige og redelige folk.Selv fagforeninger mister (heldigvis) magt dag for dag.Folk der har "set lyset",er sågar rede til at gå ned i løn,for at bevare arbejdspladsen.Jeg husker endnu,LO formand Thomas Nielsen,der sagde:VI HAR SEJRET AD HELVEDE TIL.Det samme kan nok bl.a. slagteriarbejdere sige i dag.Om fem år er der ikke en dansk slagteri tilbage.
Se,nu lyder jeg måske som en arbejdsgiver,men sandheden er at jeg har været lønmodtager hele mit voksenliv.Har arbejdet ved lokale mestre og kunder.Hvor vi kunne stole på hverandre.Så der var altså ikke plads til tre timers lokumsbesøg,på dagssedlen.De eneste "modstandere",jeg har haft i tidens løb,er fagforenings-pamperne.Jeg har haft to arbejdsskader,i tidens løb.Men hjæp fra fagforening,ang. erstatning:nul.Men da de fandt ud af,jeg fik det uden deres hjælp,ville de gerne lave en artikkel,om det i bladet.Så kunne det jo smykke sig med lånte fjer.Jeg sagde pænt nejtak.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 14:56

Citat
Kære GASmand2:

Kan du også komme i tanke om noget der virkeligt er sket???

- nej vel???

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-07-09 14:57

- nå ikke...

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 18-07-09 15:05

til gasmanden2 du har været som arbejdsgiver på kandu siden 04-10-2007 går jeg ud fra.

hvad havde du forventet, at få af svar, af nogen som aldrig selv har prøvet
og være selvstændigt, men som er, blevet igennem et langt liv, opfordret
af fagforeninger til at stjæle med arme og ben, udover også helst skal have dobbelt betaling for at sidde på lokkummet i flere time, fortæller fagforeningerne så ikke også at arbejdsgiveren skal sætte ekstra stor pris på at manden er normal og kan skide på dig, jo fanden gør de så,
hvornår bliver det indført at folk som kalder sig løn kugle, at de kommer og stiller på arbejde, ""rengjort"" tømt for lort, og ikke skal starte med at læse
Aktuelt på tønden inden de derfra så kan gå til frokost bordet bagefter og fylde sække op igen, for så igen at gå tilbage med gratis aviser an mas- og tænke på hvornår fanden, var det engentlig jeg skulle hente ungerne i børnehaven, ( hold da helt kæft, der er kun 13 minutter til at køre 60km)

gasmanden2 ud fra det jeg har læst som kollega (arbejdsgiver) til pt af de indlæg som er skrevet, er der vel kun en som virkelig tager bladet fra
munden, og fortæller nogle sandheder,
Citat
Folk er nogle grådige svin, som vil have i hoved og røv, uden at gøre noget for det. Og hvis de kan rage noget til sig, skal de sku nok gøre det :|

resten af de andres indlæg er en gang fis, i en hø stak, som ikke kan bruges til en skid, måske lidt medlidenhed, men vanskelig for dig at betale værktøj -- biler og Advokater med,
har lige som dig selv, har jeg været igennem hele din smøre, og mærket det på egen krop.
En mand kan ødelægge i kun 5 minutter, som det skal 50 til at rette op på, igen i et helt år, ja måske mere
kjeld

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 15:09

Mosebaek

Du ha den rigtige indstilling.

For at tage tråden op igen, mener Jeg ikke det bør være så svært, det med arbejdsgivere og ansatte.
Vi er der begge parter for at hjælpe hinanden. Ikke for at bekrige hinanden. Det er i alle interresse at arbejdspladsen fungere optimalt. Der er jo sandhed i de gl. ord "hvis det regner på præsten, så drypper det på degnen" Ment på den måde, at den nemmeste måde at få en bedre løn, er da at få arbejdtspladsen til at fungerer bedst mulig, så firmaet tjener masser af penge. Når firmaet tjener penge, er der også grund til mere i løn. Sådanne er det ikke mere, nu er lønpresset så stort at det til tider kan være et problem at drive en fornuftig arbejdsplads. Og derfor kan man ikke som arbejdsgiver sige " hold kæft vi har haft et godt år, her er en fed bonus" Jeg syndtes det er en kamp der hver gang går op i penge " hvor meget får du" og " dem og dem får noget Jeg ikke får"
Hos mig får alle samme løn, Jeg forventer alle yder det samme og hjælper hinanden.
Og Jeg mener selv lønnen er okay.
Kontorpigerne får 28.5000,00 og dregne 30.500,00 i grundløn.
Og vi er altså håndværksuddannet alle sammen.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-07-09 15:21

vic2000

Sikke en gang hjernelamt fis af fyre af, men erfaringen fra mange indlæg viser at Du overhovedet ikke er ikke er i stand til andet

