/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
HJÆLP til Renault Kangoo
Fra : Rustica.dk
Vist : 829 gange
500 point
Dato : 17-07-09 16:18

Hejsa.
Jeg har virkeligt meget brug for noget hjælp.
Jeg skal på ferie om en uge, og den ene side på min bil ser ud til at den er "faldet sammen" ved baghjulet.
Jeg har lige skiftet støddæmper i begge sider, men den bliver stadig klemt helt sammen
Det er kun venster side der er faldet sammen.
Jeg tog den gamle støddæmper ud og svejsede den så den var fast (Midlertidig løsning til jeg fik hentet nye støddemper)
men ved skifte til de 2 nye var resultatet det samme
Hvad kan der være galt ???

Jeg er virkelig desperart, hutig hjælp søges.
Boer i skanderborg hvis jeg kunne være så heldig at en kunne hjælpe mig

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-07-09 16:26

Din støddæmber kan ikke bære bilen. Der må være en fjerder der er knækket.

Men jeg kender ikke din bil, men tjek lige om din fjeder er intakte hele ejen.

En støddæmper er kun til det navntet antyder intet andet.
vh Ben

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 17-07-09 16:33

ja men jeg kan nemlig ikke se fjedrene

Og jeg har ikke nogen lift...

men du har ret, det er nok der jeg må prøve at se først..

Jeg har nemlig også prøvet at søge på nettet for at se hvor de sidder, men uden held

mange tak..

Accepteret svar
Fra : rocoolsen

Modtaget 500 point
Dato : 17-07-09 18:07

Den kører med torsionsfjedre. De sidder inde i bagakselrøret.
Fransk

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 17-07-09 18:36

Ahhhh det lyder ikke nemt at skifte. og os lidt dyrt
Nå men på med vanten..

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 17-07-09 20:44

Held og lykke, det skal være nogle stooore vanter hvis ikke du har forstand på det... Og al respekt så lyder det ikke til det, så nok ikke et perlegrus projekt.... Det ka være noget djævlsk noget at få til at stå rigtigt igen...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-07-09 00:21

Din mekaniske viden og erfaring er for ringe til at du kan klare det selv.

Støddæmperne er ikke til at dæmpe vognen, eller til at holde den oppe , som nogele amatørnisser tror.
Støddæmpeder er til at dæmpe hjulenes lodrette bevægelse. Mest for at de ikke skal falde ned i huller i vejen.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 18-07-09 08:17

Ja jeg må bide i det mega sure æble, og tage til mekaniker.

Jeg har aldrig hørt om denne måde med fjedre.

Men tak til alle for insatsen.

Go´ sommer.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 18-07-09 08:18

Tak for svaret rocoolsen.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 18-07-09 19:21

Bagbroen er faktisk fra en peo, 405 stc, men men sidder på mange franske biler, og alle springer da kulstof procenten ikke er fordelt korrekt i materialet.