/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kager
Fra : takker
Vist : 526 gange
150 point
Dato : 17-07-09 13:13

Hej
Jeg skal lave sjove kager med smørglassur og pynt mv.

Er der nogen som kan anbefalde en billig butik inden i købehavn, der forhandler alt sådan noget.

Tænker blandet på at jeg skal bruge tuper med farve til at skrive og tegne med.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-07-09 13:33

--Jeg plejer at lave en sukkerglasur af flormelis og æggehvide, -evt. med lidt frugtfarve i.
Og den putter jeg i en lille plasticpose og lukker posen med en knude.
Så klipper jeg et lillebitte hjørne af bunden af posen og sprøjter glasuren ud på kagerne.

Konsistensen af glasuren må man prøve sig lidt frem med. Hvis den er for tynd må man bare blande lidt mere flormelis i.

---Man kan jo også dekorere med smeltet chokolade på samme måde.

Accepteret svar
Fra : Dahab

Modtaget 160 point
Dato : 17-07-09 13:38

Ja der ligger en god butik i Albertslund, der er mange gode ting

http://www.kagebutikken.dk/

Og her er lidt til inspiration.

http://www.kageportalen.dk/index.php?option=com_magazine&Itemid=10107

God fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : takker

Dato : 19-07-09 18:39

Tak for svaret Dahab.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 11-09-09 08:53

Denne her er langt bedre og er rigtigt søde til at hjælpe, den er bestemt ikke ny, men er flyttet ud til Rødovre.
Og en god ide er at bruge Icing til at smøre en kage op med.
Butikken hedder: SpecialKøbmanden, du har sikkert besøgt den når du var i KBH.
Adressen er: H.J. Holst vej no 14 2610 Rødover. Tlf. 33151288.
de afholder også kurser og de er gode.

gå ind og tjek hjemmesiden: www.specialkoebmanden.dk