/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Film redigering af Mts filer
Fra : BL14
Vist : 3354 gange
100 point
Dato : 17-07-09 17:16

Hej
Er der nogel der kan hjælpe mig med et simpel Film redigerings program der kan åbne mts filer .Da jeg har fået et HD cam

mvh Troels

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-07-09 17:32
Kommentar
Fra : BL14

Dato : 17-07-09 19:21

Det er ikke et program til konvertere mts filer med ,men et program til at redigere i mts filer ved at konvertere mister jeg HD kvaliteten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 19:59

Med mindre Sony selv medleverer et program til formålet er der ikke meget at gøre uden at konvertere filen først....

Det er lidt af handikappet ved alle disse kameraer - der er ikke taget højde for redigering (andet end hvad kameraet kan) og de kører næsten alle med forskellige filtyper som de kun selv kan læse.....

For dit vedkommende er det komprimeret i mpeg4-format.....

.mts står for MPEG Transport Stream

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 20:01

PS...

Jeg formoder det et Sony, men det kan selvfølgelig også være et Panasonic.....

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-07-09 20:48
Kommentar
Fra : BL14

Dato : 18-07-09 10:19

Hej
jeg må lede vidre det er et canon hf200 jeg har købt

Accepteret svar
Fra : klumme_k-rumme

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-09 21:12

Disse koster penge, men kan redigere film uden tab af kvalitet.
Og det kan din Movie Maker ALTSÅ også.
Citat
ved at konvertere mister jeg HD kvaliteten

Bare et LILLE spørgsmål om at gemme i rigtig format.
Og hvis Movie Maker selvfølgelig kan åbne en HD fil

Kender du *tiden* på de klip du vil gemme, kan du bruge
http://www.formatoz.com/
Under indstillinger, kan du angive start og slut_ punktet på dit RIP

Til begge programmer, skal du selvfølgelig være opdateret med KLite.
http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm
OG INSTALLERE samtlige pakker = sætte X ved alt.

Bruger selv disse programmer og mister absolut ikke kvalitet,
bare et spørgsmål om at vide hvad man laver.

MIT ynglings program er
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/te4xp.html
SOM BARE KAN DET HELE og mere til.
Lægge tekst og klippe ned til enkelte billeder__STADIG UDEN TAB AF KVALITET.
PROGRAMMET ER SÆRDELS hurtigt at bruge, men som altid,
langsom når det hele skal gemmes, men desværre ingen nyhed inden for redigering af film.

Smid en PM for ???

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 18-07-09 21:16

Glemte et link.

Skal lige nævne at DET program, kan splitte en 1,2 GB fil på under 2 minutter,
uden tab af kvalitet, da den ikke rører ved kodecs.

Rimelig genialt program, som du også kan bruge i din Media Player
og lave DIREKTE klip, og gemme = med samme format

Citat
Disse koster penge, men kan redigere film uden tab af kvalitet.
Og det kan din Movie Maker ALTSÅ også.

http://www.solveigmm.com/

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 18-07-09 21:19

http://www.solveigmm.com/
Kræver masser af KLite codecs for at virke, men som beskrevet ovenfor.

Du kan redigere i ALT, hvad der kan vises i din M_ Player.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 18-07-09 21:21

Og den kan ALTSÅ klare mere END de filer der står oplyst på siden.
http://www.solveigmm.com/HowTo/how-to-edit-your-video-and-audio-within-windows-media-player

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 18-07-09 21:25

Og det lå jeg ud som et TIP, og ingen kunne bruge DET__LOL

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 18-07-09 22:54

Håber du finder / BEDRE.

Smutter _ IGEN

Godkendelse af svar
Fra : BL14

Dato : 19-07-09 20:01

Tak for svaret klumme_k-rumme.Lige havd jeg har brug for det hjælper mig meget
mvh Troels