Danskerne har en verdenskendt høj arbejdsmoral hvad der betyder god eksport (udenfor krisetiden) men selvfølgelig er der altid nogen der falder udenfor.
Næsten alle arbejdstagere kender også, eller har kendt kolleger der fuskede, mere eller mindre.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-07-09 15:22

- kære GASmand, du staver en anelse bedre end vic2000. Er I tvillinger?

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 15:36

Stouenberg

Hvad pokker mener du?
Er det fordi du har en mellemlang uddanelse, du ikke mener du får respekt nok over, eller hvad sker der for dig.

Lad mig da være den første:

Kære Stouenberg, Jeg bøjer mig i støvet over din andeles fremragende stavning, du må have brugt mange mange timer på at gøre den så perfekt.

Jeg skal alvorligt overveje at stoppe med at skrive her på kandu, da Jeg ikke evner at formulere eller stave så det passer dig.

Din IK må derfor også være meget højre end min, og så er det rart at se du bruger den til konstruktiv kritik, istedet for meningsløse bemærkninger, som ingen kan bruge til noget som helst.

Så kære Stoueberg, led mig og Jeg vil følge.........FJOLS

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 15:50

Øv, nu hopper kæden af igen.... fjerner fluebenet fra en ellers interessant tråd

Gasmanden op med humøret... du har fået nogle gevaldige øretæver, man bliver klog af skade, men sjældent rig... så nu er du det bedre rustet til næste jobansættelse.... kontroller ved den tidligere arbejdsgiver, om det er en hæderlig/trofast medarbejder du får ansat

Godkendelse af svar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 15:57

Tak for svaret Nordsted1.

Og du har ret, kæden hoppede lige af der et øjeblik

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 15:59

Jeg tror Jeg stopper her.

Tak for alle Jeres input, det har været svært at vælge hvem der skulle have de 400 point, der er flere der burde have delt dem.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 18-07-09 15:59

Citat
Og Jeg mener selv lønnen er okay.
Kontorpigerne får 28.5000,00 og dregne 30.500,00 i grundløn.
Og vi er altså håndværksuddannet alle sammen

jeg vil godt være en af kontorpigerne, og så endda nøjes med det halve i løn, har drengene ikke brokket sig, at de ikke får det samme, som pigerne,

det er mærkeligt, at kirkeblads skribenten luffea ikke har set den forskel.
for så har du nok fået hans historie, om hans irske pivert der er stukket skråt op i røven på ham, og at det er hans arbejds givers shyld, at han nu kun kan synge noget med bas på.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 18-07-09 16:16

Ja, så fik vic2000 igen ødelagt en tråd.
Hvorfor lader KANDU det ske?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-07-09 16:52

Nu da tråden alligevel er afsporet af TOTALIDIOTEN godt hjulpet på vej af indehaveren af 2. pladsen i TOTALIDIOTI Thomas Hougård, så må jeg lige tilføje, at vic2000 skal være mere end lykkelig, hvis han kan oppebære mere 10 kr. i timen som kommunalt tilskud i fremmødegodtgørelse.

Og for at fuldende useriøsiteten, så kig på Thomas Haugaards profil. Bemærk sammenhængen mellem hans kontrafej og hans bøvede bemærkninger. Der er en forklaring på alt, og det samme gør sig sikkert gældende for TOTALIDIOT nr. 1 vic2000's vedkommende.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-07-09 23:32

Klumme

Citat
Mener du, at man er moralsk fordærvet, hvis man er ærlig og følger reglerne???

Bliver betragtet som depraveret, fordi man er ærlig... sådan føler jeg det... man forventes ligefrem at bryde diverse regler i dagens DK.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-07-09 00:19

Det er bare så piget, at sige et og mene noget andet

"Din mund siger nej nej, dine øjne siger ja"....som en gammel vise lyder. Jeg ved hvad du mener Hanne, men holder fast på at det er forkert. Altså ikke forkert at du mener det, men at du mener at det er forkert at du mener det det er rigtigt.... Fik du den sweetie

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-07-09 18:03

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-07-09 20:27

Moster uden lyd på. LOOL Skøøøønt; Og dog, jeg ville da gerne høre dig synge en lille sang ? ?