/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Græs på bukser
Fra : sfl17
Vist : 1559 gange
20 point
Dato : 18-07-09 10:28

Jeg har et par nye jeans, der er kommet græs på. Dette er ikke gået af efter grundig skrubning med opvaskemiddel og en tur i vaskemaskinen.

Har hørt, at sprit måske kan hjælpe? Nogen der har erfaringer med dette eller andre gode råd, så kom frisk..! De var ikke helt gratis, de bukser

Accepteret svar
Fra : Dahab

Modtaget 30 point
Dato : 18-07-09 10:30

Du kan ofte få en græsplet af, hvis du straks skyller tøjet under rindende vand. Lad vandet løbe igennem pletten, mens du samtidig gnider forsigtigt.
Kan tøjet tåle kogevask gnides pletten med citronsaft. Gamle pletter opblødes i tykmælk, og der skylles efter med mælk. Tøjet skylles godt og vaskes med et enzymholdigt vaskemiddel.
Til hvidt tøj bruges enzymholdigt vaskemiddel med blegemiddel.
Skal tøjet kulørtvaskes, må pletten under ingen omstændigheder behandles med vand, idet det gør det sværere at fjerne den. I stedet for gnides pletten med 8% ufortyndet salmiakspiritus, hvorefter tøjet skylles efter og vaskes med enzymholdigt vaskemiddel ved så høj en temperatur, som tøjet tillader.
Til hvidt tøj bruges enzymholdigt vaskemiddel med blegemiddel.
Skal tøjet vaskes på uldprogram stænkes pletten med 8% ufortyndet salmiakspiritus og duppes forsigtigt væk. Der skylles efter med koldt vand.
Skal tøjet vaskes på silkeprogram duppes pletten med en blanding af 3 dele sprit og 1 del 8% ufortyndet salmiakspiritus, hvorefter der straks duppes efter med koldt vand.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 18-07-09 10:31
Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 18-07-09 10:32

Græs
Tøj, der skal kogevaskes:
Pletten gnides med citronsaft. Gamle pletter opblødes i tykmælk, og der skylles efter med mælk. Tøjet skylles godt og vaskes med et enzymholdigt vaskemiddel. Hvidt tøj vaskes med et enzymholdigt vaskemiddel med blegemiddel.

Tøj, der skal kulørtvaskes:
Pletten må under ingen omstændigheder behandles med vand, idet det gør det sværere at fjerne den. I stedet for gnides pletten med 8% ufortyndet salmiakspiritus, hvorefter tøjet skylles efter og vaskes med enzymholdigt vaskemiddel ved så høj en temperatur, som tøjet tillader. Hvidt tøj vaskes med enzymholdigt vaskemiddel med blegemiddel.

Tøj, der skal vaskes i uldprogram:
Pletten stænkes med 8% ufortyndet salmiakspiritus og duppes forsigtigt væk. Der skylles efter med koldt vand.

Tøj, der skal vaskes i silkeprogram:
Pletten duppes med en blanding af 3 dele sprit og 1 del 8% ufortyndet salmiakspiritus, hvorefter der straks duppes efter med koldt vand.

Og dette er fra mieles hjemmeside. http://cms.miele.dk/pages/867

Håber det går væk

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 18-07-09 10:33

Så det ser ud til at der er nogle der enige

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 18-07-09 10:41

Tak for svaret Dahab.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 18-07-09 10:41

Velbekomme, håber det lykkes for dig

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 18-07-09 10:43

enzymholdigt vaskemiddel.. hmm, hvad er det?

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 18-07-09 10:46
Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 18-07-09 10:52

Opskrift på madpakkeboller
Fra : Dahab Vist : 79 gange
200 point
Dato : 27-05-09 19:35

--------------------------------------------------------------------------------
Hej

Er på udkig efter en opskrift på madpakkeboller.
De skal bruges i madpakken, ikke som en selvstændig ret, men som en bolle hvor i der kommer pålæg.

Har været på alverdens hjemmesider, og der er masser at vælge imellem, men det jeg søger er nogle boller som i selv har prøvet og som er gode som en pålægsbolle i madpakken. ( CITAT)

til dig med græs på dine fine bukser, du skal ikke tage Dahab,s svar
for givet, da han ikke engang selv kan finde ud af, og smøre sig et stykke
franskbrød, med blød smør, og skal have andre til at give sig råd på det, så det er nok et
råd fra ham af, med en vis forbehold,

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 18-07-09 10:53

Meget relevant din klovn vic2000.

Du er da godt nok det dummeste menneske herinde, få dig et liv dit ynkelige væsen.